Jump to content
Annons

Uppträder du live?


dede

Hur många spelar live?  

132 röster

  1. 1. Hur många spelar live?

    • Ligger på landsvägarna hela året.
      4
    • Ett par gånger i månaden.
      28
    • Händer, men sällan.
      42
    • Aldrig nu mera.
      16
    • Inte än. Men snart.
      15
    • Aldrig. Har inga planer på det.
      11


Recommended Posts

Annons

Så fort bandet repat ihop sig mer så blir det att "hit the road". Vi har fler spelställen klara men vi är ännu för "otighta". 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Klart man gör krogarna osäkra.

Det är mest med mitt coverband som jag är ute men man får se när hårdrocks projektet är klar var som kan hända då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort ett antal spelningar, väldigt få hårdrocksgig men rätt många musikkårskonserter 🙂 . För tillfället spelar jag inte i något överhuvudtaget men ska börja repa med ett band ikväll och en ny musikkår nästa månad så förhoppningsvis blir det lite framträdanden av båda sorterna framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går i vågor, ibland inget på 2-3 månader (skriva nytt material, skivinspelning mm.), ibland är det så fullt så att man håller på att få sparken från jobbet för att man måste ta ledigt hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går i vågor, ibland inget på 2-3 månader (skriva nytt material, skivinspelning mm.), ibland är det så fullt så att man håller på att få sparken från jobbet för att man måste ta ledigt hela tiden.

Hur hanterar du det där på ett bra sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Går i vågor, ibland inget på 2-3 månader (skriva nytt material, skivinspelning mm.), ibland är det så fullt så att man håller på att få sparken från jobbet för att man måste ta ledigt hela tiden.

Hur hanterar du det där på ett bra sätt?

Det gör han ju inte, eftersom han håller på att få sparken. 🙂

Jag körde en del spelningar förr i tiden, inte nuförtiden, men kanske längre fram i tiden.

Fanns inte som alternativ, så det blir blank röst för mig. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Går i vågor, ibland inget på 2-3 månader (skriva nytt material, skivinspelning mm.), ibland är det så fullt så att man håller på att få sparken från jobbet för att man måste ta ledigt hela tiden.

Hur hanterar du det där på ett bra sätt?

Det gör han ju inte, eftersom han håller på att få sparken. 😉

Jag körde en del spelningar förr i tiden, inte nuförtiden, men kanske längre fram i tiden.

Fanns inte som alternativ, så det blir blank röst för mig. 😉

Det går som hacke säger...

Blir av med jobbet vid årskiftet. 🙂

Inte enbart pga. min frånvaro under 2005, utan för att jag behöver vara ledig för skivinspelning under i stort sett hela Januari månad, och en del av Februari.....

Och under just de månaderna så skulle jag isåfall blivit förflyttad till ett annat uppdrag, men det är inte helt populärt att vara ledig den första 1,5 månaden på jobbet.

Om det hade varit "som vanligt" på jobbet hade jag kunnat ta ledigt/semester och kunnat jobba vissa dagar då det inte är så värst långt till bröderna Tägtgrens studio från min arbetsplats, men nu blev det som sagt omflytt/omorganisation och då funkade det inte alls.

Men om jag har lite oflyt nu så kommer jag bli tvungen att säga upp mig tidigare pga. en ev. tidigareläggning av skivinspelningen.... Om så blir fallet så kommer det däremot hända lite saker som gör att jag kommer kunna försörja mig på musiken åtminstone till mitten/slutet av nästa sommar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj då, eller ja... om du kan försörja dig på musiken så är det väl bara och gratulera.

Själv håller jag på att deala som en galning med chefen för att komma loss till vår inspelning. Men jag tänker inte mista jobbet, för jag ser inte att jag inom en överskådlig framtid kommer att tjäna några pengar på musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj då, eller ja... om du kan försörja dig på musiken så är det väl bara och gratulera.

Själv håller jag på att deala som en galning med chefen för att komma loss till vår inspelning. Men jag tänker inte mista jobbet, för jag ser inte att jag inom en överskådlig framtid kommer att tjäna några pengar på musiken.

Det blir som sagt bara över vinter/vår och en del av sommaren jag kommer kunna försörja mig isåfall.

Sedan måste jag leta reda på ett nytt jobb. (som tycker det är helt ok att man tar ledigt 2-5 dagar i månaden.).... och det är ju skitenkelt. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj då, eller ja... om du kan försörja dig på musiken så är det väl bara och gratulera.

Själv håller jag på att deala som en galning med chefen för att komma loss till vår inspelning. Men jag tänker inte mista jobbet, för jag ser inte att jag inom en överskådlig framtid kommer att tjäna några pengar på musiken.

Det blir som sagt bara över vinter/vår och en del av sommaren jag kommer kunna försörja mig isåfall.

Sedan måste jag leta reda på ett nytt jobb. (som tycker det är helt ok att man tar ledigt 2-5 dagar i månaden.).... och det är ju skitenkelt. 😉

Det bästa i ett sådant fall är väl att ha ett jobb där man inte behöver vara på någon bestämd plats, utan istället jobbar mot deadlines eller nåt.

Någon form av skribent kanske...

Fan, jag borde byta jobb. 🙂

Redigerat av claypool
Link to comment
Dela på andra sajter

Vårt gamla band spelade ofta ute för 10-15 år sedan. Nu är det comebackspelningar som gäller:-)

En på juldagen 2004 och en på påskafton 2005. Båda med rätt kända "gästartister". Tycker att live är jobbigt ända fram till gigdax. Då lossnar det och blir jättekul. Sitter mycket hellre framför datorn och joxar. Nära till kylen och nära och kära 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har spelat fyra gånger i år (med två olika projekt) och en gång till är klar. Väntar mig att öka till tio-femton nästa år. Det ena projektet (post-punk) repar mycket (tre-fyra gånger i månaden) och börjar bli riktigt tight, det andra (elektronisk pop och electronica) har fått alltför lite tid (några gånger inför varje spelning, fast vi bytt halva repertoaren mellan speltillfällena). Jag hoppas också på att göra några sologrejer (techno) framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ena projektet (post-punk) repar mycket (tre-fyra gånger i månaden)

Hehe... Mycket...?

Brukade repa sisådär 3-4 ggr per vecka med ett tidigare band..... :rolleyes: Men det var nästan för mycket. 😆

Anade att någon skulle reagera på det. 😆 3-4 gånger i månaden var väl lite i början, innan vi fått struktur och en repetoar, men nu räcker det gott. Vi gär ju alla musik på annat håll också så det är inte helt gott om tid, alltid.

3-4 gånger i veckan? 😲 Det är ju skitmycket! 😆 Ni måste varit dötrötta på era låtar eller gjort flera stycken i månaden? Kontraband har gjort 10 färdiga låtar på sådär åtta månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade mycket ute för ett par år sen men lessnade på allt repande och roddande. Vilket gjorde i sin tur att hela musikintresset blev lidande. Nu är det bara nån gång då och då när det passar med countrybandet och alla är sugna... Covers är jag riktigt less på. Ska jag spela covers så blir det dyrt och max ett rep.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har mest festspelningar (som basist och gitarrist) en eller två gånger i månaden. Vi är en pool med gamla ackisstudenter som sätts ihop i olika konstellationer, och repar så lite som möjligt för så mycket pengar som möjligt (som VacUm skrev ovanför). Egentligen är det väl alltid kul att lira, men logistiken bakom festgig är tröttsam.

Är också trött på covers. Skulle vilja spela mer originalmusik.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Kommer lira 5 dar i veckan from den 27 November på Engelen i Gamla Stan här i Stockholm.

Mitt nya jobb kommer vara som ljudtekniker men jag kommer även få privilegiet att göra det jag tycker bäst om och samtidigt få betalt. Med andra ord lira ackegura 😛

Så vet inte vad jag ska skriva eftersom jag inte är ute på roaden så att säga utan håller mig på samma ställe 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer lira 5 dar i veckan from den 27 November på Engelen i Gamla Stan här i Stockholm.

Mitt nya jobb kommer vara som ljudtekniker men jag kommer även få privilegiet att göra det jag tycker bäst om och samtidigt få betalt. Med andra ord lira ackegura 😆

Så vet inte vad jag ska skriva eftersom jag inte är ute på roaden så att säga utan håller mig på samma ställe 😕

Då kanske man ska komma dit sen och lyssna då... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...