Guest DOLLYisDEAD Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 Jag kör Cubase 1.06 och har problemet att effekterna bara spelas upp i mono. Om jag tar ett dubbeldelay så hörs bara det vänstra. har inte hittat några inställningar i Cubase. Kan det vara inställningar på mitt ljudkort. Kör ett gammalt creative live med kx audio rutiner. Nån som vet nått? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MarcusRombo Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 Skulle tro att det räcker med ETT inlägg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Elvlis Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 Skulle tro att det räcker med ETT inlägg. Ja, nu blev det ju stereo 😄! Hur har du lagt effekterna? Som inserts på audio/midi-spår?, på en FX-Channel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 Elvlis är nog inne på rätt spår. Jag tror att du försöker lägga en stereoeffekt som Inserteffekt på ett monospår. Det är ju då ett monospår, så det blir inte annat än mono då. Det du i så fall behöver göra, är att köra effekten som Send-effekt i stället för Insert-effekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts