Jump to content
Annons

Köpt Cubase eller inte?


BurnTheGround

Recommended Posts

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag har en crackad version av SX1...

Men jag har också en version av Vst 5/32

som jag fick då jag köpte mitt E-mu 1820..

Tänkte höra om någon vet om det går

att köpa en uppgradering till den versionen...

mvh

Sonefors

Tyvärr inte. Det gick fram till för något år sedan, har jag för mig - men nu är det för sent, eftersom det är så pass gammalt. :rolleyes:

Okej!

Det var ju synd.. :rolleyes:

Men tack för svaren... 🙁

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en crackad version av SX1...

Men jag har också en version av Vst 5/32

som jag fick då jag köpte mitt E-mu 1820..

Tänkte höra om någon vet om det går

att köpa en uppgradering till den versionen...

mvh

Sonefors

Tyvärr inte. Det gick fram till för något år sedan, har jag för mig - men nu är det för sent, eftersom det är så pass gammalt. 😄

Okej!

Det var ju synd.. 🙂

Men tack för svaren... 🙂

Lyssna inte för mycket på mig. 😉

När Majken nämnde det, så tyckte jag att jag kände igen det lite grand, att det skulle vara ett specialfall med E-MU. Det är nog bäst att du ringer MI-7 och frågar trots allt - för det finns kanske en liten chans. Hoppas inte för mycket bara - för då kanske du blir besviken...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Kör Logic 7 till mac

Logic har dom inte lyckats cracka sen version 4 till OS9. Känns skitbra att köra lagligt, allt funkar MKT bättre oxå.

Jag tjänar pengar på min musik och skulle inte kunna tänka mig att köra piratkopierat och tjäna pengar på det. Det äcklar mig bara. Precis som alla ni snorungar som tankar hem musik och gör att jag får mindre lön.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ja, jag tycker också det är för jäkligt att folk kör med piratkopierade program och att de laddar ned musik som någon gjort helt gratis.

Jag köpte ett ljudkort där Cubase LE ingick, så visst har jag betalat för det på det viset... Förra ljudkortet jag hade var ett Turtle Beach Pinnacle Digital och då ingick programmet Digital Orchestrator Plus. Antar att jag alltså betalade även då. Innan dess spelade jag in på fysisk Alesis-sequenser och portastudio, så jag är rätt ny på pc-inspelningar.

Antar man kan uppgradera från Cubase Le till nåt kraftfullare om man vill och då blir det plånbok fram!!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt se..köpte Cubasis VST uppgraderade till Cubase VST 2.83, Cubase XT 3.0, Cubase VST/24, Cubase VST 32, Cubase SX 1, Cubase SX 2 och Cubase SX 3.. kan lova att det blir lite mer än 7000:-..räknas jag in då eller hamnar man bland alla byfånar med slapp plånbok? 🙂

Du är inte ensam byfåne, jag har inte ens hunnit använda alla uppgraderingar på grund av att det kommit en ny och låtarna under arbete ej hunnit bli klara. Men jag har en stor trave Cubaseskivor i lådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt oss göra ett experiment (det är förstås en utopi, men...)

Alla som har någon piratversion eller crackad version av Cubase, vst-pluggar el. dyl på sin dator avhåller sig från att besöka detta forum(dvs hela Studio-forum) i fyra veckor. Skulle vara intressant att se resultatet......Vad skulle vara kvar?

Jag återkommer om fyra veckor...... 😱

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst ett test på en oberoende sida där de testade SX3 med crack och utan. Det visade sig att den med crack faktiskt var stabilare och gav en prestandaökning på ungefär 36%. Tyvärr kommer jag inte ihåg sidans adress så det är väl ingen av Steinberg-anhängarna som tror mig :rolleyes:

Så jag förstå de som köper SX3 men kör på crack ändå. Det hade jag också gjort.

Edit: I dagens läge har väl ändå Cubase SX3 ett överpris? Eller har jag fel?

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste erkänna att jag tankade ner cubase sx.. nånting 3? på nätet för att testa för över nåt år sen. Av ren tur var det också innan det blev olagligt att tanka ner grejer, nu när jag tänker efter. Har cubase på atari med dongel och allt, så tänkte vafasen.. skitsamma. Testade att köra det ett tag, och kom fram till att jag inte gillade det, så det blev stora runda arkivet nästan direkt. Nu kör jag renoise istället, som jag registrerat och allt. Har faktiskt(!) ingen piratkopierad programvara på den här datorn nu. Helt galet egentligen, med tanke på att jag inte egentligen köpt mycket heller. Å andra sidan har jag en massa gamla hemkopierade disketter till atari, amiga och alla andra mina gamla hemdatorer som lever en legalt tvetydlig existens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stänger tråden för att dela den. Öppnas igen för att återgå till det ursprungliga ämnet, medan en länk piratkopieringsdiskussionen hamnar i separat tråd.

Läs gärna de 21 sidorna i denna tråd - där har alla 99 procent av alla åsikter redan ventilerats.

