Jump to content
Annons

10-gitarrsololåten!


djonas

Låter det som du trodde att det skulle göra?  

98 röster

  1. 1. Låter det som du trodde att det skulle göra?

    • 3 - Jajamensan :)
      41
    • 2 - Ja fast jag skulle vilja ha 10 solo till, bara för att jag är en gitarrnörd! ;)
      34
    • 1 - Nä inte alls :(
      6


Recommended Posts

Hahaha! Riktigt kul att höra! Bra jobbat mannen!  😄

Det vore superduperkul att höra det med ett "riktigt" band!  🙂

Tanx Thimmie! 🙂

Yes ett riktigt band hade ju inte suttit helt fel.

Kanske kommer inom snart vem vet. 😮

Tjena!

Helt sjukt underbar lyssning! 🙂

Kanonidé och superbt genomfört!

Ha det!

/J.Lindeberg

Tackar så mkt lindebergmusic.com!

Kul att du gillade det.

Får se vad nästa projekt blir...ska ta mig en funderare. 🙂

Jaha du :-) Finns inte mycket att tillägga förutom att det låter KALASBRA!!!!!!!

Gitarrliret är dunder.

😄 :D 😄

BRUTALT!!! I brist på annat att säga. Du ÄGER totalt...jag är blev småkär i den här låten, och jag är annars inte nåt störra gitarrfan, men gah...Mysfaktor och gåshud!

Kan inte ens hitta nåt att peta på. Det är...kort sagt ett mästerverk!

Mest fast i Threshold, Malmsteen och Dream Theater solona...kungligt jobb! Bakgrunden till Pinksolot i slutet var råmysig! Den njöt jag stort av!

Tack så mkt Moonshine!!

Japp, Threshold och Dream Theater var absolut de solona som var skönast att spela. Roligt att höra att det var skönt för dig oxå. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

GALNING! 🙂

Lysande. 🙂

Hur bra gjort som helst, om än med programmerad feeling på musiken bakom,

det är inte det som är poängen. Enda minuset, och det skall Du se som ett plus -

man vill att gitarren skall träda fram lite bättre i mixen, mer skärpa. Man vill kunna njuta av Dig ännu mer. Spelet är fantastiskt! Wow Jonas..... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

faan.. och jag som vanligtvis brukar spy galla över genren gitarr-onani... men när nån gör det såhär helhjärtat och genomarbetat och framför allt lirar helt ÖVERGRYMT, så blir ju hela grejen plötsligt hur bra som helst!! grymt grymt grymt! jag vill ha 10 solon till direkt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanx dude. Hade aldrig hört Threshold innan och det solot var ju grymt skönt att lira. 🙂

Nu blir det lite OT: Det slog mig just när jag satt och skummade igenom tråden att väldigt många vet precis hur Dream Theater-solot ska låta men inte en jäkel verkar ha en susning om vilka Threshold är. Blir fan bakläxa på det, Threshold gör i min mening musik nära besläktad med DT, fast med mindre instrumentonani och mycket, mycket bättre låtar, har man missat dem är det ju bara att springa och köpa Subsurface på en gång. Ville bara säga det 😱

WORD!! 😛

Tjena djonas!

Skönt projekt med lyckat resultat!  häftigt lir, hurru! Men jag vill klaga ändå.

Sologitarren verkar hamna längst bak i mixen! varför hör jag komgitarren, trummorna och de andra ljuden bättre än själva solot? För den kallas väl få 10-GITARRSOLOlåten, eller?

Solona var dova och dämpade. Snälla mixa om den och gör den skarpare och öka volymen, är du snäll? Stor chans att den blir ännu mer njutbar.

Men det kan ju vara mina JVC HA-D95 annars...

Tackar iHz!

Yes jag vet att mixen blev sådär...😛...tror jag hittat anledningen. När jag bouncar ner projektet till en wave-fil i Cubase har jag ett ljud där nivåerna ligger rätt men när jag sedan överför projektet till Wavelab för att "öppna upp" ljudet verkar det som att jag har ökat frekvenserna mer på t.ex. kompgitarrerna och trummorna och inte lika mkt på sologitarren. På så sätt hamnar sologitarren lite längre bak.

Att komma på idén är ju helt enastående+

Att börja jobba med den är fantastiskt+

Att orka fortsätta ännu mer så+

Att slutföra en presation+

Att spela som 10 gitarr Gudar är über Gudligt+

= Du är ett unikum utan jämförelse.

Fantastisk!!!!

/emser

Tackar så gudomligt mkt för denna säregna kommentar. 😱😛

Din musik går ju heller inte direkt av för hackor om man säger så.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

RESPECT !

Att komma här men någon slags kritik, är ju egentligen helt ointressant, men jag kan hålla med tidigare skribenter i denna tråd att det känns lite som gurkan är inlindad i bomull, vissa synthar & cymbaler fräser igenom rätt var é, då upplever man det än mer.

Men va fan .... du är sjukt duktig !

Synd bara att du inte släppte detta typ 83, då hade Yngwie skitit ner sig 😳

By The Way !

Kola gärna in mina gamla vapendragare på Prey Nation , jag tror att du kanske uppskattar musiken. Dock inte fullt så fartfyllda solon, men ändå ... Patrik Johansson från Rising Force knackar kohud på denna underbara 80-tals melodiöshårdrocksplatta, skapad 2005. "Angel No 9" är grym !

Saludos / Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok! 😳😆 Instämmer i hyllningskören. Det bästa är att du försöker göra något riktigt eget av solona och ändå har en genuin känsla för dina insprationskällor. Gillar man gitarrer, som jag, är detta kul att lyssna på. Ett Zappa solo hade varit något att bita i för dig.

Som sagt översnyggt lir! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tufft som helst! Arret på Nirvana-solot är övermäktigt.. Stråkarna vid 2:32 är pricket över i. Grymt!

Tackar bosshog!!

Kul att du diggar Nirvana arret för jag blev själv rätt nöjd med det. 🙂

Tjena djonas grymt jobbat, jag valde Dream Theater solot den gjorde du super bra

jag är nöjd med den, du har en talang som många inte har, det är att kunna spela så många olika musikstilar det gillar jag ta vara på det, har en uppdrag till dig om du vill

spränga dina gränser jag vill höra en Spansk-Mexikansklåt från dig, du får göra hur du vill med låten men trumpet och akustikgittar ska finnas med i låten, är du redo för denna utmaning 

Mvh-Jack

Tackar Jack! 😄

Hehe yes alltid redo 😎

Lustigt att du nämner en akustisk låt för jag håller precis på med en ösig acke låt. Har nyligen införskaffat ett nytt ljudkort som tillåter mig att köra effekter på guran i realtid 😱 vilket är en ny upplevelse för mig. 😄

 

JÄKLAR

Jag får ryck, så bra är de!

Du äger mannen!!  Det här sparas!!!

Edit: röstade "nä inte alls", eftersom den lät lugnt inte som jag trodde att den skulle göra!  Mycket bättre!!

Tackar Danabacken!!

Härligt att höra att det är medryckande musik man lyckats knåpa ihop. 😄

Hehe yes röstvalen är kanske lite flertolkbara (skumt ord men du fattar innebörden 🙂).

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt sanslöst... Grymt lir. Där ligger man i lä... 🙁

Det är väl inte så att du lagt alla solon direkt efter varandra? För det hade ju varit sjukt coolt.

Ända klagomålet är väl att Teen spirit-solot inte har den där skönt sura känslan... 😄

Tackar Andrew!

Nä jag har inte lagt allt i en tagning utan en tagning per solo i princip då jag plankade och spelade in ett solo om dagen ungefär. 🙂

GALNING!  😄

Lysande.

Hur bra gjort som helst, om än med programmerad feeling på musiken bakom,

det är inte det som är poängen. Enda minuset, och det skall Du se som ett plus -

man vill att gitarren skall träda fram lite bättre i mixen, mer skärpa. Man vill kunna njuta av Dig ännu mer. Spelet är fantastiskt! Wow Jonas.....

Tack broder!! 🙂

Yes jag vet om mixen, blev lite stressad mixad låt då jag ville få ut den to tha public innan folk tröttnade. 🙂

faan.. och jag som vanligtvis brukar spy galla över genren gitarr-onani... men när nån gör det såhär helhjärtat och genomarbetat och framför allt lirar helt ÖVERGRYMT, så blir ju hela grejen plötsligt hur bra som helst!! grymt grymt grymt! jag vill ha 10 solon till direkt!!

Tack så mkt godhead!

Yes jag får väl göra om tråden och få 10 solon till att jobba med......favorit i repris.......öh....NOT. 🙁

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja alltså... jag vet inte vad jag skall säga... :rolleyes:

Röstade "Jajemensan" för jag antog att det var "högst" på skalan. Fast egentligen tänkte jag "Nej inte alls" för det blev bättre än jag förväntade mig.

Idiotiskt av dig att öht komma på idén, ännu mer idiotiskt att ro i land det.

Fast, idiotiskt på ett bra sätt. 🥰

(Kunde inte låta bli att hämta guran medans jag lyssnade, det säger väl allt).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe. Det här var helt sjukt i en väldigt positiv bemärkelse.

Tanx duder!!

RESPECT !

Att komma här men någon slags kritik, är ju egentligen helt ointressant, men jag kan hålla med tidigare skribenter i denna tråd att det känns lite som gurkan är inlindad i bomull, vissa synthar & cymbaler fräser igenom rätt var é, då upplever man det än mer.

Men va fan .... du är sjukt duktig !

Synd bara att du inte släppte detta typ 83, då hade Yngwie skitit ner sig 🥰

By The Way !

Kola gärna in mina gamla vapendragare på Prey Nation , jag tror att du kanske uppskattar musiken. Dock inte fullt så fartfyllda solon, men ändå ... Patrik Johansson från Rising Force knackar kohud på denna underbara 80-tals melodiöshårdrocksplatta, skapad 2005. "Angel No 9" är grym !

Saludos / Jens

Hmm...ska vi se, 1983...då var jag bara 5 år gammal 🥰 så det hade nog blivit svårt. 🙂

illa med tanke på att du bara lirar på tur! 

Snyggt mannen!

Yes självklart är det tur....fan det är ju bara tur. 😉

Ok!  Instämmer i hyllningskören. Det bästa är att du försöker göra något riktigt eget av solona och ändå har en genuin känsla för dina insprationskällor. Gillar man gitarrer, som jag, är detta kul att lyssna på. Ett Zappa solo hade varit något att bita i för dig.

Som sagt översnyggt lir!

Tackar Grannen!!

Hehe yes det kanske är 10-Zappasololåten som får bli nästa projekt.....vem vet. 🥰

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

JA JÄVLAR 😉

Snabba fingrar kan man ju säga

Kul att lyssna på, du har lyckats få grym känsla i allt tycker jag!

Nu måste man liksom bara sätta sig lite med gitarren och smygträna.... 😛

Edit: fast jag måste faktiskt klaga lite på gitarrsoundet, som inte har den där genuina känslan

Redigerat av aka_Basse
Link to comment
Dela på andra sajter

100!! 😄

Gratulerar, det kan inte höra till vardagen i detta forum! 🙂

Har dock redan kommenterat denna galna låt tidigare.. Har du kommit igång med nåt nytt projekt?

Tack ska du ha du!!

Yes har ett på g med det är lite för tidigt att för att avslöja vad. 😉

 

Ja alltså... jag vet inte vad jag skall säga...

Röstade "Jajemensan" för jag antog att det var "högst" på skalan. Fast egentligen tänkte jag "Nej inte alls" för det blev bättre än jag förväntade mig.

Idiotiskt av dig att öht komma på idén, ännu mer idiotiskt att ro i land det.

Fast, idiotiskt på ett bra sätt. 

(Kunde inte låta bli att hämta guran medans jag lyssnade, det säger väl allt).

Jag erkänner, jag är en idiot, en riktig jubelidiot..........NOT. 😛

Kul att du gillar den. 🙂

 

Can´t stop listening! Denna kan gå på loop ett par gånger utan att man tröttnar en sekund. Inte illa! Bara det tvära genre/soundkastet vid 05.29 är inte sant!!

