saverman Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Har nyligen satt ihop nya studiodatorn och var igång nu för att installera. Började med att den inte hittar rätt drivrutiner till SATA-diskarna, hur jag än försöker. Nu har jag däremot laddat ner de senaste från Asus hemsida men då drabbas jag av det andra problemet. Strömmen verkar glappa på något sätt. Jag har ett ElanVital 500W. När jag trycker på ON-knappen så snurrar fläktarna några varv, som bäst men mer än så händer inte. Vad kan det vara för fel? Jag misstänker något med moderkortet. Snälla hjälp!! Vet ju att det finns några här som har det kortet och att det finns många som har gott om kunskap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eternal Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Trippelkolla alla sladdar i datorn. Kolla att processorn och minnet sitter rätt! Efter det kan du återkomma 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
saverman Posted October 18, 2005 Author Share Posted October 18, 2005 Ja, det är kollat flera gånger. När den väl startar går den som den ska men det är just problemet att den inte alltid kommer så långt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eternal Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Om vi ska utesluta allt som INTE har med defekter i hårdvaran är det troligast att antingen nätagget eller moderbordet lämnat in! Har du möjlighet att felsöka de komponenterna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
saverman Posted October 18, 2005 Author Share Posted October 18, 2005 Jag har ett annat nätagg jag kan prova med. Moderkortet blir svårare... Kommer förbi en kompis i dagarna och hjälper mig ytterliggare. Typiskt att det ska bli så här när man väl har fått hem allting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts