Jump to content
Annons

ibook + logic 7.1 test

monkeystrike

Recommended Posts

hej!

dags att skaffa en ibook! 12" sådan, med 1gb ram. jag har dock lite funderingar, är logic 7 pro att rekommendera till en sådan liten rackare? jag vet att detta tagits upp innan, men jag undrar om det har gjorts någon test eller dyl hur många exs24-spår/audio-spår som kan köras?

Jag brukar inte göra några krävande arrangemang, jobbar i princip bara med samplingar och några audio-spår.

Tackar på förhand för tips å idéer

Annons
Guest Glaskatten
hej!

dags att skaffa en ibook! 12" sådan, med 1gb ram. jag har dock lite funderingar, är logic 7 pro att rekommendera till en sådan liten rackare? jag vet att detta tagits upp innan, men jag undrar om det har gjorts någon test eller dyl hur många exs24-spår/audio-spår som kan köras?

Jag brukar inte göra några krävande arrangemang, jobbar i princip bara med samplingar och några audio-spår.

Tackar på förhand för tips å idéer

Musikermagasinet testade en Mac mini till musik rätt nyligen. Mac mini är i princip tekniskt identisk med iBook. Kör du med en extern 7200varvs Firewiredisk kommer det inte vara några problem att göra det du vill, även med den inbyggda något långsamma disken så lär det fungera bra.

• 2 weeks later...

Jag kör logic express på en ibook med 1.2 gigs ram. Har stora problem med att köra Kompakt, fast jag vet inte om det ligger i datorn eller vad som krånglar. Numera går allt annat smärtfritt, men när jag lägger in en kompakt-instans bryter helsiket lös. Ofast bara att det hela crashar... Esxp funkar felfritt för det mesta dock, jag kan köra åtminstone fyra instanser utan problem (har inte varit i behov av mer än).