Jump to content
Annons

Vad har ni för uppkoppling (2005)


mornel

Vad har ni för uppkoppling?  

138 röster

  1. 1. Vad har ni för uppkoppling?

    • Modem (upp till 56k)
      7
    • ISDN
      4
    • ADSL (0.5 mbps - 2.5 mbps)
      25
    • Bredband (2.5 mbps - 10 mbps)
      63
    • Supermegadundersnabbt! (över 10 mbps)
      32


Recommended Posts

Rag Child (oregistrerad)
8/2. Men sen när man flyttar till landet blir det rena medeltiden,

bara 2/1. 😛

Det beror på, var nånstans man flytter.. Jeg har bara 56k! 🙂

-RC

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ja du kommer inte ens upp i 11% av 100 Mb/S.

Inte vet jag vad du betalar för och vilken operatör du använder.. Men 100 Mega-Bit har du då inte (långt i från) mot Internet.

Men å andra sidan är det inte så många som har det heller.. Hur ser ditt avtal? Vilken operatör har du etc etc..

Sen ska du inte misströsta.. de flesta Internetresurser har inte heller 100 Mb/S. Så att även om din operatör verkligen kunde leverera 100 Mb/S till dig så skulle du knappast märkt nån skilland ändå..

Jag råkar ha turen att ha fått vara med att bygga mitt egna nät (som IT-ansvarig för en kommun och IT-koordinator för ett län) Men det är få förunnat..

Läs mer om vårt specilella nät på http://www.ac-net.net/struktur/datanat.htm och det tog många år att realisera.. Att sen BBB och andra uttnytjar bl.a. vårt nät och försöker ta åt sig äran över det hela.. Det skiter väl jag i.. 😛

blablabla....tell us something we didn´t know 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag råkar ha turen att ha fått vara med att bygga mitt egna nät (som IT-ansvarig för en kommun och IT-koordinator för ett län) Men det är få förunnat..

Läs mer om vårt specilella nät på http://www.ac-net.net/struktur/datanat.htm och det tog många år att realisera.. Att sen BBB och andra uttnytjar bl.a. vårt nät och försöker ta åt sig äran över det hela.. Det skiter väl jag i..  🙂

Ja, det rasslade till där...

Minns när man satt på lina uppbyggd på 24st ISDN-linjer (eller hur många de nu var) mellan Vindeln - Umeå. 😛

När hela AC-net historian drog igång blev det andra bullar... Helt plötsligt satt man

och tankade Quake2-maps i 70kb/s 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör också ett Telia 8 mbit nerströms och 0.8 mbit uppströms...äckligt slött enligt mig 😳

Kör samma och ner tycker jag att det funkar. Det är ju när man ska skicka saker som man får myror i benen. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Telia, 24/1.

En bra dag kommer jag väl upp i 18 ner och upphastigheten verkar hålla sig stabilt runt 1. Tycker det är tråkigt att det ska vara så svårt att få tag i bättre upphastighet, borde inte Telia kunna kräma ur bra mycket mer ur en vanlig DSL-lina?

Link to comment
Dela på andra sajter

Telia, 24/1.

En bra dag kommer jag väl upp i 18 ner och upphastigheten verkar hålla sig stabilt runt 1. Tycker det är tråkigt att det ska vara så svårt att få tag i bättre upphastighet, borde inte Telia kunna kräma ur bra mycket mer ur en vanlig DSL-lina?

Mjo, men dom är nog rätt snåla när det gäller det...fråga mig inte varför då många andra internet leverantörer oftast har en högre upströms hastighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad jag skall välja för alternativ ??

........eftersom jag nu under vintern bor i en stuga i sälen kör jag "bredband" via mobil med TRE. Klart prisvärt: 99:-/månaden för 1 GB. Med andra ord så tankar man kanske inte ner filmer o annat olagligt 🤪 men det gick faktiskt att tanka hem uppgraderingen till PT7 från digistore även om det tog 1,5 h

Redigerat av Audiorent
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...