EDIT: Tråden öppnad igen. Diskutera köpt eller inte köpt Cubase här, samt piratkopiering i den nya tråden Knäckta program och piratkopiering.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Lagligt SX3 via JAM´s uppgraderings pkt. (på avbetalning) snart betald :-)

Känns skönt att uppgradera senare utan att vänta på crackar osv osv....

Jag är lite kluven....man kan gå och köpa en sampler för 25000 (för flera år sedan en ASR-10 :-) ).

Men tycka att mjukvara är för dyr.......bara för att man bara får en cd eller????

Man kan tänka sig att betala 5000 för ett ljudkort men inte för programmet som sköter det??

Lite tankar bara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har helt ärligt "fått på köpet-köpt" SE varianten tillsammans med ett Delta 1010.

Passade samtidigt på att köpa DFH C&V, Reason 3.0, Broomstick Bass, SonikSynth 2, Sampetank 2, Tubeamp och en Frostdator inkl. legal XP pro, så jag känner mig jätteärlig och redig nu.

Ikväll har jag möblerat om i studion (iaf i Idols reklampauser). Har en del koppleriverksamhet kvar men det spar jag tills i morgon.

God natt 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag skulle köpa Cubase SE på Musikbörsen i Sundsvall för ungefär ett år sedan så hade dom inga hemma, så jag fick typ 1000 kronor rabatt på Cubase SL2 istället. Kändes som en perfekt affär! Bra service på den där butiken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en del koppleriverksamhet kvar men det spar jag tills i morgon.

God natt 😲

😱

Koppleriverksamhet? 🥰

Ta det lite försikigt med de där fraserna.... koppleriverksamhet i mina öron har absolut ingenting med ljud & musik att göra. 😎

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Jag har köpt mitt Cubase SE och blir typ mobbad för det  🙂

haha! tror dej faktiskt. Jag menar jag gick ner i musikaffären i stan häromdagen och frågade vad drumkits from hell kostade. Då svarade han såhär "Men det kan du ju ladda ner från nätet annars?" Det känns nästan som man blir dumförklarad om man köper något man kan få gratis...

Det sa även en bredbandsförsäljare till mig, när dom inte kunde erbjuda F-secure!

"men det är väl bara att du tankar ner det som alla andra?"

Jag har inte köpt Cubase...

...för jag kör inte cubase... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Logic 7 till mac

Logic har dom inte lyckats cracka sen version 4 till OS9. Känns skitbra att köra lagligt, allt funkar MKT bättre oxå.

Jag tjänar pengar på min musik och skulle inte kunna tänka mig att köra piratkopierat och tjäna pengar på det. Det äcklar mig bara. Precis som alla ni snorungar som tankar hem musik och gör att jag får mindre lön.

Mmmm...men ca 200 spänn för en CD? Kom igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Logic 7 till mac

Logic har dom inte lyckats cracka sen version 4 till OS9.  Känns skitbra att köra lagligt, allt funkar MKT bättre oxå. 

Jag tjänar pengar på min musik och skulle inte kunna tänka mig att köra piratkopierat och tjäna pengar på det. Det äcklar mig bara.  Precis som alla ni snorungar som tankar hem musik och gör att jag får mindre lön.

Mmmm...men ca 200 spänn för en CD? Kom igen...

Skulle ju inte kostat 200 spänn om ingen laddade ner... eller kopierade!!! 🙂

Redigerat av Bobogura
Link to comment
Dela på andra sajter

Lagligt SX3 via JAM´s uppgraderings pkt. (på avbetalning) snart betald :-)

Känns skönt att uppgradera senare utan att vänta på crackar osv osv....

Det är rätt!!

Varför gå och gneta och spara och hålla på och vänta på prylen när man kan

få den direkt och betala lika mycket per månad som man ändå skulle spara...

För att kunna köpa prylen om ett par år...När den ändå är obsolete 🙂

EDIT: Tryckfelsnisse

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Logic 7 till mac

Logic har dom inte lyckats cracka sen version 4 till OS9.  Känns skitbra att köra lagligt, allt funkar MKT bättre oxå. 

Jag tjänar pengar på min musik och skulle inte kunna tänka mig att köra piratkopierat och tjäna pengar på det. Det äcklar mig bara.  Precis som alla ni snorungar som tankar hem musik och gör att jag får mindre lön.

Mmmm...men ca 200 spänn för en CD? Kom igen...

Skulle ju inte kostat 200 spänn om ingen laddade ner... eller kopierade!!! 🙂

Skitsnack"!! skivindusrin är så kapitalistisk som den bara kan bli.

Kan svära på att om alla slutade från och med nu att piratkopiera, så skulle skivorna ändå få sin årliga höjning efter nyår.

Men det är klart,vi kan ju börja ett upprop mot piratkopiering och se?

Men det blir nog svårt att få med sig alla. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

grejen är att när man går i skolan och har 950 spänn i månaden, vissa har extraknäck brevid...då är det jävligt mycket pengar att llägga ut på en version av cubase, men jag kör cubase sl, jag fick ett steinberg solutionpaket i julklapp för ett år sen..

jag kör osse crackade pluggar och sådär som typ groove agent, virtual bassist och massa annnat...för dyrt att gå o köpa för att bara sitta o leka tycker jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...