Katla (oregistrerad) Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Mina vĂ€nner. Min tid hĂ€r som equinoxe har tagit slut och jag har nu stigit ur askan med mitt nya alias Katla. Men jag Ă€r fortfarande jag om nu nĂ„gon blev djupt osĂ€ker. đ Varför Katla? Jo, vi har ett filmmonster i Sverige i jĂ€ttestorlek som vi borde vara stolta över. Hon var ful och inte speciellt trovĂ€rdig men gjord med stor vĂ€rme och nĂ€r hon skulle agera gjorde hon det med rĂ„ge. För er som vill uppleva detta korta ögonblick i svensk filmhistoria Ă€r det bara att lĂ„na/hyra eller köpa Bröderna LejonhjĂ€rta frĂ„n 1977. Dessutom gillade jag min nya avatar sĂ„ mycket att jag ville byta till namnet som draken pĂ„ bilden bĂ€r. Jag Ă€r 24 Ă„r och har hĂ„llt pĂ„ med musik i snart 10 Ă„r. För tillfĂ€llet Ă€r jag boende i Lund och fĂ€st vid allt som ger ljud ifrĂ„n sig. Jag har vĂ€l en fetisch för instrument kanske man kan sĂ€ga. đ Min bana inom musiken började som sĂ„ngare och gitarrist i ett fĂ„tal lokala band och tack vare en hög Beatles-fanatism skaffade jag mig en sitar och en elorgel för att leka med nya ljud. Kort dĂ€refter skaffade jag ocksĂ„ en analogsynth, Korg MS10, och det var tack vare den som jag idag satsar helhjĂ€rtat pĂ„ synthar. GĂ€rna analoga men jag Ă€r ingen taliban. Nu Ă€r jag bandlös sedan nĂ„gra Ă„r och har en fin liten hemmastudio bestĂ„ende utav: Korg MS10 + Kenton Pro Solo Korg Microkorg Roland JX3P Korg Electribe Sampler Korg Electribe Rhythm Philips Philicorda Logan String Melody II Behringer UB1204FX EH Smallstone Phaser Zoom MRS-4 ART Tube MP Musiken som skapas hĂ€r ligger nĂ€ra mina favoriter (Jarre, Klaus Schulze, Ashra, Kraftwerk, Vangelis mfl.) En dag nĂ€r jag tagit mod till mig postar jag nog nĂ„got i demoforumet. PĂ„ gensyn Ă€rade forumiter! đ
Gote Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 VĂ€lkommen! ... typ... đ Men nu förvandlades din signatur frĂ„n att ha varit förvĂ€ntansfullt nervkittlande till att bli rent obsen. đ PĂ„ fjernsyn!
Katla (oregistrerad) Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Tack för att du sa det! Nu Ă€r den lilla pinsamheten bortblĂ„st... đ
Ken KĂ€ngström Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Grattis till aliasbytet och vĂ€lkommen till studio forum! đ
Krumhorn Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 All makt till Katla, vÄr befriare! VÀlkommen!
android Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Hejhej! Joooo, det vore ju trevligt att höra vad du Ă„stakommer med din fina lilla arsenal... SĂ„ ta ett djupt andetag och klicka dig in pĂ„ demoforumet! đ
Katla (oregistrerad) Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Tack alla för vĂ€lkomnandet. đ Det vĂ€rmer!
Lundin Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Det Àr trendigt att byta namn.. VÀlkommen ut
lavrell Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Kort dĂ€refter skaffade jag ocksĂ„ en analogsynth, Korg MS10, och det var tack vare den som jag idag satsar helhjĂ€rtat pĂ„ synthar. GĂ€rna analoga men jag Ă€r ingen taliban. HAHAHA! đ Ja, grattis till det nya namnet dĂ„ đ
plastocid (oregistrerad) Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Hej och vĂ€lkommen! Jag hyser starka misstankar om att vi haft kontakt via mail angĂ„ende din ER-1.. har jag rĂ€tt? đ
Katla (oregistrerad) Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Tackar allesammans! đ Man blir ju riktigt glad av att lĂ€sa i denna trĂ„d. đ plastocid: Har du svarat pĂ„ nĂ„gon av mina annonser sĂ„ Ă€r svaret ja. đ Men jag vet inte specifikt vem just du Ă€r min vĂ€n. đ
hackeman Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Jaha.... Ă„ter-vĂ€lkommen dĂ„, typ... đ
djonas Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 VĂ€lkommen! Kul med fler Lundabor. đ Mvh / djonas
hackeman Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 VĂ€lkommen!Kul med fler Lundabor. đ Mvh / djonas Men killen Ă€r ju sĂ„ "hemlig" av sig att det lĂ€r vi sĂ€kert aldrig ha nĂ„n glĂ€dje av... đ±
plastocid (oregistrerad) Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 Aha, nej det Ă€r förstĂ„s. Jag glömde sĂ€ga att jag tĂ€nker besöka dig pĂ„ söndag om jag inte Ă€r för bakis. đ±
Katla (oregistrerad) Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 Men killen Ă€r ju sĂ„ "hemlig" av sig att det lĂ€r vi sĂ€kert aldrig ha nĂ„n glĂ€dje av... đ Hacke: Det Ă€r min mamma som sagt till mig att vara försiktig pĂ„ internet. Jag fĂ„r inte ge ut för mycket information kring mig sjĂ€lv... đ Det kan ocksĂ„ ha att göra med det faktum att ninjans identitet ska vara hemlig. đ đđđđ Jag lovar att dyka upp nĂ€sta gĂ„ng det blir en trĂ€ff för oss forumiter i nĂ€rheten av Lund eller Malmö. đ Plastocid:Aha! đ Du Ă€r vĂ€lkommen. Jag kommer dock att lösas upp vid 16-tiden pĂ„ söndag. SĂ„ det Ă€r bĂ€st att ta det innan dess.
D Vibe Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Equinoxe som var sĂ„ snyggt đ ... Men Katla fungerar det med, huvudsaken Ă€r att du sjĂ€lv Ă€r nöjd đ .. Gratulerar till nickbytet /Daniel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.