Jump to content
Annons

Ny melodisk trance!


Recommended Posts

LÅTNAMN: Overcome the epyte sky

ARTIST/GRUPP: the[phl]sound

GENRE: Melodisk trance

LÅTLÄNGD: 3:43

KOMPOSITÖR: Per-Henrik Lind

PRODUCENT: Per-Henrik Lind

EV. MEDVERKANDE:FL Studio PE, GW pro.

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3

STORLEK: 6,5 mb

LÅTLÄNK: http://www.perhenrik.rr.nu

Jag hörde en snutt av ett intro till en av E-Types nya låtar (nej jag lyssnar inte på etype, en ren slump) 🙂 och det slog mig direkt att den lilla intromelodin var alldeles för bra för att han skulle få förstöra den 🙂 Så jag gjorde en låt som helt enkelt gör den goa lilla melodin rätta. Nåväl. Låten har jag gjort till och från idag den 8:e april, och jag tänker inte höja varken ljudbild eller uppfinnerikedom till skyarna, men det är en trallvänlig och skön trancemelodi som ni säkert kommer att tycka om.

Låten finns på:

http://www.perhenrik.rr.nu och sedan under "Min Musik".

Den heter:

"Overcome the epyte sky"

-Enjoy!

Direktlänk:

http://peppe.sorkmos.com/music/Overcome_the_epyte_sky.zip

Redigerat av peppemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul! 🙂 Instämmer att det är en trallvänlig slinga, och dessutom är det skönt att slippa "epytes" enormt monotoma röst ovanpå... 😄 men man känner emellanåt av att det ursrungligen är gjort för sång som nu saknas... inte minst typ vid 01:05...

En annan sak... personligen föredrar jag om man länkar till mp3-filen direkt.. dels når man låten på endast ett klick då istället för att navigera runt på nån annan sajt (än om du har en schysst sajt 🙂), och dels behöver man inte invänta nedladdning av hela låten innan mediaspelaren kan börja spela upp den...

Link to comment
Dela på andra sajter

ok..här kommer en direktlänk... 🙂

http://peppe.sorkmos.com/music/Overcome_the_epyte_sky.zip

oK.. nästan framme... nu ska du bara packa upp zip-filen och länka direkt till mp3-filen... 😉

jag sitter på en jätteseg lina och har min musik hos en kompis med snabb dito.

Att packa upp den och sen skicka upp den tar för lång tid.

Och så jobbigt kan det väl inte vara att packa upp den ? 🙂

Tanka ner å lyssna nu istället 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

KOMPOSITÖR: Per-Henrik Lind

Jag hörde ingeting "eget" alls. ALLT var ren låtstöld från E-Type. 😉

Lite tunnare produktion än originalet bara...

Link to comment
Dela på andra sajter

KOMPOSITÖR: Per-Henrik Lind

Jag hörde ingeting "eget" alls. ALLT var ren låtstöld från E-Type. 😉

Lite tunnare produktion än originalet bara...

Jasså...?

Då är det kanske dags att lyssna lite noggrannare.

Jag har lånat intromelodin från E-type, resten är helt komponerat av mig själv. Om det sen låter som orginalet så är det förmodligen för att mycket av låten baseras på introsnutten. Jag gjorde den som en kul grej och använde mig av en snutt från introt, vilket jag också har berättat.

Vill du sen kalla det låtstöld så är det nog ditt dåliga musiköra som lurar dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ok! .. men jag saknar något, kan dock inte sätta fingret på vad det skulle vara ...

tyngd!? .. fyllighet!? .. vet inte riktigt... sen gillar jag inte kicken, men det gör jag nästan aldrig 😉 ..

mer melodisk trance åt folket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh nej...

Detta var inte i min smak för 5 öre så det blir förståss en ganska så vinklad åsikt.

I alla fall...

Pianot låter tamt, för lite reverb på det i min mening. Torrt och trist, och i jämfört med resten av musiken så ligger det på tok för högt volym-mässigt.

