oheimeryd Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 (edited) Hej! Om jag lägger in tex en cello i NN19 och kör lite key lanen så låter det alltid så trist och overkligt helt enkelt. Så till frågan; finns det något sätt att få det att låta som stråkdrag, alltså att de inte är exakt lika eller vad man ska säga. Helst så simpelt som möjligt då jag inte är så hemma på annat än de grundläggande grejerna i Reason, fast man vill ju lära sig nytt ändå, så tipsa på. Tack på förhand! EDIT: Hmm var nog inte riktigt klar i frågan. Vill att det ska låta som man först drar åt ena hållet på strängen med stråken och sen tillbaka, om ni fattar vad jag menar. Edited September 22, 2005 by oheimeryd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kyaal Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Hej! Om jag lägger in tex en cello i NN19 och kör lite key lanen så låter det alltid så trist och overkligt helt enkelt. Så till frågan; finns det något sätt att få det att låta som stråkdrag, alltså att de inte är exakt lika eller vad man ska säga. Helst så simpelt som möjligt då jag inte är så hemma på annat än de grundläggande grejerna i Reason, fast man vill ju lära sig nytt ändå, så tipsa på. Tack på förhand! EDIT: Hmm var nog inte riktigt klar i frågan. Vill att det ska låta som man först drar åt ena hållet på strängen med stråken och sen tillbaka, om ni fattar vad jag menar. Då föreslår jag att du gör som du har gjort men använder dig av NN-XT istället. Där är de flesta ljuden multisamplade. Och det är det du frågar efter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts