Guest Lurendrejarn Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Har lite mer frågor om dfh superior. Jag andvänder mig av battery för att kunna spela ljudfilerna i dfh superior. När jag tragglar igenom manualen för dfh kan man läsa om blödande trummor, skinn och trummpinne byte och förflyttning av mickar osv. Kan man göra det i battery också? i så fall hur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Lägg upp de närmickar och 'bleed'-mickar som du vill ska spela på olika pads i Battery. Länka sedan alla bleeds till närmicken/mickarna så att de spelar samtidigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Vad är det för fördelar att köra DFHS genom Battery? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lurendrejarn Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Hmm ok men hur länkar man mickarna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Vad är det för fördelar att köra DFHS genom Battery? undrar jag också 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lurendrejarn Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Jocke! Ingen aning faktist. Tacksam för fler förslag är nämligen nybörjare Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Hmm ok men hur länkar man mickarna? Om du är osäker på Battery föreslår jag att du använder det VSTi som ingår i Superior. Där sköts det här med läckagemickar på ett smidigt sätt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lurendrejarn Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Tack för rådet! Problemet är bara att jag inte har lyckats få igång det programmet, förmodligen nått jag missuppfattat med installationen 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Problemet är bara att jag inte har lyckats få igång det programmet, förmodligen nått jag missuppfattat med installationen 😕 Se till att VSTi'n är installerad i din mapp för VSTPlugins. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lurendrejarn Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Jaha! ok ska testa så fort jag kommer hem är nämligen på jobbet just nu. Tack så mycket! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts