eon Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 Tänkte införskaffa mig nått litet kort från M-audio och M-powered och jag undrar om nån vet några uppenbara skillnader jag kommer möta på, har bara jobbat med TDM system innan, men jag har inte råd att köpa hem det 😳 vad jag har fattat så kan man bara ha 32kanaler på Le/M, men finns det nå andra funktioner som är borta? (Ja jag vet att man inte kan ha TDM pluggar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoffer Bergfors Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Tja... TDM har ju DSP-kraft i korten vilket inte LE och M-powered systemet har. Antalet bussar äju begränsat lika så. Beat Detective är ju grymt slaktad. En del påstår att en bounce låter olika i de olika systemen. Sen skiljer det väl lite mellan LE och M-powered också. Bland annat kompatibiliteten diffar väl. LE är ju 100% kompatibel med TDM, men M-powered gick väl bara åt ena hållet eller nåt... Inte säker utan bara hört snack om det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eon Posted December 5, 2005 Author Share Posted December 5, 2005 Måste nog kolla upp kompabiliteten, tänkt ha det för att slippa spendera studiotid på att redigera och lägga automationer osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aolsson Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Sen skiljer det väl lite mellan LE och M-powered också. Bland annat kompatibiliteten diffar väl. LE är ju 100% kompatibel med TDM, men M-powered gick väl bara åt ena hållet eller nåt... Inte säker utan bara hört snack om det. Nja, M-Powered ska vara lika kompatibelt som LE med TDM eller HD som det nu heter.. Vad är det du har hört ska vara okompatibelt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredrikS Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 TDM/LE/M-powered är kompatibla med varandra. Dock kan man inte ha olika Pro Tools versioner installerade på samma systemdisk, pga DAE krockar. Detta gäller alltså om man vill kunna köra tex LE och M-powered på samma dator. Men om man bootar upp datorn från olika systemdiskar så går det, fast det är väll lite som att gå över bron efter vatten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts