Jump to content
Annons

audiomixdown knas..

karl

Recommended Posts

Något bekymrad...varje gång jag ska göra en mixdown i wav-format så rullar det på till c:a 80% och sedan dör datorn...bara lägger av som om man dragit ur kontakten....varje gång???Mp3-format går bra , men inte wav..

Någon som har haft liknande problem????

Någon som har lösningen på detta som gör att man blir vansinnig och tappar lusten... 😄

Tacksam för svar "karl"

Annons

Lite mer info hade varit bra, vad du använder för program, hårdvara etc.

De problem jag har haft med "döende" datorer har varit rent hårdvarumässiga, dvs. dålig cpu-fläkt. Ofta är BIOS förinställt på att när temperaturen når en viss nivå på cpu:n så ska den stänga av automatiskt för att inte processorn ska ta skada av värmeutvecklingen. Om detta är ditt problem är ju omöjligt att veta, men det kanske kan vara värt att göra ett test på temperaturen i datorn när den jobbar med något och se var du landar. Du kan ju ochså kika i ditt BIOS och se vilken temperatur som just ditt moderkort är inställt på att slå av på.

Jag har haft det. Fast de va lite obeständigt, de hände bara ibland. De hade med att mitt moderkort va ostabilt att göra. Jag lagade det genom att klocka ner den. har nåt epox kort

Kul att veta va att de va tack vare äggen på datorbutiken.se som bytte ut mitt stabila och underbara asus7337 nåt mot ett sämmre via epox nåt när grafikkortet brann och skadade den.

Då gav de mig ett defekt grafikkort som lacka ur totalt. graffKortet jag fått nu fungerar dåligt med mitt moderkort och lackar ur under mystiska omständigheter när vissa grafikgrejer körs.

edit:ord

Edited by Coffeemidget

Tack för alla svar ...jag ska testa...

annars är det Asus moderkort

P4 2.3

2 Gb

sata+ en del andra ide diskar

matrox gk som aldrig buggat förut?

Något jag undrar över är dessa allokerade minnesgrejer..kan man öka på resurserna till exempelvis Cubase??