Jump to content
Annons

Cubase SX2 VST Plugins.

Guest Stampe76

Recommended Posts

Guest Stampe76

Hej jag har ett problem som gör mig #%¤&""#¤% arg.

Jag kan inte lägga till VST pluginsen så jag kan använda dom.

Alltså jag kan lägga till mappen men sen försvinner den igen..

Snälla nån hjälp mig med detta..

Annons
Hej jag har ett problem som gör mig #%¤&""#¤% arg.

Jag kan inte lägga till VST pluginsen så jag kan använda dom.

Alltså jag kan lägga till mappen men sen försvinner den igen..

Snälla nån hjälp mig med detta..

vad menar du med försvinner? :rolleyes:

Guest Stampe76

Alltså när jag lägger till dom i plug in information så kan jag välja mappen med pluginsen men stänger jag mappen och sen öppnar den igen så står där bara "No common vst folder" Och när jag tittar under audio där effekterna finns så är där inga. Är det nått jag gör fel eller?? Och hur gör man i så fall?

Alltså när jag lägger till dom i plug in information så kan jag välja mappen med pluginsen men stänger jag mappen och sen öppnar den igen så står där bara "No common vst folder" Och när jag tittar under audio där effekterna finns så är där inga.  Är det nått jag gör fel eller??  Och hur gör man i så fall?

Alright.. det där använder inte jag.. :rolleyes: jag brukar kopier in vst filerna i vstmappen bara.. 😆

btw, dum fråga men har du testat update knappen? :rolleyes:

Edited by Starion

Guest Stampe76

För och göra en lång historia kort så vill jag kunna använda effekterna som finns men det går inte!, kan någon tala om för mig hur man gör för jag får det inte till att funka.. HJÄLP!!!!!!!!..

Jag använde LE ett tag innan och där funkade dom perfekt..

Guest Stampe76

Ja ja men alla effekter finns ju i den mappen men jag får inte in dom i cubase... Det är det som är problemet är det nått man ska sätta på i nån meny eller?? Hur gör man!. Och ja jag har tryckt på update knappen hundra gånger men det funkar inte det heller..

Edited by Stampe76

Guest Stampe76

Tack Starion.

Jo nu fick jag lite effekter men inte VST effekterna hur får man in dom???

Nu fick jag upp Cakewalk effekterna men dom är ju inte roliga jag vill ju ha vst..

Guest Stampe76

Nu hittade jag alla... :-)

Du ska ha ett JÄTTE TACK Starion för din hjälp... Jag vet att det kan vara lite jobbigt när en nybörjare kanske kommer med såna saker som verkar självklart men det är fint att det finns personer som hjälper till ändå....

Än en gång tack...

Nu hittade jag alla... :-)

Du ska ha ett JÄTTE TACK Starion för din hjälp... Jag vet att det kan vara lite jobbigt när en nybörjare kanske kommer med såna saker som verkar självklart men det är fint att det finns personer som hjälper till ändå....

Än en gång tack...

Ahh det löste sig.... 😆 glad to help.. 😕