Mossman Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 (edited) LÅTNAMN: ? ARTIST/GRUPP: Mossman GENRE: pop/ballad LÅTLÄNGD: 3.41 KOMPOSITÖR: Mossman PRODUCENT: Mossman INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.23MB STATUS: Skiss Mossman - Ny låtidé Hej Undrar om detta kan bli något. Har bara spelat in allt lite som slask nu, ingen bas och ett sunkit Groove Agent spår som trummar. Lite otajt här och var, men som sagt så ska det spelas in igen om ni/jag tycker det är bra nog, då kommer nog kanske en brygga eller ett stick in oxå. Hej svejs så länge Edited September 3, 2005 by Mossman Link to comment Share on other sites More sharing options...
iOlle Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 (edited) Tjohopp! Trevlig trudelutt! Det var en vansinnigt ostämd gura som kommer in ca 2/3 in i låten. Som sagt otajt som faaan, men lägg ner lite mer tid på den så blir den nog bra... // Olle Edited September 3, 2005 by ••• OLLE ••• Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mossman Posted September 3, 2005 Author Share Posted September 3, 2005 jo det kan jag hålla med om, tog ju till min elgitarr och bara slängde på ett fill-in utan att stämma den och de två olika gitarrerna var visst inte 100% ihopstämda. 🙂 tack för kritiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eliasson Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 (edited) detta var skönt. helt klart värt att snida vidare på! märkliga s ljud bara. Låter lite som om du läspar. spännande sångmelodier och sångsvaret i refrängen är skitbra. soundet känns helt rätt iaf. Detta vill man höra mer av. Fortsätt jobba!! *edit* sologitarren ja...😎 Edited September 3, 2005 by Eliasson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockypop Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Liknar "Puff the Magic Dragon" men annars är jag svag för det här. Lite Will Oldham och det är inte det sämsta 🙂 Rockypop Link to comment Share on other sites More sharing options...
equality Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Yes! Får lite 60-talsvibbar Searchers, Peter Paul and Mary...härligt! Går väl att styra upp lite? Link to comment Share on other sites More sharing options...
91:an Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Lite av engelsk/irländsk folkmusik, klart värt att jobba vidare på. Kan med fördel höjas några tonsteg för att få mer kraft i sången speciellt de lägsta tonerna blir kraftlösa och tappar ton. Det känns som du försökt tränga ihop så mycket text som möjligt i låten för andningspausarna är minimala. Nästa versrad kommer direkt när förra är slut. Känns stressigt. Går det inte att korta ner meningarna ibland? Link to comment Share on other sites More sharing options...
strobanik Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 skitfin liten låt, som sagt lite will oldham, bra grejer. tycker dessutom om det lite taffliga & otajta i det... blir bra känsla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pwayne Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 😛 Helt klart värt att jobba vidare på (och tajta till lite lagom också då). Refrängen är skitfin! Den behöver du knappt röra (bara "synka" trummorna där). Keep on, väntar på den färdiga! 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mossman Posted September 20, 2005 Author Share Posted September 20, 2005 Hej, har saknat uppkoppling ett tag så jag har inte sett alla fina kommentarer. Tack så mycket för all feedback. Håller på med en lite skarpare version av den för tillfället den dyker nog snart upp på forumet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eliasson Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Hej, har saknat uppkoppling ett tag så jag har inte sett alla fina kommentarer. Tack så mycket för all feedback. Håller på med en lite skarpare version av den för tillfället den dyker nog snart upp på forumet ahh, trevligt. Vi väntar! 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
k.man Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 bra jobbat mossa! gillar det jag hör. ännu ett tillskott i mossmannensamlingen 😱 du är hjärtligt välkommen på inflyttningsfest i malmö. bestämmer en tid senare... hoppas du kommer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts