Foine Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Tjo!! någon som har nått bra tips på en prisvärt midiklaviatur. Vilka som fungerar bra eller inte fungerar bra. Kommer att använda den till Reason samt Cubase. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Edge Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Vad har du tänkt dig för pris och vad ska det användas till? Ska man lira piano och vill ha en bra känsla åker prislappen upp, men om man bara lägger trumkomp m.m. klarar man sig med ett billigare. Själv har jar ett Keystation 88es som jag är nöjd med. Fullängd med vägda tangenter, men ändå inte svindyrt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foine Posted September 15, 2005 Author Share Posted September 15, 2005 tänkte mig något mindre!! runt 1000 - 2000kr behöver inte ha så många funktioner dock måste det vara anslagskänsligt. Tänkte använda det mest i Reason. Lägga pads och sånt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Edge Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 OK, tror det finns en billigare variant av det jag har, med mindre/färre tangenter. Det skulle jag kunna rekommendera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts