Jump to content
Annons

10-gitarrsololåten!


djonas

Låter det som du trodde att det skulle göra?  

98 röster

  1. 1. Låter det som du trodde att det skulle göra?

    • 3 - Jajamensan :)
      41
    • 2 - Ja fast jag skulle vilja ha 10 solo till, bara för att jag är en gitarrnörd! ;)
      34
    • 1 - Nä inte alls :(
      6


Recommended Posts

Japp.. Finns inte mycket mer att tillägga än vad som redan sagts..

Extra glad är jag för Djupt Lila - Motorvägsstjärnan 😮 .. Mycket fin asvlutning på det hela också..

Måste ju funka som en bra demo för dina skickligheter det här också.. Snart dags att ge ut en CD nu va? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

puuh, bra jobbat är väl det minsta man kan säga om denna mastodontuppvisning i engagemang och målmedvetenhet. Det är ju en sak att planka solon, en helt annan sak att spela upp dom felfritt och slutligen en totalt annan sak att arra bakgrunder till tio totalt olika solon och få hela skiten att hänga ihop på ett snyggt sätt.

Jag är grymt imponerad och vet inte om jag skall tycka att du är ett geni eller helt jävla skogstokig 😄

Jag är allergisk mot gitarronani men detta skall premieras för att du inte gett upp utan fortsatt med en galen idé och lyckats få ihop det snyggt!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha, du är makalös!

Grymt bra jobbat, djonas!

Vad tycker du själv om mastodontverket?

Här är tråden där solona valdes för dom som missat.

Tack som fan Jocke.

Jo jag får nog erkänna att jag blev rätt nöjd med slutresultat 😄 även om jag i början tänkte att jag kanske hade tagit mig H2O över huvudet. 😄

Mvh / djonas

Kul! Du har all anledning att vara nöjd, som tidigare insinuerat, men jag kan tänka att du skulle kunnat putsa på den här i åtskilliga månader till. 😄

Edit: Som lite kuriosa hade det varit roligt om ni som önskade de solona som är med i låten skriver hur ni tycker jag lyckats med uppgiften. [...]

Ja... Kul att du gjort egna bakgrundsarr, men jag får nog föredra originalet av Get The Funk Out. 😄

Bäst är ju lätt när Nirvana kommer in och bryter av all gitarronani. Schysst harmonier! Fast du spelar lite stressigt där va? 😄

Jaja, jag är iaf grymt imponerad! Snabbt jobbat också!

Edit: Ja, just det. Gitarrljudet också. Är det en mjukvarustärkare eller äkta vara? Låter som det går igenom en wah-wah hela tiden. Till nästa 10-gitarrsololåt ( 😄 ) önskar jag mer variation av gitarrljudet. 😉

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, då var det bevisat.

Du är helt skvatt galen! 😄

Yngwiesolot som jag önskade lät utmärkt, Deep Purple solot var välspelat men du var lite för "på"... och släpar inte tillräckligt (beroende på sundare leverne än mr. blackmore kanske?)

Nirvanasolot är faktiskt första gången jag hört någon förvandla en tallrik bajs till stuvade makaroner och fläsk!...... grymt bra där.

Dream Theater solot lät utmärkt även det, helt rätt sound och feel.

Helloweensolot kändes helt fel av någon anledning, vet inte hur jag skall förklara konstruktivt....

Riktigt bra överlag, och ett stort + i kanten för att du bara orkar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt övergrymt! Kanske dags att ge ut en samlings-CD? 10 låtar med 10-tema... 😄

Grym teknik och djävligt välspelat, men ett par reflektioner: Gitarrsoundet är väldigt instängt i mina öron, och guran ligger också väldigt lågt i mixen. Trummorna låter plastiga och får lite för mycket plats i mixen. De solon jag kan relatera till, Purple och Pink (färgkoordinerat!), får inte samma känsla som orginalen, och jag tror att det beror på att du spelar dem efter noter om man säger så. Det är rätt toner, med rätt längd, men tajmingen känns fel. Du spelar nog helt enkelt för bra, och inte så otajt/känsligt som man är van vid.

Sen hade jag nog väntat mig att det skulle bli en mer homogen låt av det. Vet inte hur jag ska förklara, men det känns som ett potpurri av olika låtar, och inte en låt med tio solon.

Hur som helst; Imponerande!! Vad blir nästa projekt? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeahh

Otroligt bra och tekniskt spelat... Klockrent helt enkelt.

Du är en otroligt bra teknisk gitarrist, men det visste du redan 😕

Kritik...

Eftersom du är så otroligt duktig så måste väl kritiken oxå vara hård.. 😕

1. Jag saknar den djupa dynamiken i sologitarr ljudet.

sololjudet låter ganska tamt alltså ganska "lika" igenom varje snutt i alla fall i mina lurar.

2. Det låter inte uppmickad gitarr och det är synd tycker jag för det skulle lyfta detta ett snäpp till. Saknar mest Blackmoores Råa Marshall gitarrljud på HIGHWAY STAR och Gilmores enorma stickande balancerande strata ljud. För mig låter det för fint mera skitigt Rått ljud.

Kör Hårt.. 😱

Albert.D

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker det låter burk om alltihop. helt grymt plankat och spelat verkligen, men ljudet är inte det snyggaste. trummorna låter alldeles för statiska och plastiga. visserligen är det kanske inte trummorna man ska lyssna efter i en låt med 9 minuter gitarrsolo, men ändå. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Fan, jag kan inte ladda ner det. Jag får kolla ordentligt på torsdag, nu sticker jag till Tyskland så jag hinner inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

DU ÄR ETT MUSIKALISKT GENI!!!

Jag satt och skrattade mig igenom hela låten. Inte för att det var dåligt, utan för att det var så fruktasvärt bra. Hur lyckas du? Lycka till mannen, du kommer gå långt om du fortsätter så här.

Rock on!

The Mr... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad ska man säga, det är bara att ta av sig hatten. Vilken bedrift!

Jag önskade Pat Metheny solot och jag tycker att du har lyckats riktigt bra med att dels få till det där lite luddiga ljudet men speciellt spelstilen med alla små gliss här och där. Grymt Jonas! Än en gång har du bevisat vilka talanger du besitter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är ju heeeeeeeeeeeeeelt sjuk i huvet!!!!!!!!!!!!

Hur fan kan man lyckas såhär jävla bra?

Jag är totalt knäckt och känslomässigt tom.

DU ÄR GUD! 🙂

Oj tack så mkt lavrell !

Jag antar att du även gillade mina ackeguror dårå. 🙂

Jag är härmed känslomässigt fylld av virtuell kärlek. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Helgrymt och imponerande om än inte perfekt... jag trodde du var helgalen när jag läste posten första gången .) Håller med om vad andra sagt - trummorna ligger lite väl långt fram och särskilt virveln skär igenom med ett lite plastigt sound. Sologitarren låter lite för välpolerad för min smak och nästa för perfekt, som om den vore kvantiserad! Att jag tycker det beror väl iofs på att jag gillar gitarrister med lite skitigare sound, och jag tycker det är coolare när det inte är helt perfekt. Men ditt spel är perfekt, så är det så du vill låta skall du ta det som positiv kritik! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

DU ÄR GUD! 

har alltid undrat vem han egentligen är, den där GUD..men nu vet vi! Tack för upplysningen Lavrell! 😄😮

Va..vem? 😛

....😮

riktigt bra måste jag säga!!

Tack så mkt! 🙂

Detta är RIKTIGT imponerande, vilken utmaning - över NIO 😮 minuter och det låter fantastiskt hela tiden. 😮 . Sanslöst arr, mycket mäktigt tycker jag. DU ÄR GRYM. 😄

Tanx dude, arret tycker jag oxå blev bra faktiskt...bra flyt lixom. 🙂

WOW!!

Hehe tickelitack kanske...? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad f*n skall man säga. Övercoolt naturligtvis. Är inte så svag för allt för mycket teknikbludder annars, men detta är bara så roligt at höra på. Man hör ju verkligen att du behärskar diverse stilar. Men hörrudu.. har du något liv också eller spelar du bara gitarr?

Jag uppskattar också att Jonas lyser igenom. Även om imitationerna är lysande så hörs det ändå att det är du som spelar.

Jag väntar också på plattan 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...