Jump to content
Annons

Hörlurar till Mp3 Spelare


Tranback

Recommended Posts

Annons
Hej!

Några som är väldigt bra just till iPOD och annat bärbart som ju inte är så effektstarka förstärkare är Koss Porta Pro, 249 kr!

Finns nog inget under 500:- (om ens ngt?) i den storleken som är lika bra!

har ett par porta pro men dom är lite klumpiga+ att dom gick sönder när dom låg i väskan när jag flög 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag köpte just i dagarna ett par in-ear Sony pluggar. Jag tog i och köpte de dyraste de hade på Dixons taxfree, kostade 30 GBP (typ 400). Dom sitter bra med en bygel som sitter runt örat. Fast jag är rätt besviken på ljudet! De har en typisk "smiley" eq-kurva. Överdriven bas och hög vass diskant, och suprtunnt mellanregister. Fast då jämför jag med mina Sennheiser HD 280 Pro, och det kanske inte är riktigt rättvist. Sony modellen heter MDR-EX81SL. Jag rekommenderar inte dessa alltså!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nej nej usch usch akta dig för the plug, prova iallafall innan

för mig blir ljudet alldeles för basdominerat och diskanten försvinner ju nästan!

man måste ha dom instoppade i örat på ett speciellt sätt för att ljudet ska bli bra, och då sitter dom inte så stabilt, ramlar lätt ur.

Själva dynorna som sitter på har slitits ur (en vecka gamla?) 🙂

Tycker inte att mina plugs (Spark Plug, vet inte om det är någon skillnad förutom att dom är snyggare) är bra alls. Ljudet bara bra när man får till det där me att stoppa in dom rätt!

tar för övrigt alldeles för lång tid att stoppa in dom i öronen

//sådär kommer inte på nåt mer att gnälla på... men det som är posetivt är ju att det är bra ljud (ibland? haha) för 200 spänn

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nej nej usch usch akta dig för the plug, prova iallafall innan

för mig blir ljudet alldeles för basdominerat och diskanten försvinner ju nästan!

man måste ha dom instoppade i örat på ett speciellt sätt för att ljudet ska bli bra, och då sitter dom inte så stabilt, ramlar lätt ur.

Själva dynorna som sitter på har slitits ur (en vecka gamla?) :rolleyes:

Tycker inte att mina plugs (Spark Plug, vet inte om det är någon skillnad förutom att dom är snyggare) är bra alls. Ljudet bara bra när man får till det där me att stoppa in dom rätt!

tar för övrigt alldeles för lång tid att stoppa in dom i öronen

//sådär kommer inte på nåt mer att gnälla på... men det som är posetivt är ju att det är bra ljud (ibland? haha) för 200 spänn

😏

Ljudet är långt mycket högre kvalitet på än de andra lurarna i 120-200-kronors klassen. Sen att de stänger ute omgivningen är ju underbart! Hur många små och bekväma hörlurar kan du använda på bussar, tåg, fabriker osv. utan att behöva höja volymen såpass mycket att de skär i öronen?

Dessutom läcker de mindre ljud utåt också.. finns inget värre än kids som sitter och lyssnar på crazy frog med sina jävla telefoner!

Men men.. vissa hyllar the Plug, andra hånar dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar också the plug, de finns ju t.o.m. för under hundralappen på sina ställen nu. Väldigt lättdriva och eftersom de dämpar ljud utifrån så väl behöver man inte spela så högt vilket är bra både för öron och batterier. Däremot kan de ta ett tag att vänja sig vid, det känns ungefär som att gå runt med vanliga hörselproppar i öronen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad du bör tänka på med the Plug är att den bara funkar till vissa typer av öron. Jag t ex får inte med all kraft i världen in dom i öronen och likadant var det för två av mina vänner som provade dom. Förövrigt så gick det inte att knåda ihop dom som vanliga skumproppar då de svällde upp igen på under sekunden. Man hann inte stoppa in dom i öronen innan de svällt.

Köp inte utan att ha testat är mitt råd.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag testade ett par the plug idag och dom passade verkligen inte mina öron då mina öron är ganska små.

Har ni några andra att tipsa om?

Samma problem för mig, bra att du testade! Vet dock inget annat alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag gillar mina Koss The Plug; helt okej ljud i förhållande till priset. Någon tipsade någonstans om att man kan plocka bort kuddarna som sitter på från början och byta ut mot ett par "granar" (25-kronors öronproppar från apoteket) som man har klippt av toppen på. Jag har inte prövat själv, ville inte klippa sönder mina, men det ska tydligen fungera alldeles utmärkt för de som inte får in The Plug i öronen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar mina Koss The Plug; helt okej ljud i förhållande till priset. Någon tipsade någonstans om att man kan plocka bort kuddarna som sitter på från början och byta ut mot ett par "granar" (25-kronors öronproppar från apoteket) som man har klippt av toppen på. Jag har inte prövat själv, ville inte klippa sönder mina, men det ska tydligen fungera alldeles utmärkt för de som inte får in The Plug i öronen.

Jo jag McGyver-fixade mina genom att para dem med mina Alpine-proppar. Kunde dock inte bli någon permanent lösning då jag använder dom till annat. Ska fan köpa ett par apoteketproppar idag så jag kan börja använda kosspluggarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Köp inte the Plug utan att prova dom innan, varken jag eller min kompis kan få mina att sitta kvar i öronen. Då spelar det liksom ingen roll om dom endast kostar 200 kr och låter prima.

så e det i början innan dem har blivit mjuka

Eller om man har trånga hörselgångar som mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp inte the Plug utan att prova dom innan, varken jag eller min kompis kan få mina att sitta kvar i öronen. Då spelar det liksom ingen roll om dom endast kostar 200 kr och låter prima.

så e det i början innan dem har blivit mjuka

Eller om man har trånga hörselgångar som mig.

men dem blir mjukare när man har andvänt dom ett tag(iallafall för mig)

och lättare att forma

Redigerat av rajraj
Link to comment
Dela på andra sajter

Creative EP630 är faktisk ett bra plug lur! sitter bekvämt i örat och som har rätt bra ljud coh so stänger ljudet väl från omgivningen med hjälp av magneter neudymium! + får man 2 kudar i olika storläkar som kanske en som kommer o passa för dina öron! kostar under 300!!

Link to comment
Dela på andra sajter

SHE8500_00_webImage370.jpg

In Ear-lurar från Philips! Rätt trevliga faktiskt! Sitter bättre i öronen än The Plug, och ger inte alls samma överdrivna bas.

Länk..

Finns en dyrare variant också...

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick problem med mina öron efter flitigt The Plug användande. Så jag skulle inte rekommendera dem..

Problem? Hur yttrade det sig?

Eksem eller hörselskador?

Det är ett känt faktum att man inte ska använda den typen av hörselskydd som The Plug baseras på mer än en gång, sen ska de slängas. Risken finns annars att man utvecklar öroninflammation och eksem m.m.

Jag hade iaf lite problem med klåda när jag körde med The Plug.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

jag säger bara Shure E2c!

Alldeles utmärkt ljud i dom. det bästa med dom är att dom vilar i öronsnäckan, och inte ögongången.

hade apples inear innan, men dom bara gled ut.

men kolla in dom här shure E2c @ dustin 700 kr. värd varenda krona!

och så en förklaring hur man sätter på sig lurarna för dom som undrar

bild at shures sida.

Redigerat av vagge
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick problem med mina öron efter flitigt The Plug användande. Så jag skulle inte rekommendera dem..

Jo, samma här. Blev alldeles för vasst ljud för mina stackars öron...

Skulle kanske funka bättre nu med min nya mp3-spelare som har ställbar EQ, men jag har skaffat ett par härliga Sennheiser-lurar istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...