Sushi Brother Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Hejsan Studiokamrater, För ett tag sedan, runt år 2001 använde jag mig av ett plugin som heter Maxxbass till att feta till basen där det saknades. Detta plugin är något jag saknar idag, eftersom den gamla puggen av någon anledning inte vill prata med mitt nuvarande sequencerprogram. Så här ser det ut: http://www.waves.com/objects/images/jpg/sc...maxx_bass01.jpg Vad jag undrar nu, är om det fortfarande är maxxbass som gäller, eller om det finns något plugin som gör jobbet bättre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Eq? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sushi Brother Posted November 17, 2005 Author Share Posted November 17, 2005 Eq? Funkar det på samma sätt? Jag menar, MaxxBass analyserar väl ändå basen och gör det möjligt att lägga till en oktavs lägre subbas med lite skruvande? Medans en EQ höjer och sänker befintliga frekvenser? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hegobald Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 MaxBass funkar som en basexciter.. Lägger till subharmonier etc.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Kolla in de här pluggarna: Voxengo LF Max Voxengo LF Punch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sushi Brother Posted November 17, 2005 Author Share Posted November 17, 2005 Kolla in de här pluggarna:Voxengo LF Max Voxengo LF Punch Gôtt, tack så mycket! Link to comment Share on other sites More sharing options...
P3t3r Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Fat-Ass Edge Subharmonic Bass Enhancer är en gratispryl. Har inte testat den själv dock... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts