Jump to content
Annons

Återkommande felmeddelande


Johan Royen

Recommended Posts

De två senaste gångerna jag har försökt svara på en tråd har jag fått ett felmeddelande första gången jag tryckt på "Posta...". Felmeddelandet lyder som följer:

Warning: fsockopen(): unable to connect to localhost:25 in /var/www/localhost/htdocs/sources/lib/emailer.php on line 475

Mail Error!

SMTP protocol failure!

Host: localhost

Return Code:

Return Msg:

Invision Power Board Error: Could not open a socket to the SMTP server

Check your SMTP settings from the admin control panel

Jag har inte pillat med mina SMTP-inställningar, och det fungerade förut, så jag antar att det är hos er det krånglar.

Intressant är att när jag svarar på en tråd kommer det upp, och sedan behöver jag bara trycka på "Posta..." igen så fungerar det tydligen. När jag å andra sidan försöker skapa en ny tråd (som nu) verkar det inte fungera över huvud taget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Royen, och alla andra som för tillfället har problem med sajten. Flytten har medfört att brandväggen inte har fått med alla inställningar som den hade tidigare och inte släpper igenom brev-trafik. Det medför att all smtp-trafik ligger nere, och att det för tillfället inte går att skicka några brev från forumet. Det medför dessvärre också att vi har ett flertal medlemmar som registrerat sig med som ännu inte har fått ett bekräftelsebrev för att kunna posta inlägg.

Vi ligger på vår administration så mycket vi kan och hoppas att det är löst under morgondagen. Vi är minst lika frustrerade som ni 😄

Mvh

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...