Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Finns det någon mp3 spelare eller smidig portabel inspelningsmaskin och en hyfsad extern stereomick som man kan använda till att gå omkring och spela in ljud med till musikproduktioner. Behöver inte vara särskilt många Mb/Gb lagring och gärna max 3000:-

Edited by Nikolaus
Annons
Posted

Vad siktar du på för ljudkvalité? En tredje generationens iPod (som du borde kunna hitta för omkring 1400 begagnad) kan man installera Linux på och använda för ljudinspelning, men jag vet inte hur bra AD-omvandlaren i hörlursutgången, som man isf använder som ingång 😏

Posted (edited)

jag skulle satsat på en Hi-MD. Har mic-ingång och spelar in okomprimerat wav på 1 GB skivor. Har ju numer också stöd för mp3 så den funkar ju även som mp3-spelare. Jag är grymt sugen på en sådan eftersom jag spelar in en del "på fältet" och min mp3-spelare spelar bara in i 128 Kbit/s vilket suger hårt.

Edited by frans m
Posted
jag skulle satsat på en Hi-MD. Har mic-ingång och spelar in okomprimerat wav på 1 GB skivor. Har ju numer också stöd för mp3 så den funkar ju även som mp3-spelare. Jag är grymt sugen på en sådan eftersom jag spelar in en del "på fältet" och min mp3-spelare spelar bara in i 128 Kbit/s vilket suger hårt.

Ja den verkar divig

Posted

Jag använder en Hi-MD (NH700). Funkar fint!

Okomprimerat PCM-ljud är ju inte fel 🙂

Nackdel dock att du bara kan tanka upp din analoga inspelning till 1 dator. Men arkivering gör du ju ändå på CDR/DVDR och inte på en MD-skiva.