Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Vi ska göra sånginspelningar vecka två, i Januari 2006(4-5 dagar), till ett tiotal låtar, och söker lite smått efter studio att göra dessa i. Där vi jobbar i dagsläget har vi tidsbegränsning(måste bryta vid 21-22snåret) och tyvärr en volymbegränsning, och bra, men ej "ultimat" akustik....tyvärr.

Kan någon ge mig några tips på bra studios i Stockholm(innerstan eller närförort typ, hammarby, årsta osv), som man kan hyra. Jag vet att vissa här inne själva har studios också....som kanske är intressanta..!?

Kollade med SAE(eftersom vi pluggat därför ett gäng år sedan), men dom hyr bara ut deras största studio, vilket känns lite överkill(behöver inget fett mixerbord eller sånt), samt begränsar detta mellan klockan 10-22, och tar 5000+moms/dag....vilket var överkurs även det...

Kort sagt:

Vi vill arbeta ostört, själva, dygnet runt (ca 4-5 dagar)

Vi tar med oss låtmaterial på CD, och skall enbart spela in sång

Behöver bra, sepparat inspelningsrum, bra mik(ar), bra preamp/EQ/kompressor, bra interface samt en dator(mac+logic).

Vill troligtvis ha med oss inspelningarna på DVD. Typ, spara varje låt som ett eget projekt, som vi tar med oss och mixar med musiken på annat håll. Alternativt tar vi med oss egen HD att spara inspelningarna på, som man ju måste kunna proppa in i datorn på nått sätt....

Pris kan ju diskuteras, beror ju lite på vilken studio....men det bör inte hamna på mer än ca: 1500/dag.......vi lägger ut pengar för detta själva än så länge....

PM'a mig om ni själva har studio och är intresserade.....

Edited by Mr Keys
Annons