Jump to content
Annons

Problem med installation av E-MU 0404 kort

Recommended Posts

Guest Thomas Körner
Posted

Tjaba,

Har precis monterat i kortet i datorn och när jag försöker installera det får jag följande meddelande:

1bild13.jpg

Jag har provat att stänga av det inbyggda ljudkortet utan resultat. Har dessutom försökt att flytta kortet till en annan PCI slot utan resultat...

Datorn hittar kortet men kan inte installera det...

Någon som har några tips?

Dator konfiguration:

P4 630

Asus P5AD2-e

Saphire Radeon X800XL

Windows XP utan service pack samt med SP2 (funkar inte på någon av dem)

Tacksam för tips

/Thomas

Annons
Posted

Har du kollat om kortet inte ar skadat i dom kontaktarna som skal inn i PCI-spåret ? Ock spåret ?

Prova också att installera i nån kompis`s dator for att utesluta fel på kortet.

Posted

Hej!

Vet inte om detta kan hjälpa just dig, men jag hade också problem med att installera mitt externa E-mu 1616 ljudkort till min laptop. Jag fick upp EXAKT samma meddelande på skärmen som dig. Det löstes av en slump faktiskt. Gick till en tekniker, i den butik jag köpt datorn. Ljudkortet hade köpt i en musikaffär, men han var hygglig nog att snabbtesta det där på platsen ifall jag skulle lämna in datorn där. Han provade att sätta i ett nätverkskort i pc card-platsen och detta hittade faktiskt datorn och sedan provade han med mitt ljudkort igen i samma kortplats och då plötsligt hittade det kortet! Sedan gick jag hem och installerade kortet ordentligt utan problem, inkl. mjukvaruinstallationer.

Vad vill jag säga härmed? Jo, tekniker sa att min pc helt enkelt bara hängt upp sig, vilket även kan vara fallet med din pc kanske? Idé vore därför att anta att varken pc:n eller ditt ljudkort är sönder, men att du bör testa med att sätta in något annat i den pci-platsen som pc:n ska försöka hitta, sedan ta väck det fysiskt och prova med ljudkortet igen. Kanske?...

😏

:musik