Jump to content
Annons

Vad har ni för uppkoppling (2005)


mornel

Vad har ni för uppkoppling?  

138 röster

  1. 1. Vad har ni för uppkoppling?

    • Modem (upp till 56k)
      7
    • ISDN
      4
    • ADSL (0.5 mbps - 2.5 mbps)
      25
    • Bredband (2.5 mbps - 10 mbps)
      63
    • Supermegadundersnabbt! (över 10 mbps)
      32


Recommended Posts

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

8 upp och 8 ner. Chello bredband, funkar utan problem. Har trådlöst nätverk som ingen hacker kan komma in på, ha ha ha ha!!!!!

Haha. Nä, virus kan ju inte föras över trådlöst 😆

Nej kära du, jag menade att inga grannar kan gratis-surfa på mitt bredband!

Om de är "hackers" som du skrev då kan dom. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

8 upp och 8 ner. Chello bredband, funkar utan problem. Har trådlöst nätverk som ingen hacker kan komma in på, ha ha ha ha!!!!!

Haha. Nä, virus kan ju inte föras över trådlöst 😆

Nej kära du, jag menade att inga grannar kan gratis-surfa på mitt bredband!

Om de är "hackers" som du skrev då kan dom. 😆

Men det var fan vad det alltid måste komma nån besserwisser och ifrågasätta allt! Jag refererade till Flintan som surfade på grannen och skrev att jag hade skyddat trådlöst internet. Inte fan menade jag att det är FBI-Pentagon-USA:s president-säkert!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 upp och 8 ner. Chello bredband, funkar utan problem. Har trådlöst nätverk som ingen hacker kan komma in på, ha ha ha ha!!!!!

Haha. Nä, virus kan ju inte föras över trådlöst 😆

Nej kära du, jag menade att inga grannar kan gratis-surfa på mitt bredband!

Om de är "hackers" som du skrev då kan dom. 😆

Men det var fan vad det alltid måste komma nån besserwisser och ifrågasätta allt! Jag refererade till Flintan som surfade på grannen och skrev att jag hade skyddat trådlöst internet. Inte fan menade jag att det är FBI-Pentagon-USA:s president-säkert!

😆

Väldigt roligt med tanke på din avatar...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 upp och 8 ner. Chello bredband, funkar utan problem. Har trådlöst nätverk som ingen hacker kan komma in på, ha ha ha ha!!!!!

Haha. Nä, virus kan ju inte föras över trådlöst 🙂

Nej kära du, jag menade att inga grannar kan gratis-surfa på mitt bredband!

Om de är "hackers" som du skrev då kan dom. 🙂

Men det var fan vad det alltid måste komma nån besserwisser och ifrågasätta allt! Jag refererade till Flintan som surfade på grannen och skrev att jag hade skyddat trådlöst internet. Inte fan menade jag att det är FBI-Pentagon-USA:s president-säkert!

🙂

Väldigt roligt med tanke på din avatar...

Hmm, tänkte inte på det...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 upp och 8 ner. Chello bredband, funkar utan problem. Har trådlöst nätverk som ingen hacker kan komma in på, ha ha ha ha!!!!!

Haha. Nä, virus kan ju inte föras över trådlöst 🙂

Nej kära du, jag menade att inga grannar kan gratis-surfa på mitt bredband!

Om de är "hackers" som du skrev då kan dom. 😄

Men det var fan vad det alltid måste komma nån besserwisser och ifrågasätta allt! Jag refererade till Flintan som surfade på grannen och skrev att jag hade skyddat trådlöst internet. Inte fan menade jag att det är FBI-Pentagon-USA:s president-säkert!

Såja, såja... nu ska inte lille Bush hetsa upp sig, då går det illa här i världen. Det har vi nog allt sett.

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

8 upp och 8 ner. Chello bredband, funkar utan problem. Har trådlöst nätverk som ingen hacker kan komma in på, ha ha ha ha!!!!!

Haha. Nä, virus kan ju inte föras över trådlöst 😳

Nej kära du, jag menade att inga grannar kan gratis-surfa på mitt bredband!

Om de är "hackers" som du skrev då kan dom. 😳

Men det var fan vad det alltid måste komma nån besserwisser och ifrågasätta allt! Jag refererade till Flintan som surfade på grannen och skrev att jag hade skyddat trådlöst internet. Inte fan menade jag att det är FBI-Pentagon-USA:s president-säkert!

Såja, såja... nu ska inte lille Bush hetsa upp sig, då går det illa här i världen. Det har vi nog allt sett.

Nä nu skickar jag trupper och invaderar hela Sverige och det är ditt fel Hackeman!!!! Jag ska ta era blonda svenska flickor!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller nästan med VacUm däe alltså.. sitter oxå på Telias 8 mbit ner 0,8 upp...

rätt tradigt när vi har 4 datorer hemma å routern ska dela lika på allt bredband.... blir inte mycket kvar till uppladdning då...  😄

Det värsta är ju att det är nån sorts halv-duplex-liknande grej så laddar man upp med full fräs så har jag ganska exakt 0mbit hem. Icq och msn hoppar offline och att surfa är ju bara o lägga ner. Får köra netlimiter på massa saker bara därför, vilket är otroligt tråkigt.

