Jump to content
Annons

Kastar Sten på Månen - Refräng-VERSION


pwayne

Recommended Posts

Härmed vill jag ge min första kommentar till en demo här på forumet. Det är ett sant nöje att få göra det till en så förstklassig låt! Jag tycker den är jättebra som låt betraktad, bra svensk text vilket inte är så lätt att få till men härligt när det blir så bra som här, en melodi som sätter sig på en gång och ett bra arr dessutom. Jag håller inte med om att det blir för mycket schlager med kören , tycker det lyfter och ger liv i en redan bra låt. Passar in fint och harmonierar med resten.

I mina öron är detta en färdig låt och jag kan bara hoppas att jag nånsin kan bli så duktig!

Tack Mittiprick!

Det är en ära att få bli första "offret"!

Det värmer 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tight ljudbild, gillar det. Passande effekt på sången. Men sången är för långt bak enligt mig. Kanska ska refrängen komma liiiiiite tidigare?

Bra jobbat!

( liiiiiite ) WORD! 😮

nejdå. annars är den helt ok tycker jag, försök bara få bort första iiiiiet så blir det här nåt alldeles extra

Tror inte jag orkar lägga om sången eller flytta refrängen.

Ni får stå ut med i:et och ha tålamod till refrängen kommer........

....eller spela fram till andra versen så slipper ni i:et och så kommer refängen snabbare!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tight ljudbild, gillar det. Passande effekt på sången. Men sången är för långt bak enligt mig. Kanska ska refrängen komma liiiiiite tidigare?

Bra jobbat!

( liiiiiite ) WORD! 😮

nejdå. annars är den helt ok tycker jag, försök bara få bort första iiiiiet så blir det här nåt alldeles extra

Tror inte jag orkar lägga om sången eller flytta refrängen.

Ni får stå ut med i:et och ha tålamod till refrängen kommer........

....eller spela fram till andra versen så slipper ni i:et och så kommer refängen snabbare!! 😄

Det är väl helbra som det är 😛🙂 skicka till bolag om du vill ha extrainkomster 🙂

EDIT: ska jag tjata mera??? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl helbra som det är 😱  😆 skicka till bolag om du vill ha extrainkomster 🙂

EDIT: ska jag tjata mera??? 😳

Tjata så mycket du vill, Karl!!!

....och vilket bolag tror du är intresserad av det här icon8.gif

Och alla andra: Fortsätt lyssna, rösta och kommentera 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl helbra som det är 😎  😎 skicka till bolag om du vill ha extrainkomster 🙂

EDIT: ska jag tjata mera??? 😛

Tjata så mycket du vill, Karl!!!

....och vilket bolag tror du är intresserad av det här icon8.gif

Och alla andra: Fortsätt lyssna, rösta och kommentera 😄

Vi får väl starta eget...... 🙂 känns mer rätt...men det är klart att det är en del att göra 😛 men forumet kryllar ju av duktigt folk som säkert har en del erfarenhet och varför tro att dom stora elefanterna ger bäst deals.....kör på...jag signar dig om du signar mig 😛 min sanna övertygelse är att på sikt letar sig bra låtar fram och ju mer det sprids desto...... 🙂

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

WOW !

Vilket fantastiskt lyft låten fick .

Du kunde nästan lagt refrängen ännu senare, kanske t om en gång bara.

Fräsa på med en refrängorgasm på slutet som sedan får kötta, kötta och

åter kötta.

Eller så har du det precis som det är nu för det är helt underbart !

😄

Jag drar till med 4,8/5 pga jag tycker stämman i refrängen sticker ut lite

väl mycket.

Fruktansvärt skön låt !

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt nice låt! 🙂

Men varför dröjer det 1 minut och 45 sekunder innan den övergrymma refrängen 😄 kommer? 😳

Gör om och gör rätt för bövelen!! 😳🙂

Det bästa med refrängen är att jag får lite di Leva feeling vilket du ska ta som en stor komplimang. Era röster passar utmärkt ihop.

Det här är en sån låt som man vill höra och se dig genomföra på tv kl 8 på TV4:s lördagsmorgon medans man käkar sin frukost. 😳

Detta sparas men jag vill höra en bättre arrangerad version, en version som säljer helt enkelt, för den har helt klart potential. 😄

BTW snyggt gitarrsolo.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

...tio till, shit det blir nog ingen platta. 😮  😄  :rolleyes:

Ähh, var inte så lat nu. 😉

exakt. 😛

Såna här refränger skall inte undanhållas allmänheten, goddamnit.

Claypool och Eliasson!

Det handlat inte om lathet utan kanske mer om förmåga och tid!

Men jag får väl ta en låt i taget.

Vad jag skall göra med den här vet jag inte 🙁

Men jag är väldigt glad för Era glada tillrop! Tack pojkar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får väl starta eget...... :rolleyes: känns mer rätt...men det är klart att det är en del att göra 😄 men forumet kryllar ju av duktigt folk som säkert har en del erfarenhet och varför tro att dom stora elefanterna ger bäst deals.....kör på...jag signar dig om du signar mig 😛 min sanna övertygelse är att på sikt letar sig bra låtar fram och ju mer det sprids desto...... 😉

Du har kanske rätt Karl ..eller kanske Studio skulle starta bolag? Och studion skulle kunna heta "Studio Studio" 😮

Olsberg var är Du?

Link to comment
Dela på andra sajter

WOW !

Vilket fantastiskt lyft låten fick .

Du kunde nästan lagt refrängen ännu senare, kanske t om en gång bara.

Fräsa på med en refrängorgasm på slutet som sedan får kötta, kötta och

åter kötta.

Eller så har du det precis som det är nu för det är helt underbart !

:rolleyes:

Jag drar till med 4,8/5 pga jag tycker stämman i refrängen sticker ut lite

väl mycket.

Fruktansvärt skön låt !

Kul att du gillar den Nelerion, det värmer....men hur skall Du komma överens med Djonas här nedanför?

Jag börjar bli snurrig......(och jag är skyldig dig 0,8 poäng 😄 )

Riktigt nice låt! 

Men varför dröjer det 1 minut och 45 sekunder innan den övergrymma refrängen  kommer?

Gör om och gör rätt för bövelen!! 

Det bästa med refrängen är att jag får lite di Leva feeling vilket du ska ta som en stor komplimang. Era röster passar utmärkt ihop.

Det här är en sån låt som man vill höra och se dig genomföra på tv kl 8 på TV4:s lördagsmorgon medans man käkar sin frukost.

Detta sparas men jag vill höra en bättre arrangerad version, en version som säljer helt enkelt, för den har helt klart potential.

BTW snyggt gitarrsolo.

Mvh / djonas

Vem skall man tro på , tro på, tro på när, tro på när allt är så här.... icon14.gificon8.gif

Många har efterlyst en tidigare refräng och det kanske vore rätt....å andra sidan man kanske lyssnar en gång till om man inte blir nöjd med en gång....

Jag vete fan, buden är många.

Det är i alla fall kul att så många uppskattar refrängen och kul att forumets gitarrfantom uppskattar gitarrsolot 😮

Tack för synpunkterna Djonas, och kul med Di Leva associationerna , det har jag aldrig hört förrut, vem vet kanske jag klipper ihop en version till refräng-diggarna 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget direkt att anmärka på, förutom att det skulle passa med Idde Schultz till körtjej.. Riktigt snyggt jobbat!

Nej. Hon som ligger där och pressar nu är ju kanon & perfekt. Speciellt på "sten". 😆

Engagerad körsång är det ont om...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget direkt att anmärka på, förutom att det skulle passa med Idde Schultz till körtjej.. Riktigt snyggt jobbat!

Nej. Hon som ligger där och pressar nu är ju kanon & perfekt. Speciellt på "sten". 😏

Engagerad körsång är det ont om...

En liten lustig omständighet är att en polare fick en tidig version med sig hem. Sedan hade han Angelica hemma för att spela in sina låtar. Han bad henne då lägga körer på denna. Sedan fick jag hans cubase-projekt med hennes stämmor.

Skam till sägandes har jag inte träffat henne live. men jag har hört henne sjunga grymt solo på midnattsmässan på jul-afton i Lysekils kyrka! Det här är ingenting mot vad hon kan! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fastnade inte för den här första gången jag lyssnade, men nu ! och det är sången jag fastnar för (för ovanlighetens skull) - bra röst ! Låten är också bra. Topp 😳

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Firade mitt nyinkopplade bred(snål)band med att ladda hem den här, och kan bara säga att det är riktigt bra. Jag ansluter mig dock till den skara som vill ha fram sången mer. Då hade det varit lysande. Kanske det räcker med att dra ner lite på gurorna som är väldigt "framme" i ljudbilden och känns lite frikopplade från resten. Väldigt snyggt i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fastnade inte för den här första gången jag lyssnade, men nu ! och det är sången jag fastnar för (för ovanlighetens skull) - bra röst ! Låten är också bra. Topp  😄

Rockypop

Kul att du gillar sången och rösten, man tackar!

Firade mitt nyinkopplade bred(snål)band med att ladda hem den här, och kan bara säga att det är riktigt bra. Jag ansluter mig dock till den skara som vill ha fram sången mer. Då hade det varit lysande. Kanske det räcker med att dra ner lite på gurorna som är väldigt "framme" i ljudbilden och känns lite frikopplade från resten. Väldigt snyggt i alla fall.

Kul att du firade med mig!

Glad att bara en sånglyftning skulle göra det lysande! 😆

Vi får se.....

Tack i alla fall

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra. Håller med djonas och resten av världen och undrar varför man måste vänta så länge på refrängen. Får lite November-känsla (gruppen) av första versen av ngn anledning. Det är ju inte alls samma genre.

Funkar fint - gitarrsolot låter kalas. Ska jag gnälla tycker jag den är 1.30 för lång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra. Håller med djonas och resten av världen och undrar varför man måste vänta så länge på refrängen. Får lite November-känsla (gruppen) av första versen av ngn anledning. Det är ju inte alls samma genre.

Funkar fint - gitarrsolot låter kalas. Ska jag gnälla tycker jag den är 1.30 för lång.

Okay!

Jag lyssnar.....och lägger upp en version med tidigare refräng och lite högre sång.....men den blev ju inte kortare 😄

....och den är bara en teaser eller?

Kastar Sten på månen med tidigare refräng

Link to comment
Dela på andra sajter

Äckligt snuskigt förbannat jävla K*K bra! Grym bra låt underbart tajt och snyggt ljud. Otroligt hur endel kan få till det så grymt bra.

Berätta gärna lite vad för prylar du anvånt vilka program osv.

Blir förbannad för att inte jag kan göra så snygga och välproducerade låtar, måste va bland det abolut bästa som kommit ifrån detta forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte höra några iiii:n ialle fall... miiidja.... hehe. Det här är bra, iiina och rösten i sig är väl ett litet signum hos artisten!? Skulle nog vilja höja sången lite, men är fortfarande hos mina päron och lyssnar i "fel" högtalare, så den kanske är bra...

Den här låten är ju gjord för P4, sitter i bilen lyssnar på radiosporten och sen går den här låten igång... Tycker att den håller väldigt hög klass, du skulle kunna släppa den utan problem som den är nu!

//FredAsp

Link to comment
Dela på andra sajter

Tight ljudbild, gillar det. Passande effekt på sången. Men sången är för långt bak enligt mig. Kanska ska refrängen komma liiiiiite tidigare?

Bra jobbat!

( liiiiiite ) WORD! 😛

nejdå. annars är den helt ok tycker jag, försök bara få bort första iiiiiet så blir det här nåt alldeles extra

Tror inte jag orkar lägga om sången eller flytta refrängen.

Ni får stå ut med i:et och ha tålamod till refrängen kommer........

....eller spela fram till andra versen så slipper ni i:et och så kommer refängen snabbare!! 😄

hehe okej.. förstår fullt ut 😳 ingen fara!

det är ju inte alls ett stort probem ..

bra låt

Link to comment
Dela på andra sajter

Äckligt snuskigt förbannat jävla K*K bra! Grym bra låt underbart tajt och snyggt ljud. Otroligt hur endel kan få till det så grymt bra.

Berätta gärna lite vad för prylar du anvånt vilka program osv.

Blir förbannad för att inte jag kan göra så snygga och välproducerade låtar, måste va bland det abolut bästa som kommit ifrån detta forum.

Tack så hemskt mycket det gläder mig! :rolleyes:

Jag får se om jag får tummen ur och berätta vad jag använt för prylar. Jag meddelar dig i så fall, så slipper du kolla här 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte höra några iiii:n ialle fall... miiidja.... hehe. Det här är bra, iiina och rösten i sig är väl ett litet signum hos artisten!? Skulle nog vilja höja sången lite, men är fortfarande hos mina päron och lyssnar i "fel" högtalare, så den kanske är bra...

Den här låten är ju gjord för P4, sitter i bilen lyssnar på radiosporten och sen går den här låten igång... Tycker att den håller väldigt hög klass, du skulle kunna släppa den utan problem som den är nu!

//FredAsp

Nån ville höra den på festival, nån annan se den framföras på TV4 till frukost och nu Du på P4 på sporten.....vet inte hur jag skall summera detta 😄

Nåväl iiina är nog tyvärr ett signum men jag är mer uppmärksam nu på dem.

Jag har lyft sången någon sedan förra versionen så jag hoppas den funkar i rätt högtalare.

Hur som helst, tack för responsen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...