Jump to content
Annons

Allt de här saker, e det viktig?

One night in The Trance

Recommended Posts

Annons

Hmm.. den näst sista bilden förstod jag då inte alls.. Det är tele/data kablar ju.. Har inget i en studio att göra inte.. Dock var dom jädrigt snyggt sydda.. (så bra brukar inte en jag sy dom) 🙂

Vista6_04.jpg

Edited by hegobald

Nåväl.. Jag skådade ett Studer Vista 8 bord... Det är inget man brukar använd i musiksamanhang utan snarare i TV/ Boadcast samanhang.. Är det en TV studio din forumpolare jobbar i eller?

Nåväl.. Jag skådade ett Studer Vista 8 bord... Det är inget man brukar använd i musiksamanhang utan snarare i TV/ Boadcast samanhang.. Är det en TV studio din forumpolare jobbar i eller?

jag vet inte faktisk, he he, känner inte han så där bra, chatta med han bara en gång, 😄 men ni borde känner igen studio, om det e känd studio 🙂

(kanske han hämta bilder från internet och påstår att det e han studio, he he 🙁 )

Edited by One night in The Trance

Hmm.. den näst sista bilden förstod jag då inte alls.. Det är tele/data kablar ju.. Har inget i en studio att göra inte.. Dock var dom jädrigt snyggt sydda.. (så bra brukar inte en jag sy dom) :rolleyes:

Vista6_04.jpg

Jo, vist kan man upenbarligen ha datapatchskåp i en studio 🙂

Helt sjuk studio! hoppas dom har bra kylning i väggen 😉

Men alltså... kolla hemsidan och fundera på om den har en proffsighet i nivå med studion. 😆

Det där Studer Vista-bordet kostar för mycket för att ha en sån oseriös hemsida. 😄 Han har säkert bara snott bilderna och lagt på sin sunkiga sajt. 😄 Å andra sidan, Studer Vista-mjukvaran verkar oxå vara lite efter.. ser minsann ut som ett 16-bitars program. 😆

Men som hegobald påpekade, det här lär vara en TV-studio...

Nätverkskablarna borde väl tillhöra matrisen om det är en tv- eller radiostudio det handlar om. Då är det förmodligen inte heller så att det är en studio utan ett flertal studios där signalerna skickas via matrisen. Så fungerar åtminstone Mandozzi systemen jag jobbat med på SR.

/Majken

Rackväggen är jag ganska så säker på att jag sett nånstans förut. Kommer bara inte ihåg vart... Troligen på nåt brittiskt eller amerikanskt musikforum.

Edit: Det behöver väl inte va fejk bara för att det är sjukt mycket konstiga prylar. Finns oerhört mycket folk på olika forum som har samlat på sig hur mycket grejer som helst...

Edited by android

Bilderna på rackväggen föreställer en studio i Mexiko (minns inte vad den hette), bilderna på Studerbordet tillhör inte samma studio (antar jag iaf). Snubben som driver studion har bland annat spelat in Shakira, finns lite fler foton på Gearslutz.

Kanske har du chattad med en mytoman? 😉

Rackväggen är jag ganska så säker på att jag sett nånstans förut. Kommer bara inte ihåg vart... Troligen på nåt brittiskt eller amerikanskt musikforum.

Hittade fler bilder från samma studio.

Ja, sedär. Det var nån snubbe på harmony-central tror jag som hade slängt upp lite bilder. Kommer även ihåg den här. Han sa att han var stod bredvid Shakira... 😉 Och jo, han var från mexiko...

Edited by android

Edit: Det behöver väl inte va fejk bara för att det är sjukt mycket konstiga prylar. Finns oerhört mycket folk på olika forum som har samlat på sig hur mycket grejer som helst...

Hmm..

http://homepage.mac.com/armandoavila/PhotoAlbum2.html

EDIT: Hoppsan såg att Android hittat samma sida 😉

Edited by hegobald