One night in The Trance Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 (edited) 🙂 en snubben som jag chatta med i annan forum han påstår att det här e han och han kompis studio!!! jag vet inte vad jag ska tror, 🙁 Edited September 22, 2005 by One night in The Trance Link to comment Share on other sites More sharing options...
cm0s Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Det är ju en thailändsk hemsida. Är din kompis thailändsk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
One night in The Trance Posted September 22, 2005 Author Share Posted September 22, 2005 jag e THAI, jag chattade i en thai forum.. he he, men studio ligger i frankriken säger han 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Ja, någon måste ju äga skiten. Och du kan vara säker på att denna någon kommer försöka få ut så mycket som möjligt av allt det här, inklusive avund på obskyra forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 hahaha. Va mycket grejer han hade! Jag har också allt han har. Plus en Behringer Eurorack. Så jag vinner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hegobald Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 (edited) Hmm.. den näst sista bilden förstod jag då inte alls.. Det är tele/data kablar ju.. Har inget i en studio att göra inte.. Dock var dom jädrigt snyggt sydda.. (så bra brukar inte en jag sy dom) 🙂 Edited September 22, 2005 by hegobald Link to comment Share on other sites More sharing options...
One night in The Trance Posted September 22, 2005 Author Share Posted September 22, 2005 men allting e liten överdriver med saker, ni kan ju får musik låtar proff utan de här saker 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hegobald Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Nåväl.. Jag skådade ett Studer Vista 8 bord... Det är inget man brukar använd i musiksamanhang utan snarare i TV/ Boadcast samanhang.. Är det en TV studio din forumpolare jobbar i eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
One night in The Trance Posted September 22, 2005 Author Share Posted September 22, 2005 (edited) Nåväl.. Jag skådade ett Studer Vista 8 bord... Det är inget man brukar använd i musiksamanhang utan snarare i TV/ Boadcast samanhang.. Är det en TV studio din forumpolare jobbar i eller? jag vet inte faktisk, he he, känner inte han så där bra, chatta med han bara en gång, 😄 men ni borde känner igen studio, om det e känd studio 🙂 (kanske han hämta bilder från internet och påstår att det e han studio, he he 🙁 ) Edited September 22, 2005 by One night in The Trance Link to comment Share on other sites More sharing options...
hackeman Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 (edited) Be honom ta en bild på sig själv i studion och skicka till dig. Sätter en buffel på att han ljuger. Edit: och för att veta hur han ser ut måste ni såklart köra lite webcam charader först.. Edited September 23, 2005 by hackeman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wille Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Hmm.. den näst sista bilden förstod jag då inte alls.. Det är tele/data kablar ju.. Har inget i en studio att göra inte.. Dock var dom jädrigt snyggt sydda.. (så bra brukar inte en jag sy dom) Jo, vist kan man upenbarligen ha datapatchskåp i en studio 🙂 Helt sjuk studio! hoppas dom har bra kylning i väggen 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hackeman Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Men alltså... kolla hemsidan och fundera på om den har en proffsighet i nivå med studion. 😆 Det där Studer Vista-bordet kostar för mycket för att ha en sån oseriös hemsida. 😄 Han har säkert bara snott bilderna och lagt på sin sunkiga sajt. 😄 Å andra sidan, Studer Vista-mjukvaran verkar oxå vara lite efter.. ser minsann ut som ett 16-bitars program. 😆 Men som hegobald påpekade, det här lär vara en TV-studio... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gote Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Bilderna är ju från två olika studios? Rackväggen står inte i samma rum som resten i alla fall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majken Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Nätverkskablarna borde väl tillhöra matrisen om det är en tv- eller radiostudio det handlar om. Då är det förmodligen inte heller så att det är en studio utan ett flertal studios där signalerna skickas via matrisen. Så fungerar åtminstone Mandozzi systemen jag jobbat med på SR. /Majken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majken Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Bilderna är ju från två olika studios? Rackväggen står inte i samma rum som resten i alla fall... Det har du ju helt rätt i 😄 /Majken Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 (edited) Rackväggen är jag ganska så säker på att jag sett nånstans förut. Kommer bara inte ihåg vart... Troligen på nåt brittiskt eller amerikanskt musikforum. Edit: Det behöver väl inte va fejk bara för att det är sjukt mycket konstiga prylar. Finns oerhört mycket folk på olika forum som har samlat på sig hur mycket grejer som helst... Edited September 23, 2005 by android Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gote Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Rackväggen är jag ganska så säker på att jag sett nånstans förut. Kommer bara inte ihåg vart... Troligen på nåt brittiskt eller amerikanskt musikforum. Hittade fler bilder från samma studio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jkn Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Bilderna på rackväggen föreställer en studio i Mexiko (minns inte vad den hette), bilderna på Studerbordet tillhör inte samma studio (antar jag iaf). Snubben som driver studion har bland annat spelat in Shakira, finns lite fler foton på Gearslutz. Kanske har du chattad med en mytoman? 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Mmm, och på skärmen till Vista-bordet står det "Title: INFO_KULTUR" och på TV:n vid bordet verkar de ha en bild från programmets vinjett. 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 (edited) Rackväggen är jag ganska så säker på att jag sett nånstans förut. Kommer bara inte ihåg vart... Troligen på nåt brittiskt eller amerikanskt musikforum. Hittade fler bilder från samma studio. Ja, sedär. Det var nån snubbe på harmony-central tror jag som hade slängt upp lite bilder. Kommer även ihåg den här. Han sa att han var stod bredvid Shakira... 😉 Och jo, han var från mexiko... Edited September 23, 2005 by android Link to comment Share on other sites More sharing options...
hegobald Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 (edited) Rackväggen är jag ganska så säker på att jag sett nånstans förut. Kommer bara inte ihåg vart... Troligen på nåt brittiskt eller amerikanskt musikforum. Edit: Det behöver väl inte va fejk bara för att det är sjukt mycket konstiga prylar. Finns oerhört mycket folk på olika forum som har samlat på sig hur mycket grejer som helst... Hmm.. http://homepage.mac.com/armandoavila/PhotoAlbum2.html EDIT: Hoppsan såg att Android hittat samma sida 😉 Edited September 23, 2005 by hegobald Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Jo, fast det var egentligen Gote. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gote Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Jo, fast det var egentligen Gote. Tack Android! Viktigt att hålla på upphovsrätten. 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
One night in The Trance Posted September 23, 2005 Author Share Posted September 23, 2005 (edited) haha, ok han ljög för mig, tack alla ni 😱 jag tänkte väl att det kan inte vara sant som han säger Edited September 23, 2005 by One night in The Trance Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts