Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hejsan!

När jag spelar in i audio i cubase får jag oönskade små brus, klippningar och knäppningar. Jag vet inte varför då inget går på speciellt hög nivå. En del av knäppningarna kanske beror på att jag kör en två obalanserade tele-kablar ut från ljudkortet. kan det bero på det? Spelar det nå'n roll för ljudkvalitén på korta avstånd om man använder obalanserade eller balanserade tele-kablar? (Använder ett EMU 1212m och en Behringer ADA 8000 AD/DA-omvandlare)

Edited by Dream Exp.
Annons
Posted

Det blev ungefär likadant när jag körde med balanserade kablar i mixerbordet. Men annars kanske du har för hög gain. Mer vet jag ej, tyvärr.

• 4 weeks later...
Posted

Jag fick små oljud när min cpu gick för högtryck, för många effecter och andra program igång samtidigt 🙂

Posted

Jag hörde knaster när projektet skrollade vid uppspelning och fick tips om att höja latencyn så jag höjde DMA buffer size från 256 till 512 så fungerade det perfekt.

Mvh Herman

Guest AndersL
Posted
Jag fick små oljud när min cpu gick för högtryck, för många effecter och andra program igång samtidigt 😄

Samma här! När det börjar bli mycket att hålla reda på för datorn så börjar det knastra och ha sig. Ska prova att göra som Herman säger. :rolleyes:

Annars kan det vara dålig jordning någonstans i din mixer eller dylikt. Då kan du höra knäppljud varje gång någon tänder en lampa eller liknande, även om det så är hos grannen.

• 2 weeks later...