emser Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Ok, det skall ju låta lite grottigt det här alltså inte för snyggt, men är det för stökigt? Är slap-delayet på leaden coolt eller sabbar det? Är trummorna ok mixade? Txm för råd. /emser LÅTNAMN: Omedveten Tortyr ARTIST/GRUPP: Beppe2 GENRE: Pop/Punk LÅTLÄNGD: 3:40 KOMPOSITÖR: Beppe2 PRODUCENT: Emser/Beppe2 EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,4 mb STATUS: ev. Färdig demo om ingen här tycker nåt' skall ändras på. LÅTLÄNK: http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=237687 blandat_omedvetentortyr.mp3
Egghuvud Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Slapreverebet fungerar. Jag tycker att leadsången ligger lite långt bak däremot eller kanske att det handlar om att det skanas lite botten. Skulle nog jobba lite mer med eq på sången så att den fick lite mer botten. Nej det är inte för stökigt. Inte i mina öron iallfall. Jag tycker det låter bra punkigt. Trummorna tar stor plats, men det låter coolt tycker jag. Grymmt sjunget. Riktigt imponerande skrik. Riktigt bra låt faktiskt. 😳
emser Posted October 4, 2005 Author Posted October 4, 2005 Egghuvud: Cool, jag har försökt skruva till mer botten i leaden men det finns inget att hämta där, kanske får försöka så att säga "skapa" lite låg/mellan på nåt' sätt. Skar antagligen för hårt vid inspelningen. Basen är bara ett stort fuzzigt distigt virrvarr så jag fick hålla tillbaka den ganska mycket. Tack för din tid /emser
O-Jay Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Oj, oj, oj vad bra jag tycker att detta är. Ändra inget! Finns det ingen smiley som headbangar? *headbangar* Keep on rocking 😳
emser Posted October 4, 2005 Author Posted October 4, 2005 O-Jay • sjysst, det räcker med att du gör det 😳
Demomannen Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Kanonfint levererat, speciellt sången är lyckad. Jag skulle skippa syntbrasset, den låter plast mitt i allt köttande röj. Du bör nog komprimera sången rätt hårt för att få fram lite konsonanter. Kanske ta det lite lugnt slapekot också. Bra jobbat på det hela taget.
Vallhagen Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Det låter kul o bra och energiskt. Jag har bara den fåniga anmärkningen om soundclick. Jag kan inte ladda hem, och streamingen ger mig låten i 7-sekundersintervaller, så jag kan liksom inte lyssna. Direktlänk skulle uppskattas. kör hårt Bengan
joachime Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Bra sång! Bra punk! 😉 Fast jag upplever stereobilden som ovanligt fladdrig (?). Som att det som är utpanorerat inte riktigt ligger still. Det kan bero på att helheten är för hårt komprimerad.
jkn Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Jag hör ohelig/helig allians mellan Sabbath, Alkberg och Lustans Lakejer. Den bästa skit jag någonsin hört på detta forum. Ändra ingenting, skicka iväg, håva in degen.
emser Posted October 4, 2005 Author Posted October 4, 2005 Du har nog rätt, Jag komprimerade stereo och mitten kanalen ljuden separat innan masterregeln och multi comp. Får nog gå tillbaka och lätta lite. Tack /emser
claypool Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 😉 Jädrar vad det svänger, skevt och gôtt. Gillar grottgitarrerna som fan!! Lägg ut texten också, hör inte riktigt vad som sjungs på alla ställen.
emser Posted October 4, 2005 Author Posted October 4, 2005 Texten Omedveten Tortyr Någon står bakom någons rygg Någon går och känner sig trygg Ja det är omedveten tortyr Jag undrar vem är det som styr Ja det är omedveten tortyr Jag undrar vem är det som styr Kan du rädda, kan du rädda mig Är du rädd för, är du rädd för mig Så säg Jag har bombat ord Jag har skövlat skog Jag brände din jord tills du fick nog Ja det är omedveten tortyr Jag undrar vem är det som styr Ja det är omedveten tortyr Jag undrar vem är det som flyr Kan du rädda, kan du rädda mig Är du rädd för, är du rädd för mig Så säg Jag trodde att jag var bra Men jag hade fel Jag trodde jag hade koll Men jag var helt blind Jag trodde att jag var Gud Men jag var en skit Jag trodde att det fans tid Men det var förbi
Dancelot Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Supernice.... Svajar en aning i stereobilden och lite för "Vackert inspelat" för att vara punk, men annars gillar jag den skarpt... Skulle gärna varit med i studion när ni skrek in verserna som hörs i slutet, (Skrek = sjunga högt).......... Bra jobbat, kör så det ryker........
Recommended Posts