Kick + basgång är hemska.

Trummorna överlag, typ clap, percussions och sånt är väldigt stela. Mer "schwung" i det.

Hela låten känns tom, som att 25 andra element saknas. Eller så är det bara att ljuden är för tama så att det känns som något borde komma till undsättning för att rädda dem från undergång.

Och den där röst samplingen passar inte in till denna rätt "uppfriskande" melodi...

Ska bli intressant att se utveckligen i dina låtar, fortsätt posta upp dem!

Link to comment
Dela på andra sajter

ok..här kommer en direktlänk... 🙂

http://peppe.sorkmos.com/music/Overcome_the_epyte_sky.zip

oK.. nästan framme... nu ska du bara packa upp zip-filen och länka direkt till mp3-filen... 🙂

jag sitter på en jätteseg lina och har min musik hos en kompis med snabb dito.

Att packa upp den och sen skicka upp den tar för lång tid.

Och så jobbigt kan det väl inte vara att packa upp den ? 😎

Tanka ner å lyssna nu istället 🙂

Jag har redan laddat ner och lyssnat. Se inlägg längre upp. 😉

Men att du kör zip istf mp3 drabbar speciellt de som sitter på sådan lina som du just nu... en mp3-fil streamas nämligen varpå man kan lyssna samtidigt som man laddar ner. En zip fil måste man som sagt ladda ner hela filfan först, sedan packa upp och därefter lyssna. 🙂

Du gör såklart som du vill, men då får du nog färre lyssnare än vad du vill... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ok..här kommer en direktlänk... 🙂

http://peppe.sorkmos.com/music/Overcome_the_epyte_sky.zip

oK.. nästan framme... nu ska du bara packa upp zip-filen och länka direkt till mp3-filen... 🙂

jag sitter på en jätteseg lina och har min musik hos en kompis med snabb dito.

Att packa upp den och sen skicka upp den tar för lång tid.

Och så jobbigt kan det väl inte vara att packa upp den ? 😎

Tanka ner å lyssna nu istället 🙂

Jag har redan laddat ner och lyssnat. Se inlägg längre upp. 😉

Men att du kör zip istf mp3 drabbar speciellt de som sitter på sådan lina som du just nu... en mp3-fil streamas nämligen varpå man kan lyssna samtidigt som man laddar ner. En zip fil måste man som sagt ladda ner hela filfan först, sedan packa upp och därefter lyssna. 🙂

Du gör såklart som du vill, men då får du nog färre lyssnare än vad du vill... 🙂

Got a point there dude.. 🙂

Ska ha det i åtanke.

Link to comment
Dela på andra sajter

KOMPOSITÖR: Per-Henrik Lind

Jag hörde ingeting "eget" alls. ALLT var ren låtstöld från E-Type. 😆

Lite tunnare produktion än originalet bara...

Jasså...?

Då är det kanske dags att lyssna lite noggrannare.

Jag har lånat intromelodin från E-type, resten är helt komponerat av mig själv. Om det sen låter som orginalet så är det förmodligen för att mycket av låten baseras på introsnutten. Jag gjorde den som en kul grej och använde mig av en snutt från introt, vilket jag också har berättat.

Vill du sen kalla det låtstöld så är det nog ditt dåliga musiköra som lurar dig.

E-Types intro är ju den enda melodi du har. Var är resten? 😳

Lyssna noggrannare? Rytmiskt sett händer det inget. Melodiskt sett händer det inget förutom "intromelodin".

Efter 0:51 när melodin försvunnit blir det enbart en bas, highhat och lite plink. Är det detta du syftar på? Låter bara som du tagit en enorm paustakt i väntan på melodin. Saknar en attityd i soundet.

Och det andra brejket från 2:01 till 2:57 då? Rytmiserad gate på ackordsynthen. Trevligt, men för lite. Trance ska ju vara flera lager av synthslingor som växlar ut och in i varandra. Basljudet är lite för tunn och monoton.

