Jump to content
Annons

Bästa gratispluggarna för OS X


Pluffo

Recommended Posts

Annons
Jag får inte C3:an att fungera trots att jag lägger den i componentsmappen. Fishphones fungerar ju när dom ligger där. Det går inte ens att öppna pluggen i Logic.

Tips någon? Jag har Logic Express 7.1

Jag kör normalt inte c3:an som au-plugg i logic utan som vst när jag premastrar i Peak men jag testade att intallera och dra igång den i mitt logic pro 7.1 utan problem.

Förslag:

• Släng den c3-component du har nu, ladda hem en ny

• Lägg logics plist i papperskorgen

• Reparera behörigheterna

• intallera den nya c3-componenten

• starta upp logic

Jag vet att det här är ganska basic förfarande vid såna här problem men jag vet ju inte hur pass driven osx-användare du är.

Om det inte fungerar efter det här så kan det vara så att det kanske är nån slags begränsning i express som jag inte känner till.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Postat (redigerat)

YMCK:s Magical 8bit plug-in är helt underbar!

Om du bara längtar tillbaka till 80-talet och dina gamla NES-spel så finns det ingen anledning att inte dra hem den här pluggen. Glöm inte att lyssna på låtarna på sidan. Så härligt japanska! 😮

Länk till hemsidan

Direktlänk till pluggen ( för er som inte kan japanska )

ice_hockey.gif

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

YMCK:s Magical 8bit plug-in är helt underbar!

Om du bara längtar tillbaka till 80-talet och dina gamla NES-spel så finns det ingen anledning att inte dra hem den här pluggen. Glöm inte att lyssna på låtarna på sidan. Så härligt japanska! 😮

Länk till hemsidan

Direktlänk till pluggen ( för er som inte kan japanska )

ice_hockey.gif

Tack för tipset! Nååågot begränsad men hade mycket mysigt brus!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset! Nååågot begränsad men hade mycket mysigt brus!

Ja, den är absolut begränsad men samtidigt så är den väl inte mer begränsad än vad NES:en var ( för som jag har förstått det så är det ju ett försök att emulera denna gamla mysiga konsoll )?

Man kan skapa avancerade saker trots begränsningarna. Lyssna på demolåtarna. De rockar 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan f ö tipsa om en nästan-gratis plugg som jag använder en del - Manyetas Ritmo, trumsampler. När man inte har betalat så sänker den volymen en stund en gång i minuten ungefär, MEN när man bouncar så gör den INTE det, vilket gör att den fungerar alldeles utmärkt i de flesta sammanhang utan att man betalar!

Vet ej om detta är en miss eller med mening...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
  • 1 år senare...
  • 1 månad senare...
  • 5 månader senare...
  • 5 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...