Sonefors Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 (edited) Ja, det känns tungt att varje gång behöva skriva en ny sång För varje känsla som man har, man finner ju ändå inga svar Det enda som är säkert, är att det finns minst tusen känslor kvar Tänkt om man iallafall fick skriva EN tidslös text och melodi Som i alla människors hjärtan fick förbli En låt fylld med magi, skapad av kärlek och fantasi Visst rätt text och melodi hjälper en att släppa ut allt som var så instängt förut Hjälper en att andas ut, men skänker bara lungn i nån minut... Nä, ibland undrar man om det är en gåva man fått eller om det är en förbannelse som kommer finnas med en hela livet... Tungt tycker ja... Var nog lyckligare när jag bara skrev musik med mitt vackra piano och ett par tända ljus... Men ändå vet man att man är fast, och kommer aldrig att kunna sluta söka efter den totala lycka och kick man får när man har skrivit den låt som man själv tycker är den bästa i hela världen..... 😏 Nä, nu sover vi på saken och hoppas att det känns bättre i morgon... Man har ju en hel helg på sig att komma på en massa vackra saker nu.. 😳 *God Natt* mvh Fredrik Edited November 11, 2005 by Sonefors Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxmaxmax Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 (edited) Oh, den lidande konstnären 😏 Mer prosa på forumet! Edited November 11, 2005 by maxmaxmax Link to comment Share on other sites More sharing options...
sisältää Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 När jag jag blickar ut över maskinparken som står på ett skrivbord, inte på marken då tänker jag att jag en en lycklig skit som får göra musik när jag vill, och dricka sprit. I andra länder får man kämpa varje da´ för att slippa gå hungrig och naken men i Sverige om natten är jag påklädd mätt och gla' när endast Korg ESX-1 är vaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eliasson Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Japp, är man född och uppvuxen i Bollnäs förstår man Sonefors. Vad kan man annars göra? Spela bandy, typ. Då sitter man hellre och tittar över järnvägen, sömnproblem och skriver musik tills hjärtat stannar. Jag är på din sida, Sonefors! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonefors Posted November 11, 2005 Author Share Posted November 11, 2005 Japp, är man född och uppvuxen i Bollnäs förstår man Sonefors. Vad kan man annars göra? Spela bandy, typ. Då sitter man hellre och tittar över järnvägen, sömnproblem och skriver musik tills hjärtat stannar. Jag är på din sida, Sonefors! Det stämmer precis Eliasson... Kompisarna går på bandy medans jag skriver hit's 😄 Det blir ju inte bättre av att man jobbar kväll heller. Då kan man ju sova hela dagarna... Men desto mer får man gjort på nätterna 🙁 Det låter bra Eliasson... Lycka till med musiken... mvh Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
claypool Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Bandy! Får mig att tänka på när man var liten och gick upp 04.00 en söndagmorgon för att det var match. Man hade inte riktigt det där med prioriteringar klart för sig. 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wonderboy Posted November 12, 2005 Share Posted November 12, 2005 En kille från Bollnäs, nämnd Sonefors Han komponerade tills öronen gick i kors I sin jakt efter "hitsen" Han förlorade vitsen Men när han börja komponera för sig själv, det rann ur honom likt en mäktig fors! Med ovanstående, misslyckade limerick vill jag bara ha sagt att komponerande blir mycket roligare om man gör det för sig själv än för "världspubliken". Det blir ärligare, roligare och kanske att "hiten" kommer av bara farten? Om den inte gör det så är det ändå lustfyllt för en själv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neosus Posted November 12, 2005 Share Posted November 12, 2005 (edited) Att få utlopp för sin kreativitet är ju viktigt. ...men sen vette fan. 😱 -------- Edited November 12, 2005 by Grahn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorkman Posted November 12, 2005 Share Posted November 12, 2005 Allt detta gjorde så ja blev att tänka på mitt "tvångs skrivande", ialf så de känns ibland... man kommer helt plötsligt på en text och sen sitter man där, skriver flera sidor och känns inte som man kommer ge sig heller.... Man undrar när ens intresse går över till beroende =S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts