Guest Soulprovider Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 Har en X-station 61 som midikeyboard(styrenhet). När jag ska spela in i SX3 flyttas tonerna fram en 16-del direkt när jag trycker ner tangenterna. Det är som att den försöker kompensera för nån latency som inte finns eller nått. Det är alltså ingen fördröjning utan tonerna flyttas en 16-del tidigare än vad dom ska vara. Har klurat länge på vad det kan vara men inte kommit fram till något. Så nu sätter jag allt mit hopp till er! 🙂 Evigt tacksam för en lösning! mvh / Jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 Om du använder sökfunktionen och letar efter emulerade portar, så hittar du massor av trådar om detta... 🙂 Exempelvis denna: https://www.studio.se/index.php?showtopic=9248 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wonderboy Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 "Earlency"? Fantastiskt! Allvarligt talat, låter ju lika jobbigt som latency-problem som många har. Hoppas att Du hittar hjälpen via tipsen ovan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Soulprovider Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 Oj. Ber om ursäkt. Visste inte riktigt vad jag skulle söka på. Fast filen som alla pratar om att man ska kopiera i mappen MIDI Port Enabler har jag inte ens. Finns bara en pdf-fil med namnet MIDI_Port_Filter_DE i den mappen. Går den att ladda ner någonstans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 Filen följer alltid med när man installerar programmet, så den borde finnas där... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Soulprovider Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 hmm.. Jag kanske får ta o installera om då. Jag har fortfarande inte löst problemet iallafall. Var svårare än vad jag trodde. 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts