Guest hybner Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Hallå. Är rätt sugen på att sälja min ibook + mitt ljudkort å köpa en digital mixer/porta. Men jag är inte riktigt säker på vad det är jag ska köpa. Jag vill ha: Motoriserade reglage 6 - 8 kanaler phantommatning joggwheel inbyggd hdd(inte nödvändigt men finns det till rimligt pris) Jag har kollat runt lite men har ingen aning vad man ska leta efter, Har ni några förslag ps, måste funka bra att styra cubase med den ps2,kommer ha runt 7 lax å svänga mig med, förmodligen inte mer mvh hübner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnetic Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Tjena Tror att detta skulle passa dig: 😱 Ljudkort: TerraTec PHASE 88 Midicontroller: B-CONTROL FADER BCF2000 Går loss på strax under 7000:-. Hälsningar // Klas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hybner Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Har kollat lite på det, funderade på å bara köpa till en sån kontroler till datorn men det är inte riktigt vad jag är ute efter. Helst skulle jag villja ha ett digitalt mixerbor med ljudkort så jag inte behöver ha så mycket prylar, gärna eq å sånt inbyggt i mixern. Men jag kanske inte kan förvänta mig sånt till det priset? Har kollat lite snabbt på Behringer DDX3216 men då behöver jag ett ljudkort till också va? hur kopplar jag den till datorn? Om nån har Behringer DDX3216 så får ni gärna berätta lite om det, är lättarbetat hur är micpreamparna. Jag har rätt dålig kunskap när det gäller sånna här prylar, så jag blir mest förvirrad när jag kollar specar. mvh hübner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnetic Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 (edited) Kanske en beggad hårddiskporta är något för dig...? En Yamaha AW16G kan man få för under 7000:-. // Klas Edited October 13, 2005 by Magnetic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hybner Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Den såg rätt instressant ut, Nån som har någon erfarnhet av den. Funkar den bra å styra cubase med? Verkar inte vara motoriserade reglage, det är ett måste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sounden Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Kan inte M-Audio ProjectMix I/O vara nått för dig? iofs så kostar den runt 10 pap, men den verkar har allt man kan tänkas behövas. Länk på forumet till nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hybner Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Det var den som fick in mig på mixerspåret. Tyvärr så är nog 7000 max för mig, beror iofs på hur mycket jag får för ibooken å mitt ljudkort, vill igentligen inte skilljas från mitt lexicon omega för jag gillar det starkt, Kom gärna med mer förslag 😄 mvh hübner Link to comment Share on other sites More sharing options...
hegobald Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Har kollat lite på det, funderade på å bara köpa till en sån kontroler till datorn men det är inte riktigt vad jag är ute efter. Helst skulle jag villja ha ett digitalt mixerbor med ljudkort så jag inte behöver ha så mycket prylar, gärna eq å sånt inbyggt i mixern. Men jag kanske inte kan förvänta mig sånt till det priset? Har kollat lite snabbt på Behringer DDX3216 men då behöver jag ett ljudkort till också va? hur kopplar jag den till datorn? Om nån har Behringer DDX3216 så får ni gärna berätta lite om det, är lättarbetat hur är micpreamparna. Jag har rätt dålig kunskap när det gäller sånna här prylar, så jag blir mest förvirrad när jag kollar specar. mvh hübner Jag kör med en DDX3216. I grundutförandet kostar den under 8000:- men sen behöver du ett ADAT-interface till den också (kostar 1950:-). Precis som du kommit på så behöver man ett ljudkort i datorn också.. Eller rättare sagt ett interface. Jag kör med ett ADAT-interface från RME som heter Hammerfall.. Det funkar stabilt... Kan alltså köra 16 kanaler samtidigt I datorn har jag Cubase SL1 vilket duger utmärkt för mig då jag oftast bara använder den som du också önskar.. som en porta. De micpreamps som sitter i DDX3216 duger för det mesta men är man rktigt finsmakare på ljud så finns det bättre (Mackie ONYX t.ex). Dom är inte brusiga eller otydliga på nåt sätt utan riktigt neutrala faktiskt .Det enda man får tänka på är att man lätt kan överstyra dom. Vad det gäller EQ och effekter så använder jag överhuvud taget inte de som finns i mixern utan jag använder VST-pluggar i Cubase i stället. Här använder jag då DDX3216 som fjärrkontroll för Cubase i stället. Lösningen funkar och har aldrig varit nåt problem i snart 3 år. Tyvärr.. för 7000:- kan du nog bara hitta nåt halvhyfsat. Min lösning går ju på över 12000:- kronor. Och hade jag 12000:- i dag och skulle behöva det du säger dig efterfråga så skulle jag nog hellre skaffat en Mackie Onyx 1620 med firewireinterface och fått det alldeles ypperliga inspelningsprogramet Traktion 2 på köpet. 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hybner Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Oj, blev ju väldigt mycket dyrare än vad jag hade tänkt mig. Ingen som vet någon annan produkt? Kollade lite på ett som tascam har med 4 kanaler å mixerbord men den saknar ju motoriserade reglage 😉 Bästa lösningen blir väl kanske att köpa en Behringer kontroller + något litet sepparat joggwheel. Nån som har nått tips på joggwheel? mvh hübner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest denton Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Jag har en roland vs 1824 digitalporta den kan syncka mot cubase den har dock inte motoriserade reglar i fysik bemärkelse, man kan dock programera reglarna men dom rör sig dock inte fysiskt ( men man ser dom röra sig i displayen ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hybner Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Hur mycket kostar den, behöver jag köpa till något för att den ska funka till datorn? TASCAM DP-01 FX/CD Nån som vet om man kan koppla den till datorn å styra cubase? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hybner Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 BUMP Ingen som har nån koll på phonic helix board 18 Firewire. Den är rätt billig, vad är haken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest denton Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 Hur mycket kostar den, behöver jag köpa till något för att den ska funka till datorn? Min kostade ca 18000 när jag köpte den, men jag har sett att man kan få en 1680 ( som är en äldre version ) till hyffstat pris begagnat och nej man behöver inget extra för syncka den mot cubase bara en midi kabel, sen står det in instruktionboken hur man ska göra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts