Jump to content
Annons

låttexter skicka till bolag?


Hangy

Recommended Posts

Hejsan , ja e ny på detta forumet så om detta hammnat fel ber ja om ursäkt

aja nu till min fråga

det är så att jag har en vänn som skriver en jävla massa o fina låttexter

och nu är hon sugen på att skicka iväg dem till bolag ect

men nu min fråga

hur skall hon gå till väga hon vill ju ha dem publicerade

nån som vet vad hon skall göra?

Tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

O sen om ni vill stå ut lite i konkurrensen så spelar ni in en demo med någon poolare som kan sjunga bra och vops så har ni skrivit en melodi också! Annars är det nog tufft, gäller att ligga i och försöka hitta kontakter! (tror jag) Kolla även med lokala föreningar och sånt, typ studiefrämjandet etc, där kan det finnas utbildad engagerad personal som ger er en spark åt rätt håll!

Link to comment
Dela på andra sajter

hon ska skicka dom till musikförlag........men för att gör det hela lite enklare så är det bra om hon skriver texter OCH melodier.......förlagen har nämligen flera olika typer av låtskrivare....

Dom sitter och trycker på människor dom anser gör grymma backingtracks/beats(dvs musik, arrangemang)....men som inte är riktigt lika grymma på att sätta text/melodi till detta....

Då har dom också folk som kallas topliners, dvs folk som kan användas för att sätta just text/melodi på dessa backingtracks.....speciellt folk som är bra på att skriva BRA texter på engelska vet jag är attraktivt....

sen har dom ju självklart folk som är grymma på allt detta också.

så mitt förslag är att hon skickar detta till just musikförlag.....EMI, Bonnier, Song/BMG har väl säkert också ett förlag....osv osv! Men, det är kanske(jag kan ha fel) svårare att bara få ut en text utan melodi....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...