flintan Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Ska sälja min gamla Fostex R8 och har några frågor om nån vet: Vad har den för tape speed? Hur mycket kan man tänkas få för en dylik i komplett och mycket bra skick? Någon som vet om det går att få tag på manual? Hittar inte min gamla om jag ens fick med nån när jag köpte den. Har lagt upp den på tradera och redan fått mail från intresserade: http://www.tradera.com/auction/Musikinstrument/aid_19628236 Link to comment Share on other sites More sharing options...
flintan Posted October 18, 2005 Author Share Posted October 18, 2005 Ingen som vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddawid Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Jag tror att den antingen går på 7,5 eller 15 IPS, inte så fort som 30 IPS som 2" rullband brukar göra. Försök mäta vettja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eliasson Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 är du galen??? SÄLJ DEN INTE!!! man ska aldrig sälja analoga grejor. Du kommer att ångra dig som satan om ett par år! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 är du galen??? SÄLJ DEN INTE!!! man ska aldrig sälja analoga grejor. Du kommer att ångra dig som satan om ett par år! ...efter att ha lagt ner en halv förmögenhet på reparationer... 😆 Jag måste säga att jag inte har ångrat en sekund att jag gjorde mig av med rullbandaren för 15 år sedan eller något ditåt och gick över till hårddiskinspelning på Atari Falcon med Cubase Audio - och sedermera SX3 på PC. Resultatet blev redan på den tiden, med bara 16-bitsomvandlare etc, både enklare hantering och bättre ljud - så jag har inget att klaga på. 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest janne c Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Om jag inte har fel är det 19,5 cm/sek. Vilket var standard för hemmabandspelare. Janne c Link to comment Share on other sites More sharing options...
flintan Posted October 18, 2005 Author Share Posted October 18, 2005 Ok. 19,5 cm och 7,5" är väl samma hastighet får man anta? Och således av svaren hittils att döma den mest sannolika hastigeten... 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
flintan Posted October 18, 2005 Author Share Posted October 18, 2005 är du galen??? SÄLJ DEN INTE!!! man ska aldrig sälja analoga grejor. Du kommer att ångra dig som satan om ett par år! Ähhh. Vadårå..? Du kan få köpa den om du vill. Gå in på tradera och bjud! Jag använder den ju ändå inte (om jag måste spela in mer än två spår åt gången åker DIGI 001'an fram istället) och är tvärpank... Köpte en banjo i söndags för sista pengarna och tänkte köpa en B1 av Claes för dom här pengarna + betala skulder. Sen har vi det här med mat och klara nästa hyra men det är ett senare problem, man måste ju priorotera lite.. 😛 Så har men vädrat privatekonomin lite... Link to comment Share on other sites More sharing options...
flintan Posted October 18, 2005 Author Share Posted October 18, 2005 Nån som har åsikt om vad den är värd? Allt funkar och den är i bra skick. Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddawid Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Jag köpte en R8 för ca 8 år sen för 5000:-, fattade inte så mycket då och den höll i ca ett år innan kontakter började glappa och en kanal bara dog och jag visste inte hur jag skulle fixa den. Om din är i fint skick kan du kanske få några tusen för den, fast frågan är om intresset är så stort? Men egentligen skulle du behålla den, det har jag gjort, även om den bara står och samlar damm... :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
flintan Posted October 18, 2005 Author Share Posted October 18, 2005 Jodå det har visat sig vara rätt bra intresse. Fem sex pers som hört av sig. Tror jag kanske kunde tagit lite mer. Men men. Satte ut den för 2000:- på annons. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flintan Posted October 30, 2005 Author Share Posted October 30, 2005 Nu är det slutspurt! Kolla: http://www.tradera.com/auction/Musikinstrument/aid_19857960 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
flintan Posted October 30, 2005 Author Share Posted October 30, 2005 Såld till sk8taren från Uddevalla för 4125 riksdaler! 😆😄 Trodde aldrig man skulle få så pass.... Satte ut den på vad jag tyckte var överpris (2500:-) på tradera för att slippa provision, ingen ville köpa på vendolin eller musikmarknaden. 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Violiner Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Gratulerar! Du har fått minst dubbelt så mycket som de som högst brukar säljas för, i alla fall vad jag har sett. (Om det finns nån köpare över huvud taget.) Än är inte den sista dåren född... 😆 Hoppas att köparen löser ut den också och inte kommer på vad de brukar säljas för... Link to comment Share on other sites More sharing options...
flintan Posted October 31, 2005 Author Share Posted October 31, 2005 Tack! Jodå, har kontakt via mail och han ska sätta in pengarna i förskott sen skicka med bussgods.. Jag hade slagit till och sålt direkt när du bjöd 2500:- Om du fortf. är intresserad kan jag tipsa om: http://www.musikmarknaden.se/annons.lasso?id=49982 (annonsen är insatt 21 oktober 05, Uppsala) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts