Jump to content
Annons

Exs24 Multipla outputs


erisoj (oregistrerad)

Recommended Posts

erisoj (oregistrerad)

Hej! Finns det någon som kan förklara hur jag använder multipla outputs i Exs 24?

I alla uppdateringar har jag nånstans missat manualen.

Jag kör Logic 6.3.1 i OS 9.2, Pro Tools 888, MixPlus, ESB bryggan osv.

Kan jag använda multipla utgångar både Native och TDM?

/Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kör själv logic 5 för PC men misstänker att det fungerar på ungefär samma sätt.

Lägg upp en Multi output EXS24'a på en VST kanal.

I environment så välj nytt -> audio objekt... Döp detta till t ex 'EXS24 3' (EXS 24'an på VST kanalen tar själv upp utgång 1+2).

Under inställningarna för nya objektet (lilla rutan till vänster med egenskaper) så väljer du AUX 1, har inte full koll på va det står från början men brukar vara där det står Audio Output 1/Instrument 1/Bus 1/... etc.

Hur som - kolla manualen för AUX objekt om du inte hittar.

På AUX objektet kan du sedan välja input (knappen sitter på samma plats som på VST instrument kanalerna (där man väljer VST plugg) som för VST instrument val).. I listan borde du hitta EXS 24 Output 3, 4, 5, 6... osv.

Välj den kanal som känns lämplig å du har lagt upp en AUX bus som en dedikerad EXS24 utgång.

Repetera för så många kanaler du vill ha.

Observera att det troligen bara kommer finnas 2 st AUX kanaler i listan när du gör detta första gången, men det fylls på i listan allt efterssom du skapar fler objekt.

Lycka till!

//Alex

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...