Christofer Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 länk till en video med "skriket" Link to comment Share on other sites More sharing options...
djonas Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 Han tar en flasholett, ser ut som att han tar den på 3:e bandet g- eller b- strängen och sen böjer han svajstallet bakåt. 😛 Han förklarar hur han gör det i videon annars. 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piccazzo Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 (edited) Vad var det du inte förstod av videon ? 😉 För mig var det rätt tydligt hur man gör. Dock krävs det nog relativt hög volym i början innan man lär sig tekniken. Edited December 3, 2005 by Piccazzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christofer Posted December 3, 2005 Author Share Posted December 3, 2005 (edited) Trycker han ner svajarmen så strängen blir lös och nuddar tredje bandet med fingertoppen för att få flasholetten på G-strängen och tar bort fingret och drar upp svajarmen? Edited December 3, 2005 by lolson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tilly Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 jag stör mig på hans skägg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
punkrockdude Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 jag stör mig på hans skägg. Men det var ju det som möjliggjorde hans skrikljud. Hehe. MvH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanqin Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Ett floyd rose-stall är ju självklart att föredra om man inte vill pajja sin stackars strata.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coffeemidget Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 FLAGEOLETT 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vallhagen Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Trycker han ner svajarmen så strängen blir lös och nuddar tredje bandet med fingertoppen för att få flasholetten på G-strängen och tar bort fingret och drar upp svajarmen? Ja det kan man väl säga. Det är ju värt att poängtera att han slår an den lösa strängen (med vänster hand, men det kan du gära med plektrumet också), medans svajet är på väg "ner", sen duttar han fingret på 3-e (4-e, 5-e....) bandet när han höjer svajspaken igen. Då blir det liksom BAAOOOUUUWAiiiiiiiiiiiIIIIIIIIIIIYYY. Testa med de "enkla, vanliga" flageoletterna (VM i rättstavning?) på 5-e och 7-e band först. Inte lika skrikigt, men enklare att "få rätt". H- och G-strängens 4-e band ger också balla flaschzolättter. Sen krävs det rätt stärkarsound för att få det att inte bli bara mjätt. själv kör jag med tonkontrollen på 7-7,5. Kör hårt:) Bengan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts