Jump to content
Annons

furstan

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar lite över det här med kondensator och dynamisk mikrofon.. den ena passar till vissa saker och den andra till andra saker.. men är det så stor skillnad? jag vill inte göra någon superinspelning men vill att det ska låta som "vanliga" låtar för det otränade örat.. Räcker det med några sånna här micar https://www.thomann.de/thoiw5_tbone_mb55_pr...4711cadbaccf4d5 för att mica trummor, sång, bas m.m. ?

Mvh Kristoffer

Annons
Guest PetePizza

Hej. Prova att använda sökfunktionen då denna kommer ge dig de svar du söker om mikrofoner + massor därtill. 😉

Edited by PetePizza

du klarar dig ett tag med ovan nämda mickar. Sen ju mer du spelar in kommer du att längta efter dyrare och bättre mikrofoner.

Det är ju en smaksak och ingen kan ju riktigt säga hur just din inspelning ska komma att låta.

Jag gjorde som du, började med "sunkmickar" och "noname" mikrofoner. Det var skitkul och efterhand lärde man sig inspelningsteknik och fick möjlighet att testa fetare mikrofoner.

Så kör på med billighetsmickarna men vänta dig inga underverk. Men det är roligt 😉