Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Guest anonsmannen
Posted

Bra fråga, det finns ju dem som trots allt kostar 20-30k och mer än så -Exact Power och då undrar man hur dessa billiga varianter fungerar.

Jag träffade en som bad elbolaget att dra in en separat (från övriga huset) kabel från elcentralen för att slippa alla som dammsuger och vispar grädde i inspelningarna.

I källarlokalen där han satt gick det på ca:1500 fast det är nog skilnad om man sitter på 13:e våningen i ett hyreshus.

Eric Smith på Auralex föreslår: http://www.ebtechaudio.com som ett budgetalternativ. kompisreklam kanske, vad vet jag 🙂

Sen kan man ju alltid skippa dimmers och ge fan i att korsa Ström/Audio/Midikablar och separera dem från varandra så gott det går (även midikablarna) för att elliminera störningar,

Jag hört att det är av stor vikt i vilken följd all utrustning är kopplad till eluttaget, minns dock ej om det kanske va så att monitorer/förstärkare, bord, AD/DA först för att få så ren ström som möjligt till dessa och FX, syntar och dylikt efter.

Skilja på digitala och anologa enheter var det nån som sa!

Koppla allt till ett och samma uttag för att slippa krypströmmar var det nån annan som sa!

-Vad vet jag?

Fast du kanske mest är intresserad av att få det lite prydligt i racket!?!

LoFi-music with Hitech-gear???