Guest musik Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Hej! Jo, jag köpte en sån där flaska med komprimerad luft och tillhörande pip, ty det är en sådan som HP rekommenderar för rengöring av deras tangentbord på laptoparna. Emellertid så är det så att när jag trycker på pipen på flaskan så kommer mycket riktigt en luftpust ut (det syns tydligt), men när denna väl lagts sig så har det bildats en pöl av vätska på, mellan och under tangenterna istället. Är det meningen att det ska vara så och varför sker denna omvandling från luft till vätska? HP varnar ju samtidigt tydligt för att man inte får ha någon vätska på tangentbordet... 😉 :musik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Hej! Jo, jag köpte en sån där flaska med komprimerad luft och tillhörande pip, ty det är en sådan som HP rekommenderar för rengöring av deras tangentbord på laptoparna. Emellertid så är det så att när jag trycker på pipen på flaskan så kommer mycket riktigt en luftpust ut (det syns tydligt), men när denna väl lagts sig så har det bildats en pöl av vätska på, mellan och under tangenterna istället. Är det meningen att det ska vara så och varför sker denna omvandling från luft till vätska? HP varnar ju samtidigt tydligt för att man inte får ha någon vätska på tangentbordet... 😏 :musik Förmodligen är det drivgasen som kondenserar, så att det blir lite vatten kvar. Du märker nog också att det blir kallt när du sprayar...? Håll inte för länge på samma ställe, utan spraya bara i korta puffar, så slipper du troligen kondensen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts