Mutz Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Någon som har tipps på någon bra EQ till mac (Logic Express) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Till Mac? Då borde du kanske ta en titt här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=14662 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piccazzo Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Waves = Waves Sonalksis = Sonalksis URS = URS Dom dyraste och dom bästa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wonderboy Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Bara min egen lilla åsikt: Jag tycker EQ:n i Express är bra, lättarbetad och förutsägbar. Jag menar alltså att om jag höjer med 2 db vid 5KHz så händer det jag vill ska hända och skulle det inte göra det mekar jag lite med Q-värdet. Vad är det Du inte gillar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mutz Posted September 13, 2005 Author Share Posted September 13, 2005 Bara min egen lilla åsikt: Jag tycker EQ:n i Express är bra, lättarbetad och förutsägbar. Jag menar alltså att om jag höjer med 2 db vid 5KHz så händer det jag vill ska hända och skulle det inte göra det mekar jag lite med Q-värdet. Vad är det Du inte gillar? Tycker det är lite för lite med bara fyra band, sen att det inte finns något högpass eller låg pass filter i eq. Även att du inte har vad det nu heter, så du kan se en "kurva" på hur signalerna är om du förstår mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mutz Posted September 13, 2005 Author Share Posted September 13, 2005 Till Mac? Då borde du kanske ta en titt här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=14662 Kanske skulle va något.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Här kommer några EQs för Mac i det lägre prissegmentet. Alla med sina fördelar. Elemental Audio Equim NyquistEQ PSP MasterQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Logichead Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Alla som kör Mac och som inte redan har Metric Halo Channelstrip borde haka på Claes gruppköp! Helt fantastiskt kompetent och nu billig också, jag kan verkligen rekommendera den. För er som inte visste det redan så kör Max Martin TDM versionen av Channelstrip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wnr Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 vad hkallas denna typ av EQ? och finns det några sånna att rekomendera. för jag gillar nämligen när man kan dra upp lite itaget 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wonderboy Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Tycker det är lite för lite med bara fyra band, sen att det inte finns något högpass eller låg pass filter i eq. Även att du inte har vad det nu heter, så du kan se en "kurva" på hur signalerna är om du förstår mig. Är Du säker på detta? Jag tittade, för säkerhets skull igenom mitt Logic Express. Där finns ju en EQ med fyra band, precis som Du skriver. Den har ju också grafik där Du ser vad som händer. Du kan ta tag i den lilla knappen i graphen och svepa fram och tillbaka PLUS en annan jättebra sak, om Du drar knappen upp och ner kan Du justera Q-värdet, nåt jag saknar i vissa andra EQ-pluggar. I AU-listen för EQ har Du såväl högpass och lågpass sen har Du också en EQ med 10 resp 30(!) band! Du kan höja sänka varje band med 20 db. Sen finns det ett antal EQ till, bl a Silver-EQ som jag tycker låter mums! Var inte orolig, jag försöker inte tvinga Dig att använda det som finns i Express om Du inte vill. Jag bara undrade om Du verkligen tagit Dig tid att leta upp och sätta Dig in i de, faktiskt ganska många EQ-alternativ, som finns innan Du ränner sta´och köper dyra Waves-EQ:s! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 vad hkallas denna typ av EQ? Grafisk EQ. EssEQ är ett gratis alternativ ifall du kör PC. Annars kan du definitivt kolla in den plugg du länkat till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wnr Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 vad hkallas denna typ av EQ? Grafisk EQ. EssEQ är ett gratis alternativ ifall du kör PC. Annars kan du definitivt kolla in den plugg du länkat till. Vafan jag har letat efter just den EQn jättelänge nu, men kom inte på vem som gjorde den.. tack så jättemycket 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 tack så jättemycket 😏 Varsågod! Kul att kunna hjälpa till. 😆 Passa på att kolla in de andra gratispluggarna på Voxengos hemsida. Mina favoriter är MSED, Boogex, Span, Tempo Delay och Tube Amp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts