baggis Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Tjenis alla! Undrar vad den här killen heter, och om det finns nån som vet hur han har stämmt sin gitarr? http://www.snabbstart.com/film/skicklig-gitarrist.aspx Tack för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murdock Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Det där är Justin King. Stämningen vågar jag inte säga något om men det verkar vara någon slags öppen stämning väl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stinkey Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Med tanke på dom ackord man ser att han tar och ljudet i sig skulle jag gissa på att han har en helt normal stämmning. E, A, D, G, B, E. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EkenMusiX Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Gitarren är nedstämd till D på mörkaste E-strängen STINKEY: Det är ju klart att han spelar ett E ackord, ja, men det behöver ju inte betyda att han spelar den mörka E-strängen, som är nedstämd till D 🥰 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ztevie Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 (edited) Prestation att spela så pass bra på en liten ukulele eller vad fan det nu är för gura?? Han flippar ur på slutet också... LÄNK Edited December 15, 2005 by ztevie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Biorno Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Prestation att spela så pass bra på en liten ukulele eller vad fan det nu är för gura??Han flippar ur på slutet också... LÄNK Han var helt enkelt så ini*** grym ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jejje Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Prestation att spela så pass bra på en liten ukulele eller vad fan det nu är för gura??Han flippar ur på slutet också... LÄNK Ukulele? Så liten ser den väl inte ut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rix Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 (edited) Prestation att spela så pass bra på en liten ukulele eller vad fan det nu är för gura??Han flippar ur på slutet också... LÄNK Ukulele? Så liten ser den väl inte ut? Ser ut som en tenorgitarr. 4 strängar iaf.. Stäms som en tenorbanjo CGDA eller fyra ljusaste på gitarr DGBE. edit: stavar som jag luktar Edited December 15, 2005 by Rix Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkringlan Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Ehhh.... 4 strängar? Har jag missat något, men det ser ut som en helt vanlig akke för mig. Och den har... hmmm, 1,2,3,4,5,6... sist jag räknade... 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rix Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Ehhh.... 4 strängar? Har jag missat något, men det ser ut som en helt vanlig akke för mig. Och den har... hmmm, 1,2,3,4,5,6... sist jag räknade... 😱 Jag menade kinesens gura.. Inte Justin King som spelar på sponsrade asdyra Larrivée-guror.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bohm Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Kan nån vara snäll och planka Justin King's låt och skicka tabben till mig 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts