Jump to content
Annons

Sjugner du bättre än Axl Rose el Robert Plant?


Linus Aegman

Recommended Posts

Hej, har spelat in 2 låtar (mina 2 första riktiga låtar!) som jag tyckte blev hyffsade för att vara mig. Men eftersom jag sjunger "sådär" så täntke jag att kanske någon som är jättesnäll vill spela in sången till någon eller båda av låtarna!

Det vore jätteroligt och jag kunde sedan lägga upp den här på forumet så kan ni får höra hur det blev o ge cred. 😉

Låtarna är Stariway to Heaven - Led Zeppelin

November Rain - Guns and Roses

http://brandman.dmusic.com/

Kontakta mig på : Brandman_linus@hotmail.com

Jag är inte så bra med det där med effekter på ljudet men om ni vill kan ni ju lägga på lite så det ltåer bra eller så får jag göra det ensam senare! 🙂

Och är det någonting som är förfärligt i låtarna så säg till om det ska ändras (säg helst inte att ja ska ändra hela solot).

/Linus K

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
abnormalbrain (oregistrerad)

November Rain - Trummorna låter lite konstiga i fillen i början. Man vill liksom ha mer ös på ettan. Lite otajt gitarrspel.. Lite tråkigt solo-spel, kanske lite för långt när det inte händer mer än att du bänder på diverse toner.

Stairway to heaven - Väldigt otajt gitarrspel. Fult ihopklippt. Ostämd gitarr också på ett ställe. Förfärligt... Ingentig hänger ihopa bra. Du måste spela allt i ett sträck för att det ska bli bra. Inte särskillt bra solo, och det andra solot är ännu värre. Du är inte ens i närheten av jimmy pages spel.

Jag vet att du inte hittar någon som är bättre än de här två sångarna. Och om du förväntar dig att folk som är bra ska kontakta dig måste du vara lika bra. Jag tror det är bästa att du får höra sanningen, och det är att det inte duger. Första låten har jag iofs inte hört orginalet av, och den lät halvbra. Zeppelin-låten däremot var en katastrof.

Total flopp 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehh vad är detta för negativ inställning?

Det enda bra som har sagts är "Första låten har jag iofs inte hört orginalet av, och den lät halvbra".

Usch vad trött man blir...

November Rain är helt klart godkänd med tanke på omständigheterna ("dina" 2 första låtar).

Stråkarna är riktigt bra gjorda.

Se nu till att någon sjunger in detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Tyvvär kan jag inte sjunga som dem, annars hade jag gärna hjälpt dig. 😄

Men de har ju också börjat sjunga någon gång, och det låter aldrig bra från början. Om du övar och övar kommer du också låta som dem ( Eller som Linus Aegman, rättare sagt. Det är säkert ännu coolare! )

Jag tycker du ska sjunga själv, men kanske inte räkna med något jättevasst resultat om du är ovan. Men det kommer!

Lycka till! / Maxmaxmax

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

a tack för att ni stöttar mig. Men det där att ni skulle sjunga lika bra som de som sjunger orginalet var bara nån "Uppseendeväckande totpic"...

Och sen så började jag med att spela in ljud för drygt en månad sen och jag har ej råd med en dyr hura som inte stämmer om sig o är ointunerad på alla banden plus att jag började spela elgitarr förra våren.

Men jag ska kämpa på o försöka lära mig mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls dumt!

Förstår inte alls den vassa kritiken i början av tråden, och håller absolut inte med dom.

För att vara ett av dom första försöken är det riktigt riktigt bra!

Hoppas du får tag i nån som kan sjunga! Ser fram emot att få höra det slutliga resultatet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fourplay (oregistrerad)

Bara för att vara kritisk.

Men sjunger verkligen Axl rose särskillt bra, egentligen? 🙂

Jag tycker mer han låter som en äldre människa som är gnällig och skitnödig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att vara kritisk.

Men sjunger verkligen Axl rose särskillt bra, egentligen? 🙂

Jag tycker mer han låter som en äldre människa som är gnällig och skitnödig 🙂

Rent tekniskt sjunger han inte jättebra. Men han har en trademark-röst.

Link to comment
Dela på andra sajter

abnormalbrain (oregistrerad)

Vafan.. Banga inte ur nu. Jag som hade börjat så negativt och bra. Ärligt talat är jag bara uppriktig oavsätt hur mycket nybörjare man är. Ursäktar man sig med att man är nybörjare alltid kommer man att vara en nybörjar-loser livet ut. Jag hade kunnat fördra det om det var egna låtar. Neej, känns inte så jävla ballt tycker jag...

Buuuu

😆

Gå och byt blöja pojken, det börjar stinka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är riktigt imponerad över dina första inspelningar, kan ju säga att mina inte lät så här bra. Dessutom tycker jag du lirar bra, lite otajt bara, men tro mej, det brukar vara ett litet problem eftersom man hela tiden blir tajtare utan att veta om det! 😆

Fixa sång på detta och sedan spela in och spela in och spela in!

/johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan.. Banga inte ur nu. Jag som hade börjat så negativt och bra. Ärligt talat är jag bara uppriktig oavsätt hur mycket nybörjare man är. Ursäktar man sig med att man är nybörjare alltid kommer man att vara en nybörjar-loser livet ut. Jag hade kunnat fördra det om det var egna låtar. Neej, känns inte så jävla ballt tycker jag...

Buuuu

😆

Gå och byt blöja pojken, det börjar stinka!

Mmm, var inte meningen att vara ball...

Men som du säger så tro jag att ja kommer vara nybörjar-looser livet ut, förstår verkligen vad du menar med det. Vara nybröjare, hela tiden, nybörjare, alltid.

Blöjbyterådet = fyndigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan.. Banga inte ur nu. Jag som hade börjat så negativt och bra. Ärligt talat är jag bara uppriktig oavsätt hur mycket nybörjare man är. Ursäktar man sig med att man är nybörjare alltid kommer man att vara en nybörjar-loser livet ut. Jag hade kunnat fördra det om det var egna låtar. Neej, känns inte så jävla ballt tycker jag...

Buuuu

🙁

Gå och byt blöja pojken, det börjar stinka!

Kan du inte försöka hålla dig på en vuxen nivå? snälla!

Link to comment
Dela på andra sajter

abnormalbrain (oregistrerad)
Vafan.. Banga inte ur nu. Jag som hade börjat så negativt och bra. Ärligt talat är jag bara uppriktig oavsätt hur mycket nybörjare man är. Ursäktar man sig med att man är nybörjare alltid kommer man att vara en nybörjar-loser livet ut. Jag hade kunnat fördra det om det var egna låtar. Neej, känns inte så jävla ballt tycker jag...

Buuuu

😄

Gå och byt blöja pojken, det börjar stinka!

Kan du inte försöka hålla dig på en vuxen nivå? snälla!

Jag har alltid haft lite svårt för det.

Nybörjare en gång = nybörjare alltid = skitsnack. Jag hör att du har potential att bli något. Det är inte det. Jag tycker dock att man alltid ska jämföra sig med de bästa. Siktar man mot stjärnorna hamnar man kanske på taket. Jobba på bra, och lycka till.

De bästa råden jag kan ge är att försöka spela in allt på en gång, och att jobba på att spela tajt. Öva till metronom eller skiva.

Angående blöjbyterådet, tack för att du gillade det. Funderade på det i typ en halvtimme bara för att kunna roa mig över hur barnsligt löjlig jag är. Och det skäms jag inte över ett dugg.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Vafan.. Banga inte ur nu. Jag som hade börjat så negativt och bra. Ärligt talat är jag bara uppriktig oavsätt hur mycket nybörjare man är. Ursäktar man sig med att man är nybörjare alltid kommer man att vara en nybörjar-loser livet ut. Jag hade kunnat fördra det om det var egna låtar. Neej, känns inte så jävla ballt tycker jag...

Buuuu

😉

Gå och byt blöja pojken, det börjar stinka!

Kan du inte försöka hålla dig på en vuxen nivå? snälla!

Jag har alltid haft lite svårt för det.

Nybörjare en gång = nybörjare alltid = skitsnack. Jag hör att du har potential att bli något. Det är inte det. Jag tycker dock att man alltid ska jämföra sig med de bästa. Siktar man mot stjärnorna hamnar man kanske på taket. Jobba på bra, och lycka till.

De bästa råden jag kan ge är att försöka spela in allt på en gång, och att jobba på att spela tajt. Öva till metronom eller skiva.

Angående blöjbyterådet, tack för att du gillade det. Funderade på det i typ en halvtimme bara för att kunna roa mig över hur barnsligt löjlig jag är. Och det skäms jag inte över ett dugg.

vore kul att höra dina alster abnormalbrain ...

jag sökte på demoforumet...men hittade inga!!

nu har jag väldigt höga förväntningar på dig..och ser fram emot att jämmföra dig

med de allra bästa!!

🙂

annars linus...inte så illa..du verkar ha en läggning för gitarr om du bara spelat så kort tid..och mina första inspelningar vill jag inte ens tala om!!

lycka till!!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Hej, har spelat in 2 låtar (mina 2 första riktiga låtar!) som jag tyckte blev hyffsade för att vara mig. Men eftersom jag sjunger "sådär" så täntke jag att kanske någon som är jättesnäll vill spela in sången till någon eller båda av låtarna!

Det vore jätteroligt och jag kunde sedan lägga upp den här på forumet så kan ni får höra hur det blev o ge cred. 🙂

Låtarna är Stariway to Heaven - Led Zeppelin

November Rain - Guns and Roses

http://brandman.dmusic.com/

Kontakta mig på : Brandman_linus@hotmail.com

Jag är inte så bra med det där med effekter på ljudet men om ni vill kan ni ju lägga på lite så det ltåer bra eller så får jag göra det ensam senare! :rolleyes:

Och är det någonting som är förfärligt i låtarna så säg till om det ska ändras (säg helst inte att ja ska ändra hela solot).

/Linus K

Du har tatt färdiga midi-filer o lagt gitarr till? Har jag rätt?

Hursomhelst:

Gitarren på nOv rain låter OK. T o m helt OK för vara nybörjare.

Solospelet låter väl nybörjare. Kort o gott. ungefär som väntat. Bra grundkänsla men med några typiska osäkerhetsfel, bändningar o toner som får en att hoppa till 😛 men det är en del av nybörjarstadiet. har förresten sett Slash skitpackad spela detta ännu värre...

Stairway är en annan sak... hopklippta övergångar som låter taffligt. Låter lite som om du gjort en demo av en egen låt för att visa hur den ska gå för dina bandpolare. Typ. Inte dåligt men inte speciellt bra heller. Man hör hur det ska vara. Tror du ligger i baktakt också efter ett tag när trummorna kommit in. Låter helkonstigt... Det bästa är nog egentligen ljudet.

ooh, så kom det ostämda..... huuh.... o så solot.....

som inte är så dåligt som förväntat efter andras utsago.

Totalt sett: fortsätt spela o öva. Du har def potential!

Alla är nybörjare i början o jag har hört mycket sämre från folk som slutat vara nybörjare för längesen.

Börja oxå göra eget material, där du kan utveckla din egen stil utan att behöva jämföra dig med ett orginal.

Du är inte bra än, men kan bli om du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Visst hade jag kunnat lägga upp en låt, men jag vill inte få min musik stulen.

Trodde ett fullfjädrat proffs som du förlagt din musik för att slippa att vi andra roffar åt oss dina heta idéer. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

okej! så här va...jag hade mindre än inga förväntningar alls...men när jag hörde spelet blev jag grymt överaskad.... efter nån månad kommer du låta som slash! o jag anser att jag har koll! kör på liksom! jag har iofs inte hört stairway to heaven ännu men ändå!

😄

Redigerat av dejv
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...