Tanx Nad, det värmer! 😄

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

JA JÄVLAR

Snabba fingrar kan man ju säga

Kul att lyssna på, du har lyckats få grym känsla i allt tycker jag!

Nu måste man liksom bara sätta sig lite med gitarren och smygträna....  😄

Edit: fast jag måste faktiskt klaga lite på gitarrsoundet, som inte har den där genuina känslan

Öh...🙂

Det lär riktigt bra.

Gilmoursolot var helt OK.

//L.

Tack tack! 😄

Jäklar, här varä åka av!!!!! Skitsnyggt!!!!

Yes jag gillar när det går fort. 😉

djonas hur länge har du spelat och hur ofta / mkt över du ?

Jag har spelat i ungefär 12 år och jag övar i snitt ungefär 2 timmar om dagen (vissa dagar hela dagen, andra ingeting). 🙂

🙂

Oj

😮

Härligt

😄

Mums

😆

Tack!

tack!!

tack!!! 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Djonas, Du ÄR BÄST! Jag kan inte med ord beskriva vad jag kände när jag lyssnade på låten! Den dedikation till musik som Du har är helt vansinnigt, överj-vligt fantastisk! Den talang, den möda, den musikalitet, den genialism(!), det speltekniska kunnandet och en hel hoper andra saker som krävs för att ro något så här vansinnigt iland, allt detta besitter Du!

Jag blir arg, förbannad och urilsken när inte en sån som Du redan sitter på fetaste kontraktet! Hade jag haft mer pengar än vad jag har, hade jag gett Dig en hoper pengar. Mitt enda krav hade varit att Du skall spela, spela, komponera, komponera, spela in, spela in! Du hade möjligtvis fått ledigt på söndagar.

Jag krälar i stoftet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Djonas, Du ÄR BÄST! Jag kan inte med ord beskriva vad jag kände när jag lyssnade på låten! Den dedikation till musik som Du har är helt vansinnigt, överj-vligt fantastisk! Den talang, den möda, den musikalitet, den genialism(!), det speltekniska kunnandet och en hel hoper andra saker som krävs för att ro något så här vansinnigt iland, allt detta besitter Du!

Jag blir arg, förbannad och urilsken när inte en sån som Du redan sitter på fetaste kontraktet! Hade jag haft mer pengar än vad jag har, hade jag gett Dig en hoper pengar. Mitt enda krav hade varit att Du skall spela, spela, komponera, komponera, spela in, spela in! Du hade möjligtvis fått ledigt på söndagar.

Jag krälar i stoftet!

Hehe tackar så väldans mycket Wonderboy!!! 😉

Yes ett fett kontrakt nu hade ju inte suttit fel just nu. Man vill ju bara kunna göra musik på heltid. Kommer nog alltid vara en dröm som man kommer sträva efter att få gå i uppfyllelse. 🙂

Haha du låter som en sträng med rättvis arbetsgivare. 🙂 Om detta hade lagts vid mina fötter hade jag ju inte tvekat en enda sekund. 😲

Ha det bäst!! 😄

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Biorno (oregistrerad)
Du borde göra  "10-tvspelslåt-låten"!😆

Hehe yes kanske får bli nästa project även jag inte nån direkt TV-spelsnörd. 😆:rolleyes:

Har precis lyssnat på din låt och kan bara säga som alla andra...

Grymt !

Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerande, helt klart. Nåt annat kan man ju inte säga. Fast jag är uppenbarligen rätt ointresserad av såna här prylar eftersom jag inte orkade lyssna färdigt på låten 🙂 Men du är ju fingerfärdig som en ficktjyv, så sträck på dig 🙁

EDIT: Slarv..

Redigerat av nossbokaj
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket imponerande. Det är när man hör sådant här som man själv får lust att spela.

Jag älskar att höra sådant här! Vissa hatar kanske gitarronani, men själv är jag förälskad i det! (Det mesta i alla fall.) Gillade speciellt Lines in the Sand-solot. Övergångarna var snygga också, speciellt mellan Helloween och Pat Methenys. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...