Visst brukar basen i trance ligga stilla på en ton (orgelpunkt som det kallas), det är fint. Men då ska harmonin med ackorden förändras! Och så värst stora harmoniska förändringar sker ju inte.

Nu låter väl det här som om jag letar efter att såga andra, men jag är ärlig mot dig. Jag är säker på att du om några månader kommer att prestera långt mycket bättre än det här! Du kommer att vilja glömma att du gjorde det här... 😉

För det känns bara som några rundor av utfyllnad mellan två instanser av melodin. Vill du sen skylla på att jag har dåligt musiköra är det ingen annan än du själv som lurar dig. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hörde en snutt av ett intro till en av E-Types nya låtar (nej jag lyssnar inte på etype, en ren slump) 😆 och det slog mig direkt att den lilla intromelodin var alldeles för bra för att han skulle få förstöra den 😆

Tycker nog snarare att det är du som förstört E-types intro/låt 😳 inte för att vara taskig, bara ärlig 😉

Redigerat av Starion
Link to comment
Dela på andra sajter

att säga att nån förstör musik är väl att ta i 😳

Det var fel att säga att E-Type förstörde den slingan, när jag personligen tycker han gör nånting av den, det är lixom som en hook i låten 😆

sen om vi ska prata om din produktion så hör man juh att det finns talang bakom det hela, utan tvekan, men man hör att samtidigt så låter det väldigt väldigt tomt..

Det låter stelt på ngt konstigt vänster, men fortsätt jobba, jag vet att en vacker dag sitter det där 😆

Keep it up!

Link to comment
Dela på andra sajter

KOMPOSITÖR: Per-Henrik Lind

Jag hörde ingeting "eget" alls. ALLT var ren låtstöld från E-Type. 😆

Lite tunnare produktion än originalet bara...

Jasså...?

Då är det kanske dags att lyssna lite noggrannare.

Jag har lånat intromelodin från E-type, resten är helt komponerat av mig själv. Om det sen låter som orginalet så är det förmodligen för att mycket av låten baseras på introsnutten. Jag gjorde den som en kul grej och använde mig av en snutt från introt, vilket jag också har berättat.

Vill du sen kalla det låtstöld så är det nog ditt dåliga musiköra som lurar dig.

E-Types intro är ju den enda melodi du har. Var är resten? 😳

Lyssna noggrannare? Rytmiskt sett händer det inget. Melodiskt sett händer det inget förutom "intromelodin".

Efter 0:51 när melodin försvunnit blir det enbart en bas, highhat och lite plink. Är det detta du syftar på? Låter bara som du tagit en enorm paustakt i väntan på melodin. Saknar en attityd i soundet.

Och det andra brejket från 2:01 till 2:57 då? Rytmiserad gate på ackordsynthen. Trevligt, men för lite. Trance ska ju vara flera lager av synthslingor som växlar ut och in i varandra. Basljudet är lite för tunn och monoton.

Visst brukar basen i trance ligga stilla på en ton (orgelpunkt som det kallas), det är fint. Men då ska harmonin med ackorden förändras! Och så värst stora harmoniska förändringar sker ju inte.

Nu låter väl det här som om jag letar efter att såga andra, men jag är ärlig mot dig. Jag är säker på att du om några månader kommer att prestera långt mycket bättre än det här! Du kommer att vilja glömma att du gjorde det här... 😉

För det känns bara som några rundor av utfyllnad mellan två instanser av melodin. Vill du sen skylla på att jag har dåligt musiköra är det ingen annan än du själv som lurar dig. 😆

Jag har sagt det förut och jag säger det igen...

Den tog mig knappt en dag att gör och jag gjorde den på kul.

Det är ingen monsterproduktion, jättehit, otroligt bra låt... inte alls, bara en kul

grej som jag ville dela med mig av. Ta den för vad den är ( som de flesta här verkar klara av ).

Lyssna gärna på andra grejjer på hemsidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...