Guest Xander_G Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Har suttit en stund nu och försökt komma på hur man triggar sina egna ljud, typ gör en egen "drummap" med egna ljud. Så att om jag t.ex trycker på C1 på min midisynth så spelar den upp en ljudfil jag har i nån mapp på datorn...så att man liksom kan skapa sina egna synthar med ljud som man vill. Jag har kollat i Hypersonicmappen, men där hittar jag inga ljudfiler alls...trots att det finns hundratals med ljud i Hypersonic i cubase. Är det möjligt att göra detta i cubase? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piccazzo Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Inte i Cubase i sig tror jag , Men med en Mjukvarusampler typ ( Halion , Kontakt , Battery ) eller liknande går det alldeles utmärkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trancer Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Använd en gammal goding vettja. A0dK1 .. vet inte om den är gratis eller ej . den harj ag använt i dom flesta låtar jag gör ... med tanke på att jag hatar battery 😉 ingen större skillnad på resultatet så . /Perrra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts