olke Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 (edited) * LÅTNAMN: dddtt303_short * ARTIST/GRUPP: Kristoffer Zaar * GENRE: Trum & bas-acid * LÅTLÄNGD: 6:58 * KOMPOSITÖR: Kristoffer Zaar * PRODUCENT: Kristoffer Zaar * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 @ 192kbps * STORLEK: ca 9mb * STATUS: Färdig demo * LÅTLÄNK: http://shedevil.servebeer.com/upload/krist...tt303_short.mp3 Gjorde denna låten på 2 timmar som ett test om jag kunde göra trum & bas med tb303:or som grund. Så det är 2 st 303 + trum. Lite repetativ acid-trum&bas helt enkelt 😛 (första och enda trum&bas-låten jag gjort.) vore kul att höra vad ni har att säga bara. Edited September 9, 2005 by olke Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 (edited) Oh, jag gillar det här. Särskilt när du öppnar upp och det lite mer melodiösa arpeggiot kommer in. 303:an låter lite konstigt dock, tycker jag nog allt. Jag antar att det inte är en riktig, vad har du använt för emulering? Edit: Det där med 303an är nog bara inbillning. Jag har ingen aning när jag tänker efter. Edited September 9, 2005 by mornel Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 @mornel: Det är mycket riktigt emulerat, av en vst 'bassline303.' Dock så emulerar den helt perfekt, låter otroligt bra. Du kan skruva till en 303 till "oigenkännelighet". Anledningen till att du inte tycker det låter som en 303 är att grundbasgången är dels EQ:ad och lite distad för att få mer kräm i den, + att den är tillskruvad att låta så fet som det bara går. Melodin är ganska klassiskt 303:ljud tycker jag väl ändå, dock en hel del reverb och delay på.. Men som sagt Det är så nära 303:a man kan komma i mjukvaruvärlden 😛 kul att du gillade det iaf! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 grundbasgången är dels EQ:ad och lite distad för att få mer kräm i den, + att den är tillskruvad att låta så fet som det bara går. Melodin är ganska klassiskt 303:ljud tycker jag väl ändå, dock en hel del reverb och delay på.. Javisst, melodin låter mer typiskt. Det var mest något med sliden jag tänkte på, men det var nog bara inbillning. Sånt är ju dessutom bara petitesser - det låter bra. Om du inte hade nämnt 303 hade jag inte ens reflekterat över det, förstås. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 Om du inte hade nämnt 303 hade jag inte ens reflekterat över det, förstås. precis 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pellesnusk Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Skitfet! Hur har du gjort trummorna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 @Pellesnusk: svårt att hitta bra trum&bas-trumljud ljud, så jag har klippt i lite loopar och mecklat. Blandat loop + trummaskin. Gjort på 2 timmar som sagt, skulle kunna lägga oändligt mer tid på beat:et, men orkade inte. lekte bara lite 😉 kul att du gillade! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ierker Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 tjo! va lite tveksam när jag läste beskrivningen (har skitsvårt för de mesta som är 303-baserat) men här lyckas du jäkligt bra speciellt som det är hopslängt på 2h. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 tjo! va lite tveksam när jag läste beskrivningen (har skitsvårt för de mesta som är 303-baserat) men här lyckas du jäkligt bra speciellt som det är hopslängt på 2h. tack 🙂 kul att det gick hem! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts