Heave Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Undrar vad det e för mackapär man ska ha om man vill spela live med click o en del inspelade effekter o körer o så utan att släpa på en dator? Clicket finns på en trummaskin som jag kompar till (jag spelar då trummor)! På vissa låtar vill vi ha en extra komp gitarr på tex under solot... 😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest denton Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Jag och en kompis använde min hårdiskporta en gång när vi bara var två på ett uppträdande, där vi då hade spelat in körer extra gitarrer mm. Men dom gånger som jag har varit ljudtekniker åt band med förinspelad musik så har dom använt sig av en laptop och tex cubase med det inspelade och även att det då har bytt effekter på tex reverbet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heave Posted September 16, 2005 Author Share Posted September 16, 2005 Det e så vi gör idag! Ville ha nått enklare o mindre som kanske bara sänder ett stereo spår och en midi signal för sync! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts