Jump to content
Annons

equinoxe blev en Katla!

Recommended Posts

Katla (oregistrerad)
Postat

Mina vĂ€nner. Min tid hĂ€r som equinoxe har tagit slut och jag har nu stigit ur askan med mitt nya alias Katla. Men jag Ă€r fortfarande jag om nu nĂ„gon blev djupt osĂ€ker. 😉

Varför Katla? Jo, vi har ett filmmonster i Sverige i jÀttestorlek som vi borde vara stolta över. Hon var ful och inte speciellt trovÀrdig men gjord med stor vÀrme och nÀr hon skulle agera gjorde hon det med rÄge. För er som vill uppleva detta korta ögonblick i svensk filmhistoria Àr det bara att lÄna/hyra eller köpa Bröderna LejonhjÀrta frÄn 1977.

Dessutom gillade jag min nya avatar sÄ mycket att jag ville byta till namnet som draken pÄ bilden bÀr.

Jag Ă€r 24 Ă„r och har hĂ„llt pĂ„ med musik i snart 10 Ă„r. För tillfĂ€llet Ă€r jag boende i Lund och fĂ€st vid allt som ger ljud ifrĂ„n sig. Jag har vĂ€l en fetisch för instrument kanske man kan sĂ€ga. 🙂

Min bana inom musiken började som sÄngare och gitarrist i ett fÄtal lokala band och tack vare en hög Beatles-fanatism skaffade jag mig en sitar och en elorgel för att leka med nya ljud. Kort dÀrefter skaffade jag ocksÄ en analogsynth, Korg MS10, och det var tack vare den som jag idag satsar helhjÀrtat pÄ synthar. GÀrna analoga men jag Àr ingen taliban.

Nu Àr jag bandlös sedan nÄgra Är och har en fin liten hemmastudio bestÄende utav:

Korg MS10 + Kenton Pro Solo

Korg Microkorg

Roland JX3P

Korg Electribe Sampler

Korg Electribe Rhythm

Philips Philicorda

Logan String Melody II

Behringer UB1204FX

EH Smallstone Phaser

Zoom MRS-4

ART Tube MP

Musiken som skapas hÀr ligger nÀra mina favoriter (Jarre, Klaus Schulze, Ashra, Kraftwerk, Vangelis mfl.) En dag nÀr jag tagit mod till mig postar jag nog nÄgot i demoforumet.

PĂ„ gensyn Ă€rade forumiter! 😄

Annons
Postat

VĂ€lkommen! ... typ... 😄

Men nu förvandlades din signatur frĂ„n att ha varit förvĂ€ntansfullt nervkittlande till att bli rent obsen. 😉

PĂ„ fjernsyn!

Katla (oregistrerad)
Postat

Tack för att du sa det! Nu Ă€r den lilla pinsamheten bortblĂ„st... 😉

Postat

Hejhej!

Joooo, det vore ju trevligt att höra vad du Ă„stakommer med din fina lilla arsenal... SĂ„ ta ett djupt andetag och klicka dig in pĂ„ demoforumet! 🙂

Katla (oregistrerad)
Postat

Tack alla för vĂ€lkomnandet. 😄 Det vĂ€rmer!

Postat
Kort dÀrefter skaffade jag ocksÄ en analogsynth, Korg MS10, och det var tack vare den som jag idag satsar helhjÀrtat pÄ synthar. GÀrna analoga men jag Àr ingen taliban.

HAHAHA! 🙂

Ja, grattis till det nya namnet dĂ„ 😛

plastocid (oregistrerad)
Postat

Hej och vÀlkommen!

Jag hyser starka misstankar om att vi haft kontakt via mail angĂ„ende din ER-1.. har jag rĂ€tt? 🙂

Katla (oregistrerad)
Postat

Tackar allesammans! 😆 Man blir ju riktigt glad av att lĂ€sa i denna trĂ„d. 😛

plastocid: Har du svarat pĂ„ nĂ„gon av mina annonser sĂ„ Ă€r svaret ja. 😎 Men jag vet inte specifikt vem just du Ă€r min vĂ€n. 🙂

Postat
VĂ€lkommen!

Kul med fler Lundabor. 😆

Mvh / djonas

Men killen Ă€r ju sĂ„ "hemlig" av sig att det lĂ€r vi sĂ€kert aldrig ha nĂ„n glĂ€dje av... đŸ˜±

plastocid (oregistrerad)
Postat

Aha, nej det Ă€r förstĂ„s. Jag glömde sĂ€ga att jag tĂ€nker besöka dig pĂ„ söndag om jag inte Ă€r för bakis. đŸ˜±

Katla (oregistrerad)
Postat
Men killen Ă€r ju sĂ„ "hemlig" av sig att det lĂ€r vi sĂ€kert aldrig ha nĂ„n glĂ€dje av... 😛

Hacke: Det Ă€r min mamma som sagt till mig att vara försiktig pĂ„ internet. Jag fĂ„r inte ge ut för mycket information kring mig sjĂ€lv... 😄

Det kan ocksĂ„ ha att göra med det faktum att ninjans identitet ska vara hemlig. 🙂

🙂😆😆😆

Jag lovar att dyka upp nĂ€sta gĂ„ng det blir en trĂ€ff för oss forumiter i nĂ€rheten av Lund eller Malmö. 🙂

Plastocid:Aha! 🙂 Du Ă€r vĂ€lkommen. Jag kommer dock att lösas upp vid 16-tiden pĂ„ söndag. SĂ„ det Ă€r bĂ€st att ta det innan dess.

Postat

Tjena! VĂ€lkommen!

• 3 veckor senare...
Postat

Equinoxe som var sĂ„ snyggt 🙂 ... Men Katla fungerar det med, huvudsaken Ă€r att du sjĂ€lv Ă€r nöjd 😉 .. Gratulerar till nickbytet :rolleyes:

/Daniel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.