Jump to content
Annons

En låt...


Andrew (oregistrerad)

Betyg  

25 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      14
    • 5
      5


Recommended Posts

Andrew (oregistrerad)

LÅTNAMN: Voices

ARTIST/GRUPP: Ampgeezer

GENRE: Stoner metal eller nåt

LÅTLÄNGD: Kring 3.50

PRODUCENT: Undertecknad

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: Mp3 128/44

LÅTLÄNK: http://hem.bredband.net/songsforthedeaf2/voicesmp3.mp3

Tja, premiär för mig första egna demoinspelning. Jag har spelat in alla instrumenten på en Zoom Mrs 1266 och sen mixat och låtsas-mastrat i datorn.

Kom jättegärna med tips angående mixningen...

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Andrew (oregistrerad)

Fear Factory??? Är inte det nåt sånt där amerikanst gammalt industrimetalband? Näe dom har jag inte lyssnat på så mycket...

Men Kyuss tja... jo... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Tja, trummorna är mickade i repan... Känner mig himlans nöjd med dom faktiskt. Satta bara dit lite mickar, lyssnade lite och sen var det bara för trummisen att hamra på. 😆

Inte finlir på spakarna här inte... Har fått en del tips om att kanske dista virvel lite eller att lägga lite eko på trummorna. Får väl se om det kommer bli nån skillnad.

Redigerat av Andrew
Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Rockar som fan Andrew. Skönt med hårdrock som är STENHÅRD men som ändå SVÄNGER........Bengan Likes!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillfällena är få då jag önskar jag vore headbanglånghårig istället för renrakad på skallen... men här är ett sånt tillfälle, min skalliga knopp studsar! Och då är det ändå inte min musiksmak! 🙂

Om din första demo är såhär bra verkar det ju högst lovande för dina efterföljande alster... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)
Tillfällena är få då jag önskar jag vore headbanglånghårig istället för renrakad på skallen... men här är ett sånt tillfälle, min skalliga knopp studsar! Och då är det ändå inte min musiksmak! 🙂

Om din första demo är såhär bra verkar det ju högst lovande för dina efterföljande alster... 🙂

Oj, såna här kommentarer blir man ju glad utav.... Asså det är första gången jag lirar in mitt band själv eller vad man ska säga... Man har ju gjort ett antal hemma-grejer m trummaskin och så eller lirat in halvsunkiga demos i halvsunkiga studios... Men det här var liksom första gången själv på riktigt. 😉

Svamme, svammel....

Link to comment
Dela på andra sajter

phod (oregistrerad)

Det här var riktigt sjysst! Eventuell framtida köpvarning ifall ni släpper något. Rösten är riktigt bra och jag tycker definitivt inte att den ska distas. Det enda jag har att "anmärka" på är själva refrängen, den känns inte helt övertygande i förhållande till texten. Tror det skulle bli bättre om du tog i mer i refrängen, betonade vissa ord som "voices" och "call(ed?)" mer, samt fullkommlig inlevelse i att textinnehållet var/är ett faktum. Någon annan som känner likadant?

Verserna och musiken är klockrent i övrigt. Små fina detaljer som rösten runt 00:47 etc gillar jag skarpt också. Era alster ser jag fram emot att höra mer av!

Hackeman! Det är helt ok att headbanga rakad. Stenhårt ju!

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Hehe, jo asså om det nu vore jag som sjöng så vore det nog inte lika bra... Gitarr räcker gott och väl för mig... men det är en go sångare vi har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...