Det låter riktigt uselt.

ja det suger hästpu*g...

blir så suuur... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, jag vet ärligt talat inte vad jag har för uppkopplingshastighet.

När jag tecknade det så hette det "med upplevd hastighet på 0.5 mbit"; 'problemet' är att jag har upplevt faaan så mkt snabbare hastighet än så 😳 ...

Jag har "Telia Gruppanslutning ADSL Bredband" eller nåt åt det hållet. Gissar på att alla i mitt hyreshus delar bandbredden...

Priset är förövrigt billigare när man har gruppanslutning såhär..

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hmm.. Detta kan låta lite lustigt men.. Här i Karlstad kör jag med ComHem. Enl. TP-Test brukar jag ha runt 2 Mb/S i TX och 5 MB/S i RX fast jag enligt ComHem ska ha 8 Mb/S i RX.. Hmm.. Fast hemma i byn (Lavsjön hemma i Lapplands obyggd.. I näheten av Grahns hembygd) där vi grävt fram egna fiberpar hem till kåtan.. Så funkar inte TP-Test.. Den säger bara overload... Att den inte klarar av mer än 75 Mb/S TX/RX samtidigt.. Hmm... Men praktiska tester mot ftp://ftp.sunet.se har gjort att jag med klocka har mätt upp hastigheter mot 90~100 Mb/S.. Och detta för futtiga 200:- / månad och då har jag dessutom egen fast IP-adress registrerard hos ripe.net

Det är bara att konstera att BBB och andra högprofilsnät misslyckats.. Jag vet exakt hur mycket det kostar att anlägga ett eget äkta bredband 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag menas min är 100mbit/sec

LAN-anslutning ja.. Men har du testat med TP-test vad du har för egentlig Internetkapacitet?

Det är stor skillnad här.. För om jag skulle resonerar som jag tor att du resonererar så kan jag säga att jag har 1Gb/s LAN anslutning men min Internetanslutning klarar oftast inte mer än 90 Mb/s

LAN=Local Area Netwok (lokalt nätverk, ditt interna nätverk)

MAN=Metropolian Area Netwokrk (Stadnät, BBB internt etc.)

WAN=Wide Area Network (Internet och omvärlden i stort)

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag menas min är 100mbit/sec

LAN-anslutning ja.. Men har du testat med TP-test vad du har för egentlig Internetkapacitet?

Det är stor skillnad här.. För om jag skulle resonerar som jag tor att du resonererar så kan jag säga att jag har 1Gb/s LAN anslutning men min Internetanslutning klarar oftast inte mer än 90 Mb/s

LAN=Local Area Netwok (lokalt nätverk, ditt interna nätverk)

MAN=Metropolian Area Netwokrk (Stadnät, BBB internt etc.)

WAN=Wide Area Network (Internet och omvärlden i stort)

(Standardtest - testa sändning och mottagning)

Resultal

TCP

Sändning 9.57 Mbit/s

Mottagning 10.06 Mbit/s

UDP

Sändning 10.20 Mbit/s

Mottagning 10.80 Mbit/s

Tillgänglig bandbredd

TCP/UDP i %

Sändning 93.8%

Mottagning 93.2%

nu har jag testa kan du förklara åt mig, jag förstår faktisk inte riktig, om det e inte 100Mbit/s så jag ska ringer och klagar på Internetbolag som jag har :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du kommer inte ens upp i 11% av 100 Mb/S.

Inte vet jag vad du betalar för och vilken operatör du använder.. Men 100 Mega-Bit har du då inte (långt i från) mot Internet.

Men å andra sidan är det inte så många som har det heller.. Hur ser ditt avtal? Vilken operatör har du etc etc..

Sen ska du inte misströsta.. de flesta Internetresurser har inte heller 100 Mb/S. Så att även om din operatör verkligen kunde leverera 100 Mb/S till dig så skulle du knappast märkt nån skilland ändå..

Jag råkar ha turen att ha fått vara med att bygga mitt egna nät (som IT-ansvarig för en kommun och IT-koordinator för ett län) Men det är få förunnat..

Läs mer om vårt specilella nät på http://www.ac-net.net/struktur/datanat.htm och det tog många år att realisera.. Att sen BBB och andra uttnytjar bl.a. vårt nät och försöker ta åt sig äran över det hela.. Det skiter väl jag i.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har gavlenet, man kan väljer vad man vill har, 10 Mbit/s , 25 Mbit/s ,

100 Mbit/s men vi har det sista 100 mbit, jag tycker att det e jätte snabbt uppkloppar ändå, men spelar ändå ingenroll, så längre det går fort och inte hacka , seg, jag är nöjd med det jag har :rolleyes:

Redigerat av One night in The Trance
Link to comment
Dela på andra sajter

Huvudsaken Du är nöjd.. Som sagt.. det är väldigt svårt att verkligen kunna uttnyttja 100Mb/S på Internet.. Jag tycker att du ska vara nöjd med ett stabilt 10Mb/S nät i stället :rolleyes:

NattiNatti!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...