Arete Posted August 25, 2005 Posted August 25, 2005 * LÅTNAMN: Why Feed Back? * ARTIST/GRUPP: Y-feeder * GENRE: noiseelectro * LÅTLÄNGD: 6:05 * KOMPOSITÖR: Mattias Andersson * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 8MB * STATUS: Färdig demo * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Experiment är kul att göra, men är det kul att lyssna på? Det här kan man väl kalla noiseelectro eller nåt sånt. Består av ett ljud(ursprunglingen ett delay satt på fullt feedback) som jag sen kör genom ett gäng effekter som jag vrider på live. Alla effekter utom thrasher2 är gratispluggar. Nåväl, släng en kommentar om ni känner för det :-)
android Posted August 25, 2005 Posted August 25, 2005 Oj... Kul! Svårt att skriva så mycket annat egentligen tror jag... 😎
Egghuvud Posted August 25, 2005 Posted August 25, 2005 Jomen det här gillar jag nästan mer. Det blir fruktansvärt påtagligt på ett jobbigt sätt. Har man väl fått på lurarna så går det inte att värja sig. 😎
Sonnert Posted August 25, 2005 Posted August 25, 2005 låter lite som en helt skruvad skiva från någon holländare som kallar sig Winterkälte som jag köpte kul grej 😲
Arete Posted August 26, 2005 Author Posted August 26, 2005 @android: Hehehe, jag förväntade mig inte direkt någon konstruktiv kritik på ett sånt här stycke :-) Mer ute efter reaktioner som "kul och galet", "du suger", "jag fick migrän och min fisk dog" ;-D @Ägget: Ja påträngande kan nog vara en bra beskrivning, du kommer fan inte undan ;-) @Dedacia: Winterkälte måste jag kolla upp. Dom skönaste akter jag hört är nästan uteslutande saker som folk sagt att jag låter som (som jag oftast aldrig hört av nån anledning) :-)
Arete Posted August 29, 2005 Author Posted August 29, 2005 Winterkälte var helt i min smak! :-D Tyvärr så föll några idéer jag hade platt när jag lyssnade på den då han redan gjort dom :-/ Tack dedacia!
Nelerion Posted August 29, 2005 Posted August 29, 2005 Förutom att hjärtat är uppe i 300 bpm pga att volymen var på Max när streamen slog igång din fina inledning så tycker jag det var ett annorlunda stycke.
Recommended Posts