Jump to content
Annons

Tv-Out kabel

Tilly

Recommended Posts

Finns det långa sådana?

Typ på 10 meter eller något?

Alltså från grafikkortet i datorn, till tv:n så man kan se på film. Behöver typ, en på 10 meter, plus ljudkablar så långa, rca kablar.

Finns det? Blir bilden sämre ju längre kabeln är?

Annons

Har du SVHS-utgång?

Är säker på att det finns kablage som räcker 10 meter eller mer.. men jag löste det på ett riktigt fult sätt här hemma: Kapade min korta svhskabel, lindade ihop dom båda isolerade tåtarna och skruvade i en sockerbit och jordenflätan i en annan. Tog en av mina miljarders rcakablar och kapade, surrade fast signaltåten mot dom jag lindat ihop och jorden mot jorden. Vips har jag en kompositsignal som jag trycker in i TVn. Duger för mig. En videofil skulle säkert utfärdat dödsstraff på lösningen men vafan: Simpsons ser tillräckligt bra ut ändå.

edit: Det lustiga var att när jag i hifibutiken frågade efter en konverter mellan svhs och komposit så hävdade gubbjäkeln att man var tvungen att ha en aktiv dosa för tusentals kronor för att det skulle fungera. Men så googlade jag lite på hur signalerna förhöll sig och testade.. Vet inte om det är skadligt för tvn eller gfxkortet men det har funkat hos mig i ett halvår snart.

Edited by VacUm

Hej!

Svaret på dina fem frågor är:

1) Aaa

2) Aaa

3) Aaa

4) Aaa

5) Aaa

Hoppas du är nöjd med svaret.

😆

:musik

Edited by musik

En videofil skulle säkert utfärdat dödsstraff på lösningen men vafan: Simpsons ser tillräckligt bra ut ändå.

😛 Finns det sådana?! 😆

Edited by D Vibe

En videofil skulle säkert utfärdat dödsstraff på lösningen men vafan: Simpsons ser tillräckligt bra ut ändå.

😛 Finns det sådana?! 😆

De finns. Brukar sluta på .mpeg eller .wmv.

🙂 Finns det sådana?! 😆

😆 ... kan dessa utfärda dödstraff? Nu jävlar ska jag ta bort dem från datorn innan de dödar mig! 😛

🙂 Finns det sådana?! 😆

😱 ... kan dessa utfärda dödstraff? Nu jävlar ska jag ta bort dem från datorn innan de dödar mig! 😛

Lool! Ni vet vad jag menar.

Akta så ni inte får datavirus dessutom. 😆

Hej!

Roha, jag svarade ju "Aaa" även på fråga fem, alltså blir bilden sämre ju längre sladden är, men om du märker det är en annan tia. Det är knappt mätbart.

😆

wild west show//:musik