Jump to content
Annons

Humanize i SX3


Noumenon (oregistrerad)

Recommended Posts

Noumenon (oregistrerad)

Tjena!

Vi håller på och spelar in en singeldemo och i sedvanlig ordning så programerar vi trummorna (inte råd med annat just nu). På förra demon fick vi lite kritik pga att trummorna var _för_ tighta.

Har hört lite om humanize och så, men hur 17 gör jag det i sx3?

förslag?

-mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

du kan gärna ha hihat och bastrumma exakt samtidigt, problemet med kvanitfiering är när allt hamnar exakt över taktslagen. man vill ha lite sväng och en viss förskjutning i kompet, mellan kagge och bastrumma.

humanising brukar tyvärr bara sprida ut slagen lite hit och dit, så att de enskilda taktslagen låter otajt, och det vill man ju inte.

jag efterlyser en plugg som skapar lite sväng, istället för att sprida ut noterna hit och dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

du kan gärna ha hihat och bastrumma exakt samtidigt, problemet med kvanitfiering är när allt hamnar exakt över taktslagen. [...] jag efterlyser en plugg som skapar lite sväng, istället för att sprida ut noterna hit och dit.

Klart du har rätt, svänget är viktigare än tajmingen. Ville bara dra ett snabbt och enkelt exempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

du kan gärna ha hihat och bastrumma exakt samtidigt, problemet med kvanitfiering är när allt hamnar exakt över taktslagen. [...] jag efterlyser en plugg som skapar lite sväng, istället för att sprida ut noterna hit och dit.

Klart du har rätt, svänget är viktigare än tajmingen. Ville bara dra ett snabbt och enkelt exempel.

jo, lite övning på klaviaturet brukar ge det bästa resultatet.

Link to comment
Dela på andra sajter

du kan gärna ha hihat och bastrumma exakt samtidigt, problemet med kvanitfiering är när allt hamnar exakt över taktslagen. man vill ha lite sväng och en viss förskjutning i kompet, mellan kagge och bastrumma.

humanising brukar tyvärr bara sprida ut slagen lite hit och dit, så att de enskilda taktslagen låter otajt, och det vill man ju inte.

jag efterlyser en plugg som skapar lite sväng, istället för att sprida ut noterna hit och dit.

Det du är ute efter finns väl i samtliga sequencer program: groove quantizing. Där kan du ju tillochmed sno en groove från vilken loop du vill och applicera på dina miditrummor.

Fast själv spelar jag det helst på keyboarden ändå som ni säger. Det går snabbare och blir bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...