Jump to content
Annons

Helt Grön söker råd!

Recommended Posts

Guest CoPilot
Posted

Har alvarliga funderingar på att börja spela in på en dator.

Vad behöver jag för dator för att klara detta och finns det några ljudkort som är ok att börja med som inte kostar för mycket? Vilket programm är det som jag borde använda? Är student, så det är inget överflöd av pengar här direkt..

Annons
Posted

Ett rätt stabilt råd är att köpa ett Audiophile 2496. Kostar max 1000:- och om jag inte minns fel så följer det med en del light-versioner av helt okej program som mycket väl kan räcka ett tag tills du har blivit varm i kläderna.

Har du en hyfsat modern dator så räcker nog även den ett tag.

Posted

Ojoj! Här var det många frågor på en gång!! 🙂

Först och främst; välkommen hit! Att du hittat hit är ett stort steg på vägen... 🙂

Det viktigaste är nog att du kommer igång och spelar in med det du har, och inte väntar på den perfekta studion. Har du en dator? Den duger säkert till att börja med. Det finns många här som sitter på riktiga skrotburkar och ännu sämre ljudkort. Sen finns det massor med gratis program som du kan köra med tills du vet vad du vill lägga pengarna på.

Omöjligt att svara på vad du behöver i form av hårdvara, men sätt dig och rota runt på forumet så hittar du svar på allt och lite till! Vad är det för musik du tänker spela in?